Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pooh Bear

Pooh Bear

05-02-2017 om 18:01

Boren

vraagje wat voor klus in de badkamer zou je kunnen doen waarbij je al een week lang hele dagen aan het boren ben.
Mijn buurman is al een week in de badkamer bezig eerst hoorde we geluiden van tegels van de meer breken Maar na 2 dagen horen we hem alleen maar boren.
Kan er moeilijk iets van zeggen dat iemand aan het verbouwen is maar we worden er een beetje gek van.
Vlucht af en toe gewoon mijn huis uit Maar vandaag moest ik echt wat dingen in huis doen en hoor het nu al de hele dag.
Afgelopen week had mijn man nachtdienst dus die was ook niet echt blij.
Maar ik heb het idee dat als ik zoveel zou gaan boren ik ongeveer mijn muur weg geboord zou hebben.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

05-02-2017 om 18:05

vragen

Je loopt naar buiten, je loopt naar het huis van de buren, je belt aan op het moment dat het even stil is, je vraagt het aan de buurman en je krijgt een zinniger antwoord dan hier.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-02-2017 om 18:12

Idd vragen

Vragen is de enige optie. En vraag dan meteen even hoe lang het nog duurt ivm nachtdiensten man.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-02-2017 om 19:08

Breken en frezen

Tegels afbikken is wel twee dagen werk en sleuven frezen voor de nieuwe leidingen duurt ook even. Beide maakt een rotherrie. Na vier dagen zou ik nog niet gaan vragen. Die man heeft er meer last van dan jij

Wilgenkatje

Wilgenkatje

05-02-2017 om 19:25

last

Nou, dat ben ik niet met Phryne Fischer eens. Als je zelf werkt, is herrie heel wat anders dan wanneer je er niets mee te maken hebt maar het wel constant hoort. De herriemaker ziet het doet waarheen hij onderweg is, de verstoorde buur hoort alleen herrie.

Ik zou ook best benieuwd zijn ja. gewoon aanbellen en informeren of het werk lekker vordert. Hoe de planning is. Of het misschien tegen zit of zo?
En op die boordagen zelf bezigheden buitenshuis zoeken.

Pooh Bear

Pooh Bear

05-02-2017 om 22:28

vragen

Als ik hem tegen kom ga ik het zeker even vragen Maar ik wil niet zomaar aanbellen hiervoor. Voelt een beetje raar.
En hoewel ik me er best aan irriteer wil ik hem niet vertellen dat hij niet zijn huis mag verbouwen.
Het geluid klinkt als boren en vond het vooral vreemd dat dat zo lang duurt Had er niet aan gedacht dat het ook het geluid van frezen kan zijn.

Weg gaan doe ik soms ook wel. Maar ik werk parttime en zoals vandaag moest ik echt wat dingen in huis doen.
Ook moest mijn dochter iets voor school doen waar ze af en toe mijn hulp bij nodig had (concentratie was wel weg door die herrie).

Maar goed hij is wel zo netjes om de meeste avonden redelijk op tijd stil te zijn. Op 1 avond na toen was hij echt tot heel laat bezig. Maar goed toen waren we zelf weg en het stopte ongeveer een kwartier nadat we thuis waren.

Morgen zijn we allemaal de hele dag weg dus hebben we er in elk geval geen last van. Maar vanmiddag was ik het na een hele dag thuis echt even helemaal zat.

Ik vrees frezen

Ik vrees met grote vreze dat het wel frezen zal wezen

Dagenlang boorgeluiden klinkt voor mij als het frezen van sleuven voor leidingen. Dat duurt heel lang en maakt een enorme bak herrie. En dat weet ik zo goed, omdat de bovenburen van ons kantoor (het is een blok met kantoorruimte op de begane grond en appartementen daarboven) dit ook hebben laten doen. Horen en zien verging ons.

Ik ben op een gegeven moment inderdaad ook eens gaan vragen hoe lang ze nog dachten bezig te zijn.

Overigens: enkele maanden later werd het kantoor naast het onze verbouwd. En driemaal raden wat er daar moest gebeuren. Juist.

Wat mot, dat mot, maar ik zou inderdaad eens langs gaan om te vragen hoe lang hij denkt dat het nog aanhoudt. Heb je een beetje houvast.

Sterkte ermee

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-02-2017 om 15:40

Ja frezen

Dat is boren in het kwadraat.

En ik zou even belangstellend bij de buurman langsgaan. Hij wil je vast wel vertellen hoe mooi het allemaal wordt en hoe lang het nog gaat duren en wie weet biedt ie dan zelfs aan dat je hem even een berichtje kunt sturen als het je echt teveel wordt...

