Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

03-12-2012 om 10:34

Broodjes en wraps, ideeën gevraagd

Afgelopen weekend kwam ik erachter dat ik had toegezegd om woensdag hier Sinterklaas te vieren. Het eten wil ik eenvoudig houden, wraps en broodjes. Gewone broodjes ham/kaas of wraps met kip en komkommer vind ik zo alledaags, dus het mag wel iets bijzonderder (maar net zo snel klaar). Misschien is het ook leuker om stokbroden te doen met verschillende soorten beleg.
Hebben jullie ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

03-12-2012 om 10:46

Vroeger

Wij aten op 5 december altijd huzarensalade. Het leuke was dat je zelf je garnering mocht nemen, ookal wilde je alleen maar zilveruitjes of plakjes hard gekookt ei.
Als je een bak salade koopt en je mengt er zelf nog een fijn gesneden uitje en appeltje door lijkt het net zelf gemaakt.
Daarbij dan lekker stokbrood.

Macho nacho

Op een schaal chili con carne met een top van gesmolten kaas, guacamole, creme fraiche, kip (pootjes, vleugeltjes of stukjes), sla, tomaat, augurk, tortillachips en of taco's en of wraps en of stokbrood.
Mensen scheppen zelf op (of laten het bij dippen met de tortillachips).
Ik maak altijd alles zelf (nou ja, de bonen komen wel uit blik), maar ik vind broodjes kaas maken ook veel werk
Alternatieven bij mij thuis zijn:
Broodje zuurkool (zuurkool in een pan, worstjes in een pan, op tafel gefrituurde uitjes, ketchup en of mayo).
Broodje warme worst. (mosterd op tafel)
Broodje warm vlees (sate saus!)
Als ik al broodjes kaas en worst doe, dan doe ik dat op een vergelijkbare manier. Schaal met worst en paté, schaal met kazen, stokbrood en boter op tafel, iedereen smeert zelf.
Lopend buffet heten dit soort maaltijden bij ons thuis. Een klassieker voor oud en nieuw bij ons.
Groet,
Miriam Lavell

Snuggle's

Snuggle's

03-12-2012 om 12:20

Wraps

Wraps met roomkaas, zalm en ruccola sla zijn erg lekker en makkelijk.

Een variatie op Miriam haar Mexicaans is nacho's. Je maakt van te voren een prutje van gehakt, ui en paprika, bakken en goed uit laten lekken in een vergiet. Voor het serveren doe je Doritos kaas nacho chips op een bakplaat met bakpapier. Daaroverheen verdeel je het prutje, dan een laag geraspte kaas en de kaas laten smelten in de over. Serveren met salsa en zure room, evt gaucamole. Vind bijna iedereen lekker en is ook heel makkelijk.

Vic

Vic

03-12-2012 om 12:45

Klinkt heerlijk

Ik ben gek op Mexicaans eten en vooral als ik chipjes mag dippen. Helaas zijn de kinderen van het lastige soort en mijn ouders willen ook geen 'gek' eten. Maar ik ga zeker een keer zo'n chiliprutje maken voor mezelf

Anneke

Anneke

03-12-2012 om 15:31

Wraps

Ik vind wraps met zalm, crème fraiche met een kloddertje pesto en rucolasalade heerlijk. Pan soep erbij? En een turks brood beleggen (ook al is het maar met kaas en sla) staat gewoon ook heel feestelijk. En een paar kleine saucijzenbroodjes uit de oven...

Anneke

Anneke

03-12-2012 om 15:33

Nog iets heel anders...

Ik vind broodjes smeren altijd best een bedoening (want het moet net iets lekkerder, etc)

Ik heb ook wel eens stamppot boerenkool gedaan met rookworst en spekjes, augurkjes, uitjes, piccalilly. Viel bij iedereen ook goed in de smaak (wat lastig te eten aan een kleine tafel).

Warme beenham

Ik had laatst voor de hele familie broodjes warme beenham gemaakt, weinig werk en veel resultaat. Bij oa de jumbo kun je beenhammetjes kopen, met kruiden (oa honing mosterd). Deze leg je op een ovenschaal een tijd in de oven, zo timen dat het klaar isnop het moment dat je wil eten. Heb je verder alleen nog maar broodjes nodig. Daarnaast wat kruidenboter en misschien een soepje serveren.

gruffalo

Quesedilla's

Van 1 pak wraps hou ik altijd de helft over. Daar maak ik quesedilla's van. Wrap in de koekenpan, kaas naar smaak en evt. bosuitjes of sambal erop, andere wrap erop en even aan twee kanten bakken. Dan in parten snijden.

Quesedillas 2

Variant: Mexicaanse groentemix (pot hak), ruime hoeveelheid geraspte kaas erdoor roeren. Wrap in koekenpan. Bonen/kaas mix erop. Plakjes chorizoworst erop. Afdekken met wrap en aan twee kanten bakken. Draaien met deksel.
Evt nog jalapenos pepers erop en eten met zure room en tomatenstukjes. Heerlijk en supersnel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

05-12-2012 om 14:37

En het wordt...

... heel erg makkelijk Ik heb wraps gemaakt met kipfilet/komkommer/roomkaas en zalmfilet/rucola/roomkaas. Daarnaast stokbrood met verschillende belegjes (ook huzarensalade), spiesjes met mozzarella/tomaat/basilicum en kleine pizzaatjes. En als toetje verschillende puddinkjes/vlaatjes/kwark in zo'n klein bakje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.