Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Borg- stof

Ik heb een vestje voor mijn dochter gekocht van borg-stof / teddy stof. Ik heb al eens eerder wat gehad maar dat werd al snel lelijk.

er staat in het wasvoorschrift dat ik het gewoon op 30 graden kan wassen maar ben bang dat het niet goed komt, vooral omdat ik denk dat dochterlief dit vestje komende winter bijna elke dag aan wil

hoe houden jullie zulke stof mooi?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tere stof

Het wassen op 30 graden is wel prima. het probleem zit `m meer in het centrifugeren waardoor stoffen slijten en lelijk worden. Dus het centrifugeren van je machine op een laag toerental zetten.
Ritsen en knopen dicht,weinig wasmiddel, jasje binnenstebuiten keren, laag toerental en neerleggen met drogen.

Marie

Marie

21-07-2012 om 21:26

Wasverzachter

Hoi
In de wasmachine wassen kan prima, het is alleen te hopen dat de vlekken er op 30 graden uit gaan...
Verder raad ik je aan om wasverzachter te gebruiken, zodat het weer lekker zacht wordt en het wordt en het werkt ook nog een beetje vuilafstotend.
succes

bibi63

bibi63

22-07-2012 om 14:10

Ik doe

alle kwetsbare dingen in een waszakje.
Gr. Bibi

Wisse

Wisse

22-07-2012 om 22:08

Fijne wasprogramma

- Fijne wasprogramma gebruiken op 30 graden (dan wordt er meteen ook zachter en korter gecentrifugeerd, en de rest van de wasgang is ook voorzichtiger) met halve belading;

- met gelijksoortige kleuren;

- wasmiddel voor fijne was gebruiken (ik was altijd met Ecover Wol- en Fijnwasmiddel) of ev. sportwasmiddel voor fleece;

- azijn als wasverzachter;

- binnenstebuiten wassen;

- en verder er het beste van hopen (het hangt ook van de kwaliteit van de stof af, hoe mooi het blijft).

En als laatste: gewoon lekker gebruiken, daar is het voor!

gruffalo

gruffalo

23-07-2012 om 17:04 Topicstarter

Dank

bedankt voor jullie tips. ik ga het er mee proberen.

in een waszakje wassen en wasverzachter gebruiken deed ik al. maar ik wist niet dat het toerental laag moest zijn, maakt dat zoveel verschil? ik was meestal met 1600 toeren zodat de was snel droog is!
wasmiddel voor fijne was gebruik ik ook niet, ik heb ariel (wit-gekleurd-donker). ik ga op zoek naar een fijnwasmiddel.

het is Kiezeltje, dus best duur maar de kwaliteit verschilt nog al. maar misschien ligt dat ook aan mijn waskunsten...

1600 toeren

Dan komt je was idd droger uit de machine. Maar zoveel toeren is alleen geschikt voor sterke katoen, zoals handdoeken, theedoeken en beddengoed.
Niet voor wollen truien, je linnen broek, je nieuwe jasje, je gordijnen, je lingerie. Kortom, alles wat oma vroeger op de hand zou wassen wil rustig draaien en wiebelen in de trommel.Speciaal wasmiddel voor de fijnwas heb ik ook niet. Gebruik een klein beetje wasmiddel voor de bonte was. Liever te weinig dan teveel.
Ik zou niet meer doen dan 700/900 toeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.