Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pien

Pien

31-07-2017 om 16:52

Bramenjam maken, steeds een paar bramen rijp...

Ik heb dit jaar heel erg veel bramen in de tuin. Ik wil er graag jam van maken. Nu loop ik tegen het 'probleem' aan dat er telkens maar een aantal bramen rijp is. Ze moeten gemakkelijk loslaten om geoogst te kunnen worden. Vandaag waren dat er maar 3, die heb ik opgegeten. De komende dagen zullen er wel meer rijp genoeg zijn en er zitten ook nog veel rode en groene aan de struik.

Maar hoe doe ik dat als ik jam wil maken en telkens een handvol bramen heb? Maak ik steeds kleine beetjes jam? Kan ik de bramen bewaren? Invriezen? Ik las dat dat nog niet zo eenvoudig is. Iemand die toevallig ervaring heeft? Alvast bedankt.

Wat mijn moeder doet met frambozen

Mijn moeder heeft een enorme frambozenstruik in haar tuin. Toch zijn er telkens maar een handvol rijp. Ze heeft een zak in de vriezer waar zij ze in doet. Pas als die zak vol is maakt ze jam. Je kunt ze niet ontdooien en opeten. Want dan zijn het van die natte slappe gevallen.

mijk

mijk

31-07-2017 om 16:57

De vriezer is je vriend

inderdaad... Gewoon invriezen tot je er voldoende hebt.

Mijk

Pien

Pien

31-07-2017 om 17:03

Oké

Bedankt.

En dan gooi ik ze dus als aan elkaar gevroren klont in de pan?

mijk

mijk

31-07-2017 om 17:49

Yep!

of je laat de bak ontdooien. het maakt niet heel veel uit. net wat je handiger vindt....

Pien

Pien

31-07-2017 om 19:33

Mijk

Dank je wel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.