Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sneeuwitje

Sneeuwitje

29-03-2013 om 16:29

Bord/ mok beschilderen

Ik denk erover om een mok of bord te gaan beschilderen als activiteit voor een kinderfeestje. Maar heeft iemand enig idee welke verf je daar voor kan gebruiken? Ik heb acrylverf in huis, maar ik kom er niet goed achter of je dat kan bakken in de oven. En hoe lang ook weer? Ik meen me te herinneren (van een gekregen knutselpakket: spaarpot verven en bakken) dat het ong. 25 min. moest op 150 graden.

Wie heeft een zinnig idee? Alvast bedankt!

Groetjes, Sneeuwitje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij xenos

Bij xenos hebben ze volgens mij porseleinverf.

Leuk!

Wij hebben het al vaker gedaan, borden en mokken beschilderen. Blijft leuk.
Je moet wel echt speciale verf hebben hoor, gewoon acryl blijft volgens mij niet zitten. Die tip van de xenos zou ik dus zeker gebruiken.
De beschilderde borden/mokken moeten dacht ik 30-40 minuten in de oven op een graad of 150. Niet te hoog in elk geval. Daarna de oven uitzetten en ze nog vier uur laten drogen (in de afkoelende oven dus).
Veel plezier!
n@nny

Hema

Bij de Hema kun je een doosje kopen met 4 mokken, verf en penselen om ze zelf te beschilderen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

29-03-2013 om 23:03

Hoi

Bedankt zover voor alle reacties! Ik had ze gezien bij de hema,7.50 voor 4 mokken/ borden, maar ik dacht als die acrylverf wel houdt, ben ik goedkoper uit met alleen de bordjes. Maar ik ga nog wel even bij de xenos kijken, want we maken hier wel vaker iets van een bordje of schaaltje (leuk voor opa's/ oma's/ ooms/tantes enz.)

Ik ga eens kijken, bedankt!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

Sneeuwitje

29-03-2013 om 23:06

Xenos

Net nog even op de website gekeken of daar iets te vinden is, maar ik zal toch de winkel in moeten, op de website staat namelijk alleen acrylverf. Ben benieuwd.

Sneeuwitje

Helaas, nee

Xenos bij ons heeft alleen acrylverf en doorschijnende glasverf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.