Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leony

Leony

10-11-2012 om 23:20

Buitenlands 65+ famielid - wat regelen?

Mijn oom van 80 uit New-Zealand wil naar Nederland komen.
Voor OV heb ik uitgezocht dat dat een anonieme kaart moet zijn. Hoe zit het met 65+ korting bij toegang tot musea en dergelijke? Krijgen bejaarde toeristen ook die standaard 65+ kortingen of moet daar wat voor worden aangevraagd?
Ik heb gegoogled maar ik kwam er niet uit. Ik hoop op antwoorden en tips!
Groet,
Leony

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2012 om 23:56

Ik kan me voorstellen

Dat het tonen van een geldig legitimatiebewijs voldoende is. Tenminste, zo werkt het hier wel de andere kant op: kind krijgt studentenkorting op zijn cjp.
Als hij lang blijft is misschien een museumjaarkaart handiger. Voor het ov zou ik een kaart op naam nemen ivm de korting. Je kan het van tevoren al aanmaken.

Rosa van der Zanden

Leony

Leony

11-11-2012 om 09:30

Ov kaart

Dank je Rosa. Maar ag je als buitenlander een OV-kaart op naam aanmaken dan? Ik heb het op de site niet kunnen vinden.
Leony

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-11-2012 om 09:41

Ook niet kunnen vinden

http://www.rotterdam.info/conventions/bereikbaarheid/openbaar-vervoer/

Volgens deze site hebben ze wegwerpchips in verschillende prijsklassen, ook voor 65+.
Aan de andere kant, waarom zou je geen kaart op naam kunnen of mogen maken, hier zijn toch ook heel veel expats?

Rosa van der Zanden

Museumkaart

Je kunt voor je oom een museumkaart aanschaffen, die zijn in ieder museum te koop. Daarmee kan hij in bijna ieder museum terecht.

Voor je vraag over de OV Chipkaart kun je overigens ook op de site van OV Chipkaart terecht. Stel je vraag via de site?

Groet, Moppeke

Museumkaart

Wij hebben een Au pair in huis. Zij heeft van ons een museumkaart en een kortingskaart gekregen voor de NS. Die was toen 25 euro in aanbieding.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sjalot

sjalot

12-11-2012 om 07:42

Op jouw adres

Voor mijn schoonouders (Duits) heb ik twee ov-chipkaarten op naam besteld. Gewoon met ons eigen adres als woonadres, geen enkel probleem. Je hebt alleen een digitale (pas)foto nodig van je familielid.

Leony

Leony

12-11-2012 om 19:34

Bedankt

Dat met die OV kaart ga ik regelen.
Nu nog uitzoeken hoe het zit met 65+ kortingspassen e.d.
Groeten, Leony

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.