Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

04-10-2012 om 22:20

Buis uit buis halen? (bij fiets)

Pff heb ik weer, fiets voor zoon besteld, komt niet afgemonteerd aan (had ik wel gewild). Ziet er goed uit maar er zit een vaag papiertje bij van volgens mij een andere fiets. Enfin hoe moeilijk kan het zijn? Moeilijk dus. Het zadel leek te zijn verbonden met de stang waarop het haaks opstaat met een stang. Nu nog even aandraaien. Nee, zakt die stang erin en ik krijg hem er niet meer uit. Ook niet als ik de hele fiets omdraai en eens flink schud. (de zogenaamde huisvrouwenmethode) Wat nu? Ik heb de p in!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

05-10-2012 om 08:26

Misschien iets met

een sterke magneet? Eventueel in combinatie met fiets op zijn kop houden, al dan niet met schudden?

Vic

Vic

05-10-2012 om 11:39

Is het al gelukt?

Altijd balen, zoiets. Net als een Ikea-schroefje in het verkeerde gat en dat je het er dan niet meer uit krijgt. Meestal lukt het trouwens wel, na een tijdje. Als het twee holle buizen zijn heb je misschien wat hulp nodig. Dat de een de buitenste buis vasthoudt, zodat je twee handen vrij hebt om de binnenste eruit te wrikken.

Mama 5

Mama 5

05-10-2012 om 17:58

Ook

Wij hebben dat ook een keer gehad. Toen ging zoon wat te enthousiast aan de slag met zijn nieuwe fiets. Het lukte om de buis eruit te halen, door een bezemsteel die we hadden, en die in de buitenste buis paste, schuin af te snijden en die in de binnenste buis te steken. Beetje draaien, zodat de stok vast gaat zitten (hout geeft wat mee) en dan er uit trekken.
Je moet dus iets vinden wat in de binnenste buis vast kan klemmen.

Mari

Mari

05-10-2012 om 19:49

Nog niet gelukt

Maar ik was ziek vandaag. En ik ben in mijn eentje dus het nu proberen zou tot een paar graden koorts meer leiden. Ik heb wel de firma van de fiets om raad gevraagd. Mijn simpele oplossing is namelijk gewoon een nieuwe buis in laten vliegen. Eens kijken hoe zij daarin staan. pff gedoe ook altijd Het kan ook nooit in een keer goed gaan. Is dat alleen bij mij? Nee toch?

Smeerolie?

Misschien is het simpel gedacht....Maar w.s. is die binnenste buis te 'stroef' om terug eruit te halen en daarom bied ie weerstand. Hij ging er toch vrij makkelijk in? Ik zou er iets proberen in de spuiten dat het gladder word. Smeerolie b.v. Eerst erinspuiten en dan beetje laten lopen....(naar beneden dus) dan beetje draaien met die binnenste buis...draai,draai, draai. Probeer dat eens?
groeten albana

krin

krin

06-10-2012 om 12:48

Ik zou

Ik zou mijn trots inslikken en naar de fietsenmaker gaan.

Mari

troost je, mij is indertijd precies hetzelfde overkomen... Zenuwslopend, het was de eerste fiets die ik in elkaar zette, was bijna klaar, en toen dat. Maar, wat mij heeft geholpen was een tang bij de buurman halen, en met die tang kwam ik precies bij de binnenste buis, de binnnste buis omklemmen en hem er zo uit trekken...
Wie weet helpt het jou ook, succes!

Mari

Mari

06-10-2012 om 17:01

Hortencia

Maar wat voor tang was dat dan want met een gewone waterpomptang gaat het niet hoor, te groot.

Mari

Mari

06-10-2012 om 17:03

En bovendien

is er geen plaats om de binnenste buis te omklemmen want hij is maar net iets smaller dan de buitenste.
Inderdaad misschien kruipolie en anders de fietsenmaker. Probleem is dat hij zo slecht te vervoeren is.

Misschien simpel gedacht?

.. maar kan de fiets niet op zijn kop gehouden worden, zodat de binnenste buis er langzaam uit glijdt?

Mari

ben eigenlijk wel benieuwd of die buis er al uit is?

Mari

Mari

08-10-2012 om 11:19

Mamamieke

Nee dat schreef ik al: "Ook niet als ik de hele fiets omdraai en eens flink schud." Hij zit muurvast.

Mari

Mari

08-10-2012 om 11:20

J@ost

Nee niet dus, ik heb de firma geschreven of ik een nieuwe buis kan krijgen (kopen) maar heb nog niets van ze gehoord. straks maar eens bellen.

Sorry!

ik heb niet goed gelezen! excuses.

Hombre

Hombre

08-10-2012 om 21:59

Tikken

Ik zou hem ondersteboven neerzetten en flink met een hamer (plankje ertussen) tegen de onderkant van de buitenste buis slaan (van boven naar beneden). De combinatie van de zwaartekracht en de schokken zou hem eruit moeten laten glijden. De kruipolie kan ook helpen. Misschien nog met een föhn de buitenste buis opwarmen zodat hij een beetje uitzet (en de binnenste koelen?).

Maartje

Maartje

09-10-2012 om 11:43

Koelen

inderdaad koelen van de binnenste buis, zodat ie krimpt. Met ijsblokjes o.i.d.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.