Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10

Ivanka10

20-06-2013 om 11:55

Broodbakmachine

hallo

ik vraag mij de hele tijdiets af, heb op internet gezocht kan ik niets over vinden daarom hier maar eens vragen.

heb een broodbakmachine waarin je broden kan maken van 600 of 900 gram, maar ik heb altijd de kant en klare mix en waar moet ik dan de machine op zetten op 600 of 900 gram ?
kant en klare is meestal 500 gram meel en 300 water

alvast bedankt

Ivanka

Uitproberen

Zoveel verschillen die programma's niet. Het gaat om een paar minuten meer of minder van enkele van de fases. Je kan gewoon eens kijken bij welke instelling het brood het smakelijkst is. Waarschijnlijk bij de zware versie. Vind je die mixen makkelijker of smakelijker dan gewoon los meel en droge gist?

Sukran

Sukran

21-06-2013 om 03:02

Gewicht

Wat ik heb geleerd is het gewicht van alle ingredienten bij elkaar optellen en dat aanhouden voor het programma. In het geval dat jij noemt, zou ik dus voor de 900 gaan. Echter, inderdaad, heel veel verschil is er niet in de programma's maar als je een veel 'lager' programma kiest dan kan het soms gebeuren dat je brood de pan uitrijst

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.