Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka

Ivanka

15-05-2015 om 20:43

brood

Waar halen jullie je brood ? Bij de bakker of supermarkt ?
Ben benieuwd waar het brood het lekkerste is !


+ Brunette +

+ Brunette +

15-05-2015 om 20:46

Bij de supermarkt

Omdat daar de ingrediënten op de verpakking staan, dan kan ik kijken of er niet stiekem dierlijk vet of zuivel in zit. Het brood is even lekker als bij de bakker en iets goedkoper.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-05-2015 om 21:09

ik bak zelf

maar voor als dat niet genoeg is, is er één soort brood bij één supermarkt die ons gezin ook aanvaardbaar vindt.

Moni

Moni

15-05-2015 om 21:15

Hier maakt het ze niets uit

Ik koop vooral brood voor de pubers, gewoon in de supermarkt (Aldi of Lidl).
De één wil niet te donker en niet zoveel zaadjes, de ander maakt het helemaal niets uit. Maar die ander laat de broodzak rustig open staan zodat het brood de volgende dag oud is. Ook daar hoor ik niets over.
Ik heb het opgegeven. Ik koop goedkoop brood en zij zijn tevreden.
Soms bak ik zelf brood, dat vinden ze ook lekker.

chantie

chantie

16-05-2015 om 07:57

welke supermarkt

Hebben jullie dan ook een voorkeur voor een supermarkt ?
Brood van de hema vind ik wel lekker

Mijntje

Mijntje

16-05-2015 om 09:02

bakker

Bij de bakker. We halen 1x per week en vriezen het in, dus altijd vers brood.
Bij de supermarkt vind ik nu net plastic (zo verwend ben ik doordat ik echt lekker brood proef), al vinden mijn kinderen dat wel lekker.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-05-2015 om 09:13

supermarkt

Ik koop altijd tijgerbruin bij de AH. Dat is het brood wat mijn man en kinderen het lekkerst vinden. Voorheen kocht ik altijd het 2voor1,50-brood bij AH, maar die smaak is verandert en niet lekker meer.

Af en toe ga ik 's avonds na 7 uur nog wel eens een boodschap doen en dan neem ik het afgeprijsde luxe brood mee voor in de vriezer. Voor mezelf, ik hou wel van verschillende smaken met pitjes enzo. Man en kinderen doe ik daar echt geen plezier mee.

tonny

tonny

16-05-2015 om 10:39

gemakzuchtige consument

soms ga ik naar de bakker (dat is lekkerder & duurder) en vaak neem ik brood mee uit de supermarkt waar ik toevallig ben.

Afgeprijsd luxe brood in de vriezer doen vind ik een goeie, daar zal ik eens op letten. Ik vind pitjes/zaadjes/dingetjes lekker, man is er niet zo dol op maar eet braaf mee. Bof ik even.

Kinderen om rekening mee te houden zijn niet meer in huis. Als de kleinkinderen komen logeren, leef ik me uit in aanschaf van dingen die ze lekker vinden. Als de kinderen nu en dan eens mee-eten trouwens ook, ik ben veel meer van de verwennerij dan vroeger.

Marie

Marie

16-05-2015 om 10:47

Jumbo / AH en bakker

Meestal haal ik brood (die ze zelf afbakken) bij de Jumbo. Tijgerwit voor de kinderen en Buskorn voor mezelf. Bij de AH haal ik ook wel eens Tijgerwit (pubers hebben geen voorkeur) en soms haal ik Waldkorn voor mezelf bij de bakker.
Thuis gaat het de vriezer in en wordt bevroren gesmeerd op de ochtenden van school-/werkdagen. Zelf vind ik lang niet alle brood meer lekker als het een paar uur in een broodtrommel heeft gezeten. De Waldkorn blijft wel lekker.

hollandse mikjes blek

Ik heb een ontzettende hekel aan van die zachte hollandse mikjes. Wie dat verzonnen heeft? Ik hou van echt goed ambachtelijk brood met niets anders aan ingredienten als meel, water, zout en heel soms gist. Het liefst eet ik elke dag brood van mijn eigen zuurdesembakker hier in de stad. Ik rij er zelfs voor om. Het heeft een dikke knapperige korst, en smaakt geroosterd nog lekkerder. Geen melk, geen broodverbeteraar (gebruik goede ingredienten, dan hoef je geen poedertje toe te voegen waar o.a. haar in zit om het beter te maken), of conserveermiddelen.
En ja , het kost wat. Ik eet er 2 of 3 per week. Mijn kinderen eten wel een brood uit de supermarkt, gewoon omdat t handig is, want het is al gesneden en smeert snel weg 's morgens. Maar als ik met het verse brood binnenkom en het voor ze snijdt, dan gaat er tijdens de lunch zo'n heel brood doorheen. Veel lekkerder. En dat vinden zij ook. Ik heb geen aandelen, en ik wil toch graag de naam van de bakker noemen: Tilburg Sourdough. Als het niet mag, dan verwijder deze zin maar. Trouwens, als je mijn naam googelt dan zie je dat ik al vaker belangenloos voor ze geschreven heb. Ben wel tester; krijg soms een lactose variant mee van bijv. een croissant of zo. Maar echt, ga het proberen. Je weet niet wat je proeft.

