Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mikmak

Mikmak

27-06-2012 om 23:10

Buffet

Binnenkort een feestje waarbij van alle gasten gevraagd wordt iets te eten mee te nemen. Ik schiet onmiddelijk in de stressstand. Daar bak ik niet echt veel van. Dat weet ook iedereen op dat feestje dus ik voel me vooraf al extra bekeken. Wie helpt me aan een kan niet mislukken recept?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat voor iets zoek je?

In welke categorie zoke je iets? een cake- of gebakachtige, een salade, een bijgerecht, een hoofdgerecht, een dessert... Dan weet ik even in welk stuk receptenbak ik moet kijken. Wanhoop niet, er zijn echt wel niet-mislukbare recepten om indruk mee te maken.

Vic

Vic

27-06-2012 om 23:33

Pastasalade

Kan niet mislukken Pastasalade met spinazie, rode ui, semigedroogde tomaatjes in olie, en mozzarella.

Mikmak

Mikmak

27-06-2012 om 23:40

Categorie?

Geen cake of gebakachtig of dessert. Bijgerecht denk ik. Heb al rongezocht en vond iets met kleine wrap-hapjes en bijv. kippenvleugeltjes maar dan weet ik weer niet of je dat later kunt opwarmen of koud serveert(opwarmen aldaar kan wel). Ik moet het wel vooraf kunnen bereiden.

Hanne.

Hanne.

28-06-2012 om 08:33

Hoeft toch niet zelfgemaakt?

Ze kunnen je toch niet 'verplichten' om het zelf te maken?

Ik zou denken aan
- een turks brood met lekkere smeerseltjes (humus, aubergine salade, sesampasta)
- kant en klare salade (AH heeft hele lekkere bakjes)
- iets tapas achtigs (gevulde dadels, geitenkaasjes, kleine worstjes oid, ook bij de AH of hema)
- verse (fruit)salade bij de groentenboer halen.

Als jij het niet ziet zitten om zelf iets te maken zou ik dat zeker niet doen.

krin

krin

28-06-2012 om 09:23

Eens met hanne

Als je je niet culinair in de stress wilt laten jagen, kun je gewoon iets kopen. Desnoods voorgegaarde en gekruide kippengevalletjes.
Als je dat niet denkt te kunnen maken, kun je het bij smeerseltjes houden. Eenvoudig en snel succes mee te oogsten. Zo weet ik een moddervet maar smakelijk smeersel met spekjes en zongedroogde tomaat en lente-uitjes dat altijd (behalve bij vegetariërs en lijners) in de smaak valt. En een pesto-achtig iets heb je ook zo in elkaar gedraaid, een dag van te voren op je dooie akkertje.

Ah krin

Ik ben dol op moddervette smeersels.....zou je het recept willen posten?

krin

krin

28-06-2012 om 10:22

Ja hoor

Magere spekblokjes knapperig bakken en uit laten druipen op een keukenpapiertje. Zongedroogde tomaatjes op olie laten uitlekken en in stukjes snijden. Roomkaas, tomaatjes, spekjes, de lichte ringetjes van de bosui en wat peper samen in de foodprocessor kort laten draaien (of even de staafmixer erop). De groenere stukjes bosui strooi je er voor het oog overheen.
Het lekkerst op crostini (maar die kun je weer niet een dag van tevoren klaarmaken).

krin

krin

28-06-2012 om 10:28

Ook vrij eenvoudig

Tomatenbrood. Ziet er mooi uit, smaakt lekker. Met tomatensap, Parmezaan, alweer gedroogde tomaten en rozemarijn.

Laminaat

Laminaat

28-06-2012 om 14:10

Makkelijk

Mikmak,

Is er niet één gerecht dat je met je ogen dicht kan maken? Want dan zou ik dat doen. Anders: gehaktballetjes (Koop gehaktmix en gehakt en doe wat op het pakje staat. Als je er dan ook nog verse koriander doorheen doet, ben je hip genoeg.) Couscous en bulgur zijn ook altijd goed en niet moeilijk. Sjiek en makkelijk: kook en pel eieren, snijd ze doormidden, leg op elk half ei een ansjovisje en een flintertje citroenschil.
Succes,
Laminaat

O lekker zeg

Bedankt krin

Mikmak

Mikmak

28-06-2012 om 22:58

Ogen dicht

Met m'n ogen dicht: allerlei soepen En nee ik hoef 't niet persé zelf te maken maar zelfgemaakt wordt ongetwijfeld op prijs gesteld. Met jullie ideeën kom ik al verder, bedankt! En ik stop met stressen, een mens kan niet overal even geweldig in zijn.

Wraps ook simpel en smakelijk

(bijv. met roomkaas, zalm, bosuitje, avocado en een sliert komkommer, heel simpel en heerlijk!) ..vergeet ik nog snuif peper

Soep dus!

Als dat je specialiteit is, soep maken. Er is in het algemeen toch al teveel eten op zulke feestjes, dus stokbrood oid erbij hoeft niet eens en er zijn altijd mensen die van soep houden.

Stamppot?

Je bent dan vast de enige die dat meebrengt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.