Hmmm

Toen wij gingen verbouwen heb ik de buren gewaarschuwd, hoewel onze huizen niet eens aan elkaar vast zitten. Ik had het daarom wel netjes gevonden als je buurman dit even had aangekondigd. Dus ja, je kunt echt wel even langsgaan.

ook

ook

07-02-2017 om 15:30

boren en zagen

Wij hadden ooit nieuwe buren die hun verbouwingen na hun werk deden, tot een uur of 12 's avonds. Iedere avond pokkeherrie, terwijl mijn toen 7 jarige probeerde te slapen. Toen mijn vriend eens ging kijken, kreeg hij bijna een klap voor zijn kop. Gelukkig gingen buurman en buurvrouw uit elkaar voordat ze goed en wel in het huis woonden. De nieuwe eigenaren waren snel klaar met verbouwen... maar hebben vervolgens maandenlang bomen gekapt en in stukken gezaagd met een elektrische zaag. Toen mijn dochter afgelopen jaar examen deed, begonnen ze achter ons te kappen en zagen. Toen ben ik er toch even heen gelopen. Gelukkig ging het maar om 1 boom. Ik was blij dat ik er even langs was gegaan, toen wist ik tenminste waar we aan toe waren.

bieb63

bieb63

07-02-2017 om 21:23

maar wat voegt het toe?

Langs gaan? Blijkbaar is er veel boor/vrees werk. En wellicht iemand die er langer over doet. Heel irritant ja. Maar wat voegt het toe om langs te gaan? Het werk moet alsnog af. En buur zal zich (wellicht nog meer?) bezwaard voelen. Maar dan?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-02-2017 om 21:31

Omdat

Je het er dan even over kunt hebben. En je ook weet wat er gebeurt en wat je te wachten staat.
Dat scheelt vast in het accepteren van de herrie.

Ik vond het bijnde buren wel fijn dat ongeveer wist wat ik hoorde als ik een dutje ging doen.

bieb63

Het schijnt zo te zijn dat je je minder ergert aan bepaalde dingen als je weet hoe lang het ongeveer gaat duren. Dat geldt voor wachten op een lift (o, kijk hij is nu op 5, hij komt er aan) evenzeer als voor overlast van werkzaamheden (ok, het is een rotherrie, maar vooruit over 5 dagen is het over).

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2017 om 09:51

Elkaar bijpraten

Ik vind het eigenlijk redelijk normaal dat je elkaar als buren even bijpraat als er overlast aan gaat komen. Ik ben daar heel erg alert op. Onze honden blaffen nogal. Ik trek mij dat aan en heb het er met enige regelmaat over met de buren. Omgekeerd komen de buren bijvoorbeeld zeggen dat ze even flink aan de slag gaan ergens mee, of hun kind voortaan een vast lawaai moment per week gaat krijgen. En samen komen we dan tot de conclusie dat we met geven en nemen heel prettig naast elkaar kunnen wonen. Dat wij het erg getroffen hebben met een zeer goede geluidsisolatie tussen de huizen, moet ook gezegd worden. Bij de achterburen, jaren '70 huizen, is dat helaas wel anders en kan ik mij voorstellen dat de kans op irritaties en daarmee burenruzies een stuk hoger zal liggen. Ik vraag me ook altijd af of nieuwe kopers dat tijdens hun bezichtiging wel voldoende meekrijgen.

bieb63

bieb63

08-02-2017 om 10:17

Alkes

Ja, dat klopt inderdaad wel een beetje. Blijkbaar dat ze daarom bij de filemeldingen niet (alleen) meer het aantal km's noemen, maar de verwachte duur. Zit wat in....

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2017 om 10:21

Stoplichten

Je hebt ook stoplichten waar een tellertje op zit. Dat werkt echt. Als je ziet dat je 1 minuut moet wachten, voelt dat toch minder lang dan wanneer je zonder tellen die minuut af staat te wachten.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-02-2017 om 11:58

bieb63

"boor/vrees werk"

Kom jij soms uit de buurt van Amsterdam waar men het verschil tussen F en V maar een achterhaald concept vindt?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2017 om 12:10

Voor de vromen onder ons

Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-02-2017 om 14:07

vroom of niet

; Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.; is de ervaring van velen. Kon je op zo'n moment je gedschten maar stil zetten!

Over de rol van God bij eventueel lijden, hebben vromen heel uiteenlopende gedachten.

Pooh Bear

Pooh Bear

12-02-2017 om 10:25

Buurman gesproken

Gisteren toch maar met de buurman gesproken want het gaat nu toch wel heel lang duren.
De reden dat hij niets gezegd had Was omdat hij dacht met twee dagen wel klaar te zijn met breken. Maar dat viel dus zwaar tegen.
De geluiden die we hoorden waren inderdaad frezen en het weghakken van 2 lagen tegels Die tweede laag was schijnbaar een verassing voor hem.
Ook bleven de voegen van die tweede laag op de muur zitten dus die zijn ze er ook nog aan het afbikken.
Maar hij denkt dat het breek/sloop en freeswerk na vandaag klaar is.
Ik hoop het maar. Die ene dag houden we nog wel uit

@Emma

@Emma

12-02-2017 om 13:21

Wat jij zegt over die F en die V klopt niet hoor. Amsterdammers zeggen het helemaal goed: Freeswerk, met een F

Ad Hombre

Ad Hombre

12-02-2017 om 15:22

emma

Emma:
Klopt, maar ze zeggen net zo goed 'met angst en freze' en omdat ze het verschil niet horen weten ze ook niet of het een v of een f is en gokken ze maar wat.

Bieb zegt dus waarschijnlijk een f maar schrijft een v. Snappie?

Lente

Lente

12-02-2017 om 19:47

Kaaskopje

was dat het citaat van Mieke?

Ik ken zelf alleen de eerste twee regels en die vind ik heel wijs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.