Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

08-08-2012 om 21:28

Budgetkeuken

Door het draadje over IKEA-keukens neig ik ernaar om van mijn plan af te stappen om zo'n keuken te nemen (met elders gekochte apparatuur). Zou ik voor om en nabij 7000 euro een keuken bij een 'echte' keukenboer kunnen kopen? Liefst wil ik er wel een mooi fornuis in, maar als je die via de keukenleverancier koopt ben je natuurlijk veel duurder uit (ik heb er online een gezien voor 900 euro). Zou een keukenfirma elders gekochte apparatuur willen inbouwen, of moet ik dan een ander mannetje regelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Duitsland

In duitsland zijn keukens veel goedkoper en ze komen ze gewoon afleveren in Nederland. Toen wij verhuisden naar onze nieuwe woning zat er een knettergroene maar wel heel dure keuken in. Een keuken met een half rond aanrechtblad. Wij konden ons toen geen nieuwe keuken veroorloven maar dat knettergroen kon echt echt. Wij hebben toen een Duitse firma onze bestaande keuken laten "aankleden". Het frane werk en aanrechtblad is ongewijzigd maar de kleur groen is weg. Onze keuken is nu houtkleurig met lichtgele deurtjes. Wij hebben alle groene wanden laten beplakken en alle deurtjes en frontjes zijn vervangen, ook modernere grepen uitgezocht en een nieuwe vaatwasser en magnetron. Veel en veel goedkoper dan een nieuwe keuken en het ziet er keurig uit. Onze buren vonden het zo mooi dat zij het een paar jaar later ook hebben laten doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tesah

Tesah

09-08-2012 om 08:07

Idd duitsland

Wij hebben daar 2 keer een keuken gekocht, in Nordhorn. Ze zijn daar erg gewend aan Nederlandse klanten. De service is geweldig, de kwaiteit ook. Onze keuken nu kostte 11000 incl Siemens apparatuur, een Quooker en een heel groot natuurstenen aanrechtblad. Het kan ook nog een stuk goedkoper, wij zijn voor een vrij luxe uitvoering gegaan. Alleen onze oven hebben we in Nl gekocht omdat we een vrijstaande oven wilden hebben en daar doen ze niet zo aan.
Geen onzin met afdingen, gewoon meteen een goede lage prijs.
Ik zou nooit een keuken in Nederland kopen, zonde van je geld.

Tesah

Vic

Vic

09-08-2012 om 12:03

Duitsland?

Bedoelen jullie de firma Ardland? Ik vind hun website niet heel geweldig. Zouden ze dan ook hier, ca. 200 km van de Duitse grens, hun keuken komen leveren?
11.000 euro is dan weer niet duur voor een complete keuken met A-merk apparatuur. Mijn keukentje is heel klein (ca. 3 x 2,5 m.), en ik kan alleen een I-opstelling kwijt. Dan zou je toch verwachten dat dat binnen mijn budget past.

notje

notje

10-08-2012 om 09:17

Vic

Google gewoon wat in Duitsland.In de grensstreek krijgen de meeste keukenbedrijven genoeg Nederlandse klanten,spreken vaak ook wel wat over de grens.
In Duitsland koop je een huis zonder keuken dus het verloop aan keukens is veel groter en de concurrentie dus hoger.
Ik weet niet waar je in Nl woont maar er zijn vast bedrijven die overal leveren en monteren.

Wij hebben in dortmund een keuken gekocht

http://www.holzwickede.reddy.de/

voor een vakantiewoning in Duitsland. Hoefde maar een kleine L-blok, maar daar zat dan wel een nieuwe koelkast+vriesvak, vaatwasmachine, heteluchtoven en afzuigkap bij. Hoogglans uitvoeren. Totaalprijs: 3200 euro. We hebben de oude keuken zelf afgebroken, maar zij hebben alles geïnstalleerd. Ik vind het heel mooi geworden.

Duitsland vd nederland

Ik woon in het oosten van Nederland en ben voor de keuken ook gaan shoppen in Nordhorn. Maar uiteindelijk de keuken gewoon in Nederland in mijn eigen dorp gekocht. De prijs en kwaliteit waren zeer goed vergelijkbaar. Duitsland was nauwelijks goedkoper en daarom heeft 'dichtbij' gewonnen. Ik vond ze in Duitsland ook erg 'duwerig': NU moet je tekenen voor deze aanbieding en dat soort fratsen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tesah

Tesah

11-08-2012 om 13:36

Nordhorn

Firma BVL, leveren ook in de randstad. Absoluut niet pusherig. Wij hebben juist heel slechte ervaringen met opdringerige Nederlandse verkopers ( nu tekenen of de korting geldt niet meer)

Tesah

Triple

Zou het niet zo kunnen zijn dat de oosterse keukenboeren al een beetje inspelen op de concurrentie van hun Duitse collega's ?

Shonagh

Dat zou me niet verbazen, anders verkoop je hier natuurlijk geen keukens meer. Maar bij gelijke prijs koop ik liever 'op de hoek'.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.