Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Broodbakmachine met mogelijkheid zelf instellen

Ik zoek een bbm, met de mogelijkheid om zelf de kneed- en rijstijd in te stellen. Dit omdat ik graag speltbrood wil (kunnen) bakken en ik al googelend begrepen heb dat de meeste bbm's daarvoor de lang kneden. Het moet een degelijk ding zijn, want ik zal hem dagelijks gebruiken.
Iemand een tip?

Annet

Annet

31-10-2013 om 21:14

Panasonic

De broodbakmachines zijn volgens mij duur maar ook zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Wij hebben er ook één.
Er zijn meerdere programma's waaronder een kortdurend programma. Daar bak ik alle broden mee. Het duurt 2 uur. Bakken duurt ongeveer 20-25 minuten. De rest van de tijd is kneden en rijzen.
Wat je ook kunt doen is de machine instellen op pizzadeeg. Dat duurt 45 minuten. Er wordt in mijn machine geloof ik twee keer gekneed in die tijd en tussendoor gerezen. Je kunt daarna meer tijd nemen om te rijzen, de machine blijft lang goed op temperatuur daarvoor.
Daarna zet je de machine op alleen bakken. Dan heb je precies wat je wilt.
Als je dat liever hebt, kun je het deeg na de pizza-mode ook uit de machine halen, ergens anders laten rijzen, en daarna afbakken in vorm of als plat brood op een bakblik of als broodjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.