Tine Winkel

Tine Winkel

16-05-2015 om 11:34

gekocht brood

is hier dan het Tijger volkoren van AH, liefst ongesneden. Stevige korst, weinig conserveermiddelbijsmaak (wat ik wel proef in bv. Zaanse snijders en zo, brr)

Jaina

Jaina

16-05-2015 om 13:18

Bakker

Hier halen we bijna dagelijks vers brood bij de bakker in het dorp of bij de Arabische bakker in de stad. Verder heb ik een bakmachine en in het weekend bakken we dus ook regelmatig zelf brood. Ik hou erg van vers brood en daar geef ik graag geld aan uit.

Anne Carin

Anne Carin

16-05-2015 om 13:35

Wij eten altijd Waldkorn classic van de AH. Ik haal het 2x in de week en doe het dan in de vriezer. Er is ook waldkorn volkoren maar dat vindt zoon niet lekker dus meestal neem ik classic.

Brood

Ik haal elke week goedkoop brood bij de supermarkt. De meeste kans dat er geen koemelkeiwitbestanddelen in zitten.
Vroeger bestelde ik via de bakker koemelkeiwitvrij en kippeeivrij brood omdat dochter nogal allergisch bleek te zijn. Zit in de familie.
Daarna had ex een goede afspraak met iemand van de supermarkt die altijd een paar broden voor ons apart legde zonder koemelkeiwit. Goedkoop brood.
Ik doe ook geen grof brood. Ik heb een tijdje getwijfeld over glutenvrij voedsel. Dat is er niet van gekomen. Maar ik houdt het toch maar bij gewoon bruin brood. Ook geen wit brood. Daar zit juist vaak koemelkeiwit in.
http://www.allergenenconsultancy.nl/nieuws.php?nid=117

Charis

Charis

16-05-2015 om 14:37

Supermarkt

Ik haal altijd volkorenbrood van Jumbo. Kost 1.05 per brood. Ik vind brood van de bakker veel. Ik vries het sowieso altijd in, dus dan toch maar supermarktbrood.

Charis

Charis

16-05-2015 om 14:38

Er viel wat weg

Ik vind brood van de bakker veel lekkerder (knapperige korst!), maar dan ik eet ik gemakkelijk te veel.

Marjoleine64

Marjoleine64

16-05-2015 om 15:00

Jumbo/AH, bakker of zelf bakken

Onze 2 pubers eten samen bijna een heel brood per dag. Meestal koop ik 'iets duurder' brood bij Jumbo of AH, volkoren oid, soms bij de bakker (lekkerder, maar iets duurder en ik moet er voor omrijden), en op dagen dat we als gezin thuis lunchen dan bak ik zelf brood.

wisselend

Zoon heeft t liefste Aldi tijgerbruin (0,97). Man, dochter en zoon vinden t zelfgebakken volkorenbrood v d Jumbo erg lekker, wel duurder 1,89. Ook het volkorenbrood van 1,05 daar vinden ze lekker. Lidlbrood vinden ze hier vies, van de Coop ook niet echt lekker.
Het is wisselend wat ik koop, als ik zeker weet dat de dagen erna thuis gegeten wordt dan wordt t een duur brood. En dat vries ik ook vaak belegd en wel in voor man en zoon. Dan nemen ze t zo mee en is het met de lunch heerlijk vers.
Ik zelf heb vaak erg veel pittenbrood van de AH wat ik haal als ik gewerkt heb, wij hebben die niet. Dat vries ik dan in en neem steeds wat mee.

wisselend

Zoon heeft t liefste Aldi tijgerbruin (0,97). Man, dochter en zoon vinden t zelfgebakken volkorenbrood v d Jumbo erg lekker, wel duurder 1,89. Ook het volkorenbrood van 1,05 daar vinden ze lekker. Lidlbrood vinden ze hier vies, van de Coop ook niet echt lekker.
Het is wisselend wat ik koop, als ik zeker weet dat de dagen erna thuis gegeten wordt dan wordt t een duur brood. En dat vries ik ook vaak belegd en wel in voor man en zoon. Dan nemen ze t zo mee en is het met de lunch heerlijk vers.
Ik zelf heb vaak erg veel pittenbrood van de AH wat ik haal als ik gewerkt heb, wij hebben die niet. Dat vries ik dan in en neem steeds wat mee.

mijn bakker

Mijn lokale warme bakker heeft heerlijk brood, boekweit-haverbrood, stevig en lekker. Maar dat brood is niet voor half negen of na half vijf te koop, dan staat het nog in de oven of is het al uitverkocht. Dus koop ik op werkdagen brood vaak bij de Jumbo met de rest van de boodschappen, alleen als ik een vrije dag heb ga ik speciaal naar de bakker.

