Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boompje voor in de voortuin

Vorige week heb ik eindelijk het dode boompje uitgegraven in de voortuin. En nu heb ik een lege plek midden voor het raam

Wat is een mooie struik of klein boompje, het is niet de bedoeling dat het voor het raam komt, ik kijk graag naar buiten
Dus de struik mag niet hoger worden dan een meter of zo.

Ik heb al een roos op stam en een azalia. Ik vind een Camellia wel mooi maar die bloeit maar kort volgens mij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-04-2012 om 15:28

Lara

Er is maar weinig wat echt lang bloeit. Een parelstruik vind ik prachtig,maar ook die bloeit hooguit een paar weken,

Toke

Toke

29-04-2012 om 15:43

Bloeiperiodes

als je een bloeiende struik wilt, is het handig om de bloeiperiode af te stemmen op de bloeitijd van je andere struiken. Dan heb je altijd wat bloeiends in je tuin. Bij een goed tuincentrum kun je vervolgens struiken daarop selecteren. Bijvoorbeeld een struik van max 1.00 m, bloeiend in het najaar of juist vroege voorjaar (camellia). Soms zijn er van hoge struiken ook laagblijvende varianten gekweekt (hybiscus en magnolia bijv).

Sassie

Sassie

29-04-2012 om 16:50

Magnolia

Wij hebben in de voortuin een Magnolia voor het raam staan. Een ontzettend leuke boom die gemakkelijk te onderhouden is.
Eerst heeft hij blad, dan krijg je in het voorjaar katjes en daaruit ontstaan witte bloesem. Daarna krijgt hij weer blad. We houden hem elk jaar in Sept. bij. Het is een ontzettend leuke boom (rond op stam) die makkelijk in onderhoud is en erg leuk staat.

Sassie

Sassie

29-04-2012 om 19:32

Lara10

Volgens mij is het puur een kwestie van snoeien en dat goed bijhouden. Toen wij ons huidige huis kochten, stond het boompje er al en wij wonen er nu bijna 4 jaar. We snoeien hem wel iedere keer zodat hij een mooi rond bolletje blijft houden en niet hoger dan 2 meter wordt.
Het is een mooi kaal stammetje aan de onderkant met een mooi pruikje erop zegmaar.

Ik denk dat als je een klein boompje goed snoeit van begin af aan, dat je hem zo groot of klein kunt houden als jezelf wilt. Het snoeien moet bij dit boompje ieder jaar in september.

Guinevere

Guinevere

29-04-2012 om 20:06

Hmm, geen magnolia

Hmm, onze magnolia is al wat ouder. De stam is nu zo'n 20 cm in doorsnee en hij is 4 m hoog. Zoiets houd je niet klein door snoeien dus. Er zijn wel kleinere soorten maar voor iets van max. 1 meter zou ik zeker niet voor een magnolia kiezen.
Je zegt niets over de ligging van de tuin en de breedte, maar misschien is een acertje iets? Een klein klein rodondentronnetje of een hortensia? Een boom van 1 m hoog bestaat natuurlijk niet.

Ik zou t even navragen bij het tuincentrum.

Wij hadden een dode prunusboom in de voortuin en ze adviseerden ons om bepaalde andere bomen(oa alle prunus soorten maar ook andere) niet te zetten omdat die dan door hetzelfde virus ook meteen dood zouden kunnen gaan.

Hier een viburnum op stam

Voordeel is dat hij op het noorden kan staan + altijd groen blijft.

Acer palmatum

Zo'n klein Japans esdoorntje. Boompje met struikdimensies, en het schijnen langzame groeiers te zijn. In vele bladkleuren en -vormen te koop, en verkleurt mooi in de herfst.

Ik kijk net even op de site van Esveld (www.esveld.nl) en die hebben vele soorten, de een wordt hoger dan de ander.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.