Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Btw verlaging bouw

wat ik niet snap is dat niemand mij nu kan vertellen vanaf wanneer de bouw haar btw tarief mag verlagen van 21 naar 6%.

Ik heb namelijk een klus die ik door een timmerman wil laten uitvoeren. En ik zit midden in een opdrachtgunning met een opdrachtgever (ben ondernemer) en die wil ook liever natuurlijk wachten totdat het zakt naar 6%.

Nou kan ik natuurlijk gewoon alles doorduwen en afspreken dat ik terug betaal maar innen wordt natuurlijk wel moeilijk.

hmmm, de fiscaal juristen van vereniging eigenhuis wist het ook nog niet....

zo vervelend dit, straks is het in maart nog niet duidelijk en dan heb ik in het voorjaar geen werk omdat mijn opdrachtgever wil wachten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

14-02-2013 om 22:03 Topicstarter

Maar dan is het toch absurd

dat de fiscaal jursit van veh dit niet kan bevestigen ? Waarom weet de nos dat dan zo zeker ?

Manda Rijn

Manda Rijn

14-02-2013 om 22:14 Topicstarter

En ik snap de blijdschap niet

als het weer voor slechts een jaar is schieten we er op lange termijn er niets mee op. Dan zit het over een half jaar weer op slot.

En is dit nou wat we krijgen voor die ontbrekende meerderheid in de 1e kamer ?

Pas gewoon iets langdurigs aan, bijvoorbeeld een blijvende btw verlaging op energiebesparende renovaties en ingrepen in de bouw. Of verruim de marges voor de kleine ondernemers regeling oid (kor) zodat kleine zelfstandigen het langer uithouden. Wees duidelijk over de hypotheekrente aftrek.

Manda Rijn

Manda Rijn

15-02-2013 om 23:25 Topicstarter

Ik heb het nu door

het geldt alleen voor woningen, dus mijn opdrachtgever (bedrijf) heeft sowieso geen voordeel als deze gaat verbouwen en mijn werkzaamheden vallen er ook niet onder. Het zal ook aangenomen worden door de 1e kamer (want brede meerderheid) dus dan is het mij nog steeds een raadsel waarom VEH nog niets weet. Dan zijn ze nogal traag daar...

Oh ja en het geldt alleen voor arbeid zover ik begrepen heb. Dus dan zal een aannemer materiaal en arbeid onder een ander tarief moeten factureren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.