Noet

Noet

16-05-2015 om 23:25

Bakker en tip voor moedermop

ik bestel mijn brood bij de bakker als ongesneden zonnepitbrood en laat het dan snijden als ik het op kom halen zodst het in mijn katoenen broodzakken kan ipv in plastic en dan gaat het de vriezer in.
Door het bestellen kan ik het gewoon om half vijf ophalen.

Violetta

Violetta

17-05-2015 om 21:25

Warme bakker

Altijd bij de bakker, persoonlijk vind ik het veel lekkerder. Vers brood van de supermarkt gaat nog wel maar als het één dag oud is vind ik het niet meer te pruimen.

zebra

zebra

17-05-2015 om 22:13

meestal bij supermarkt

maar volkoren brood haal ik het liefst bij de bakker.

Donkerbruin zaden en pitten brood van AH en wit tijgerbrood van AH (kan ik toch nooit weerstaan).

Brood bestellen

Het nadeel van brood bestellen is, dat ik meestal van te voren niet weet hoeveel brood ik nodig heb. De ene dag gaat het brood schoon op, de andere dag hooguit 6 plakjes.
En dan ben ik verplicht op de besteldag op tijd van mijn werk te vertrekken. Dat lukt me ook niet altijd, 't wordt ook wel regelmatig na zes uur.

broodbakmachine

Bijna elke dag doe ik de ingrediënten in de broodbakmachine die er een heerlijk vers brood van maakt voor de volgende dag. Weinig werk en erg lekker.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2015 om 09:36

Jumbo/AH en zelfbakken

Uit gemakzucht bak ik nu ik niet meer werk alleen witbrood, omdat mijn man geen bruin eet. Ik zou mezelf daarvoor echt eens bij de lurven moeten pakken om toch weer apart pompoenbrood voor mijzelf te bakken. Als ik werk neem ik pompoenpittenbrood mee die ik zelf gebakken heb of uit de supermarkt.

Voor het weekend halen we altijd zo'n voordeelzak weekenbolletjes. Nu we het erover hebben, bedenk ik me dat ik weer krentenbrood wil bakken. Ik heb dat nu twee keer gedaan en daar kan supermarkt krentenbrood echt niet aan tippen.

Tango

Tango

19-05-2015 om 16:37

Aldi

Hier meestal het tijgervolkoren van de Aldi. 89 cent volgens mij. Niet duur en heel goed te eten. Beter dan het brood van AH of C1000 dat we ook weleens hebben en nog duurder is ook.
We hebben ook weleens donker bruin brood van de Aldi of Speltbrood. Is ook prima.
Bij de Hoogvliet halen we nooit brood omdat we daar de sluiting niet handig vinden. Ik wil altijd zo'n clipsluiting en daar hebben ze zo'n plakbandje dat je niet kan hersluiten. Vind ik zo waardeloos.

moeders

moeders

19-05-2015 om 17:24

Kaaskopje

Heb jij voor mij het recept van je krentenbrood?
Ik bak vaak brood,maar een lekkere mix voor krentenbrood heb ik nog niet.
Ben benieuwd!

Tine Winkel

Tine Winkel

19-05-2015 om 21:05

krentenbrood bij ons is rozijnenbrood

ik ben Kaaskopje dan wel niet, maar ons rozijnenbrood vinden wij zo top, dat we het afgelopen oudjaar hebben gegeten ipv oliebollen.
Ik maak het als gewoon witbrood (of halfom, dus half wit, half volkoren), met als vulling rozijnen en ook nog een theelepeltje kaneel door het deeg. Warm gegeten, met boter en evt. heel dun laagje suiker, je eet echt het hele brood in één keer op.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2015 om 11:16

Ja precies

Witbrood met daaraan toegevoegd krenten of rozijnen (ik doe er eigenlijk ook rozijnen in). Ik heb er zelf 60 gram suiker en een zakje vanillesuiker aan toegevoegd en daarbij een paar keer schudden met de kaneelpot. Dit brood is dus al zoet van zichzelf.

Mijn ervaring is dat dit brood langer 'fris' blijft dan witbrood, door de krenten of rozijnen die erin zitten. Toch vries ik dit net als al het brood in. Voor gebruik éven in de oven, boter erop en mmmmm....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.