Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moustache

Moustache

25-01-2013 om 18:04

Broodmaaltijd voor gasten

AS zondag krijgen we gasten over de vloer. Normaal gezien kook ik altijd, maar deze keer kan dat niet. Plan is dus om gasten brood voor te schotelen. Iemand ideetjes voor net iets anders dan normaal broodbeleg? Wel liefst niet te bewerkelijk

Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

25-01-2013 om 18:35

Nou...

Knakworsten, eieren, kroketten, salades (tonijn, zalm, eier etc). Maar ook lekkere worst, ham, kazen zoals brie. En tomaat en komkommer erbij.
En natuurlijk lekkere broodjes, zoals krentenbollen, croissantjes enzo. Ik zou het niet allemaal doen.

Niet uitgebreid koken, wel iets bakken?

Ik heb een heerlijk recept voor een broodje Kip Oriental, echt overheerlijk! Ik scoor er altijd enorm mee, en het is heel eenvoudig te maken.

Wat ik altijd doe is kipfilet bakken, goed gaar, en voor ik ga bakken doe ik kipkruiden pikant erop. De kip laten afkoelen.

Als de kip is afgekoeld (kun je dus best tevoren klaarmaken) in dunne plakjes snijden.

Dan een pistolet of half stokbroodje doormidden snijden, beide zijden insmeren met mayonaise (ik gebruik altijd yofresh daarvoor, lekker licht). Daarna een blaadje sla (ik gebruik lolo bianco, een beetje krullende sla, vooral voor het oog). Op de sla doe je de plakjes kip leggen. Over de kip doe je aangemaakte saté saus (KOUD!, maar wel aangemaakt met wat water en evt. sambal of zo, hij mag iets pittiger dan normaal, en ook iets dunner dan normaal om goed te verdelen). En daarover heen gebakken uitjes uit een potje. Echt super lekker! En hier worden ze altijd met smaak opgegeten door onze gasten, ik heb het recept al heel vaak gedeeld.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-01-2013 om 21:34

Sandwiches

Sandwich van dikke sneden grof brood met roomkaas, zalm, rode ui en kappertjes. Of met zelfgemaakte tonijnsalade, of met oude kaas, mosterdmayonaise en ruccola. Of met roerei met ui, knoflook, rode peper, tomaat en peterseli.
Of tosties in de contactgril van turks brood met kaas, tomaat en rode pesto.

Annet

Annet

25-01-2013 om 22:47

Afbak breekbrood

Zoiets had ik laatst ook. Ik heb bij de Aldi breekbrood gekocht om af te bakken, brood met italiaanse kruiden. (Rondachtig brood waar je bolletjes af kunt breken).
Die heb ik in twee helften gesneden (bovenkant/onderkant), rode pesto erop, ham, kaas, brood weer dichtgeklapt. Daarna afbakken. Zo krijg je een breek-tosti. Was erg lekker en praktisch. Het beleggen kun je ruim van tevoren doen, het afbakken doe je als iedereen bijna aan tafel komt. Wel snijden in plaats van breken in verband met de ham/kaas.

Verder inderdaad lekkere salades, lekkere kaasjes, vleeswaren. En bij ons ook roerei, dat was omdat er pubers bij waren voor wie het geen lunch was maar ontbijt. Gebakken eitjes zijn ook leuk.
Je kunt ook kant-en-klare quiche of mini worstenbroodjes in de oven bakken.

Ook lekker:

Wat ook heel lekker is, is een snee geroosterd brood, met daarop wasabi-mayonaise in plaats van boter (je mengt een beetje wasabi door een portie mayonaise), daarop gerookte zalm en daarom wat reepjes komkomer (garnering). Super lekker en heel simpel.

P

P

26-01-2013 om 09:20

Quiche

Leg er een quiche bij, in stukken gesneden. Je hebt van die voorgebakken van Johma, alleen even afbakken.

Lekker

Gerookte zalm erbij, ongesneden brood, groene salade erbij met avocado en geitenkaas en beleg op bordjes ipv in eigen verpakkng. Oh en idd komkommer en tomaten erbij. En lekkere brie, en mosterd. Bakje aardappelsalade nog... Hmmmm

Merel

Merel

26-01-2013 om 10:11

Op verjaardagen....

Op verjaardagen serveer ik ook vaak de bakjes los. Ik koop ze gewoon bij de Jumbo, soms bij de vleeswaren toonbank (is iets duurder) of de kant en klare van johma, of jumbo merk. En dan allerlei lekkere smaakjes, kipkerrie, sellery, zalmsalade, kipsatesalade, enz enz. Los nog een bakje filet americain, genoeg makkelijks te vinden wat je in een paar tellen op tafel hebt. Vaak heb ik er wel een pan zelfgemaakte soep bij (is niet veel werk, kan je van te voren maken) en voor iedereen zit er wel wat bij wat ze lekker vinden.
Ik zie hierboven in de stukjes trouwens ook de lekkerste dingen voorbij komen, maar ik weet niet hoeveel tijd je hebt om vanalles te maken. Dit van mij is dus een 'snelle tip"

Tijgeroog

Tijgeroog

26-01-2013 om 14:23

En vis

Zure haring, gerookte zalm ofzo.
Ik zou brood of broodje neerzetten, en verschillende soorten beleg, zodat mensen zelf hun brood kunnen beleggen.

bibi63

bibi63

26-01-2013 om 14:26

Turkse brooden kopen. Deze overdwars doormidden snijden. Beleggen met bijv. ger. zalm en een dille dressing, of lekkere italiaanse ham met pesto, of, of, of. En dan de bovenkant er weer opleggen en de broden in taartpunten snijden.
Gr. Bibi

zebra

zebra

27-01-2013 om 14:50

Iets met ei

hardgekookt of een omelet in reepjes snijden is ook lekker bij brood. Niet iedereen is dol op vlees of vis namelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.