Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laurien Witteman

Laurien Witteman

05-10-2011 om 09:30

Buitengewone varkens

Omdat ik weet dat ik niet de enige op OO ben die houdt van lekker vlees, maar ook van de dieren en het milieu, wil ik jullie attenderen op deze site http://www.buitengewonevarkens.nl/
Ik heb me meteen aangemeld. Ik hoop dat heel veel meer mensen dat doen.
Groetjes,
Laurien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Laurien Witteman

Laurien Witteman

05-10-2011 om 21:39

Ah toe

Gun me het plezier te lezen dat tenminste één van jullie het ook een goed initiatief vindt.
Toe?
Groetjes,
Laurien

krin

krin

06-10-2011 om 09:09

Je hebt gelijk

Het is een goed en leuk initiatief, met uitstekende pr.

Goed initiatief!

En ja, ik heb het berichtje gelezen was er geen toename te zien in de stats???

Even wachten op de winkel, kijken of ze door het hele land leveren!

Laurien milieu

Laurien, als je echt iets voor het milieu wil doen eet je helemaal geen vlees en als je toch vlees wil eten is het voor het milieu beter als je intensief gehouden varkens eet. De door de varkens geproduceerde ammoniak wordt dan namelijk met wassers uit de lucht gehaald, waardoor de natuurgebieden in de omgeving van de stal niet verzuren.
Als je wat voor de varkens wil doen eet ze ze niet op en ander steun je dit sympathieke buitengewone varkensinitiatief.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Laurien Witteman

Laurien Witteman

10-10-2011 om 12:01

Goed dat je het zegt, triple

Goed dat je het zegt, Triple,

Dan koop ik toch maar weer de vleeswaren bij de kiloknaller.

dank,

Laurien

Fiorucci

Fiorucci

10-10-2011 om 19:07

Tja

Het is moeiljk hoor, waar doe je goed aan. Geen vlees eten, misschien. Let dan ook even op welk voer je je huisdieren geeft , er zijn maar weinig merken die geen dierproeven laten doen...en dat zijn niet alleen smaaktesten....

Al eerder ter sprake geweest

Het is helemaal niet zonder meer goed voor het milieu om geen vlees meer te eten. Sojaproductie en -vervoer is bijvoorbeeld slecht voor het milieu.

Laurien Witteman

Laurien Witteman

10-10-2011 om 20:56

Ja sorry, dat was best kinderachtig inderdaad

Je hebt gelijk, Joyeux. Maar ik was een beetje te boos om de zure reactie van Triple. Het is zo flauw om iets goeds af te kraken door te zeggen dat het niet goed genoeg is.
"Ik rook nu nog maar vijf sigaretten per dag!" "Nou, dat is dan vijf teveel."
"Ik geef mijn kinderen nu geen snoep meer!" "Je denkt toch niet dat vissticks zo gezond zijn?"
"Ik heb mijn auto weggedaan!" "Ja, denk je dat de elektriciteit van die trams nergens vandaan komt?"
Zo negatief is niet leuk. Het gros van de Nederlandse bevolking eet vlees. Ook van de O.O. bevolking. Mooi is dat niet, maar wel reëel.
Varkens zijn lekker en varkens worden beestachtig gehouden in ons land. En op zeer milieuverontreinigende wijze. dat kan veel beter. Onder andere door de dieren beter te behandelen (diervriendelijk) , maar ook door ze niet eindeloos te verplaatsten (diervriendelijk en milieu).
Zeker kan het beter dan die buitengewone varkens; Inderdaad door geen vlees te eten. Maar als je, zoals ik voorlopig kiest voor minder vlees, en dan lekker vlees, en dan leuker vlees: dan is dit een fijne optie, waar ik blij mee ben.
Met het hele gezin een ons goed en lekker spek in de pasta, dat vind ik een verbetering ten opzichte van voorheen ieder anderhalf ons karbonade van de kiloknaller.
Ik ben er nog niet, wij zijn er nog niet, maar buitengewonevarkens.nl is een stap in de goede richting.
En het is vals van Triple om dat zo weg te schuiven.
Vandaar mijn flauwe reactie.
Maar mooi dat deze draad daardoor nog even blijft bestaan http://www.buitengewonevarkens.nl/ http://www.buitengewonevarkens.nl/ http://www.buitengewonevarkens.nl/ http://www.buitengewonevarkens.nl/
Hihi,
Groet,
Laurien

