Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dante

Dante

06-05-2015 om 14:22

Bos omgeving Utrecht

Afgelopen winter zijn we verhuisd van een klein dorp ten noorden van Arnhem naar Lunetten in Utrecht. Hoewel het wonen hier aan onze verwachtingen voldoet en ik er absoluut geen spijt van heb, blijkt dat ik met een ding geen rekening gehouden heb: ik mis de natuur en met name de bomen/bossen echt enorm. Sinds we afgelopen weekend weer even in ons oude dorp waren en over de bosrijke N-weg daarheen reden knaagt het echt aan me.

Aan het gebrek aan bomen/bos in de omgeving is niet zoveel te doen, maar daarnaast heb ik nog geen fijn wandelbos in de buurt gevonden. Misschien zou dat het gevoel al wat wegnemen. Amelisweerd ken ik inmiddels en vind ik helaas niks. Het is er zo ontzettend druk en mij te aangelegd. Daarom de vraag: hebben jullie tips voor fijne bossen in de omgeving van Utrecht? Liefst met een concrete parkeerplaats o.i.d. als beginplek? Ergens met de auto heengaan is geen probleem, maar hoe dichterbij hoe fijner.

Thursday Next

Thursday Next

06-05-2015 om 14:52

nou,

de utrechtse heuvelrug natuurlijk, bv. bij Amerongen.
De bossen van Zeist, rondom de pyramide van Austerlitz.
Ten zuiden van Soest zijn bossen met zoandverstuivingen.
Tussen Hilversum en Laren heb je een mooi natuurgebied met veel heide.
Bij Lage Vuursche zijn ook mooie bossen maar wel vaak wat drukker als het mooi weer is.
Parkeerplaatsen weet ik niet want ik fiets meestal, maar die zijn er genoeg.

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 14:58

tja

Open google even en kijk naar alles ten oosten, noordoosten van Zeist: kilometers bos!

Zeistenaar

Zeistenaar

06-05-2015 om 15:26

Zeist / Panbos

Ha, jij zoekt bos? Heel Zeist (en omgeving) ligt als het ware in het bos!

Bijv. het Panbos (tussen de Amersfoortseweg (N237) en de Mesdaglaan (dan noordwestelijk van die kruizing) is een mooi bos met wandelroutes, zandverstuiving, echte parkeerplaatsen, bijv. aan de Jozef Isralslaan en langs de parallelweg van de N237 (ook Amersfoortseweg geheten), noordelijk langs de provinciale weg. En dan ergens naar rechts.

Ook fijn om te hardlopen, wat ik dan altijd doe, maar heb de straatnamen voor de parkeerplaatsen even voor je opgezocht.

Veel plezier!

Dante

Dante

08-05-2015 om 11:12

Dank!

Dank! Ik had al zo'n vermoeden dat ik het richting Zeist/Austerlitz of Hilversum moest zoeken en er niet stiekem ergens dichterbij een bos verstopt lag. Mooie aanvulling met de tip van Zeistenaar, die gaan we dit weekend opzoeken. Als ik iemand zie hardlopen zal ik zwaaien

Zeistenaar

Zeistenaar

09-05-2015 om 09:18

Leuk

Dante, fijn dat je wat aan mijn tip hebt.

En lachen als je gaat zwaaien naar hardlopende vrouwen. Dit weekend zul je me alleen niet aantreffen (blessure), hopelijk de weekenden erna weer wel .

Laat je even weten of het Panbos aan je verwachtingen voldoet?

Lage Vuursche

Ik ben dol op de Lage Vuursche (en dan na het wandelen in de herberg tegenover Beatrix een salade of pannenkoekje). Rond Hollandsche Rading is het ook mooi, vooral als je van de overgang van moeras naar bos houdt.

Kasteel Groeneveld

http://www.kasteelgroeneveld.nl/bezoekersinfo/
Je kunt er goed parkeren en ook gratis het park in. Het ligt ook in het bos. Ook leuk om met wat kleinere kinderen te bezoeken. Lage entreeprijs.
Maar je kunt er ook gewoon gaan wandelen.

guera

guera

14-05-2015 om 19:34

rondom kasteel de haar

Bij Vleuten/Haarzuilens kun je wandelen op een waterbeleefpad van natuurmonumenten. Verder is er een klein bosje bij breukelen. OOk bij Loosdrecht/Hilversum is bos/hei te vinden.
Verder kun je kijken bij Houten/Nieuw Wulven. En is er een nieuw wandelgebied bij Overvecht/Noorderpark. Misschien allemnaal geen BOSBOS maar toch best ok voor het wandel en natuurgevoel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.