vals en zuur

Het was geenszins mijn bedoeling een valse en zure reactie te geven. Ik wil alleen meer nuance aangeven, zodat keuzes beter gemotiveerd kunnen worden genomen.
Ik probeer net als Joyeux minder vlees te eten en als ik het eet kies ik zoveel mogelijk biologisch. Ik kies dus voor het dierenwelzijn en in dit geval niet voor het milieu.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Laurien Witteman

Laurien Witteman

10-10-2011 om 21:20

Dubbel sorry tripple

In mijn blinde koppigheid, heb ik over 1 zinnetje heen gelezen, namelijk: "Als je wat voor de varkens wil doen eet ze ze niet op en ander steun je dit sympathieke buitengewone varkensinitiatief. "
Tripple, bij deze mijn welgemeende excuses en quadruppel eerherstel. Je bent niet zuur!
Groet,
Laurien

Biene M.

Biene M.

10-10-2011 om 21:44

Genista

Soja is het hoofdbestanddeel van dierenvoer. En een koe eet veel meer dan 100 gram soja om een stukje vlees van een ons voor jouw bord te produceren.

dc

dc

10-10-2011 om 22:51

Biene

Dit vind ik nou zo geweldig van dit forum, ik leer zo heel veel dingen en ben weer een stukje minder naief.

Goed leven stickers bij de ah

Weet iemand wat die "goed leven" stickers die AH op sommige vleessoorten doet betekend? Had laatst eens zin in speklappen en heb toen maar voor de lappen waar zo'n sticker op zat gekozen. Vond het minder lekker (te dik) dan de goedkopere versie zonder sticker.
Ik geloof wel dat minder of geen vlees eten beter is voor het milieu. Het is sowieso beter voor de dieren. In een vorige discussie werd gezegd dat minder vlees niet beter voor het milieu is als je in plaats daarvan vleesvervangers eet. Maar als je drie keer per week vlees eet hoef je de andere dagen geen vleesvervangers te eten. En als je geen vlees eet hoef je niet elke dag vleesvervangers te eten.
Ik ga nog kijken naar de buitengewone varkenssite.

Puck

Puck

11-10-2011 om 08:53

Biene

Oké, maar soja heeft weer niet dezelfde voedingswaarde (qua eiwitten) als vlees en het is vaak vetter. Andere vleesvervangers hebben ook milieubezwaren. (en ook niet onbelangrijk, ik vind dat spul gewoon niet lekker)
Na veel wikken en wegen eten wij inmiddels 2x per week biologisch vlees en 1x vis, dat is prima te doen. Wat ik wel belangrijk vind, is dat er geen preventief antibioticagebruik is bij de dieren waar wij van eten. En bij de AH ligt wel erg veel 1-ster-vlees, zo viel me op. Ik koop daarom het vlees onder meer bij de Digros, waar het eko-keurmerk wel een indicatie is dat er niet preventief AB wordt gegeven.

Ja beterleven, dat is 't

Maar als je de site van de dierenbescherming leest, daar schrijven ze zo over de dieren dat ik eigenlijk liever vegetarier zou zijn. Nou ja.

Laurien

Mooi initiatief. Als vegetariër doe ik er niet aan mee, maar even goed: mooi initiatief! Als iedereen nou eens wat minder vlees gaat eten en dan dit vlees, dan wordt de wereld oprecht een stukje mooier.

Nog een site om vrolijk van te worden: www.hetbeloofdevarkensland.nl
(en als je de weg een beetje kwijtraakt op de site: klik eerst links op 'bio van een groene pionier - Dafne Westerhof')

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.