Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

boodschapper

boodschapper

24-10-2012 om 19:50

Boodschappen inpakken

Ik was even benieuwd hoe jullie de wekelijkse boodschappen meenemen naar huis.
Je doet de boodschappen in de kar, mijn kar is helemaal vol. Bij de kassa glijden de boodschappen naar achteren, maar dan. De hele band ligt vol. Hoe pakken jullie dan in.
Ik laat de boodschappen altijd bezorgen, maar ik wil het nu zelf meenemen.
Maar bij ons is alleen maar een rek waar je een doos/vouwkrat op kunt zetten. Of nemen jullie alle dozen/kratten mee naar de winkel, maar hoe doe je die dan in de kar. Of pakken jullie de boodschappen in de kar en dan naar de auto om daar alles in een doos/vouwkrat te doen.

Ik hoor graag jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

24-10-2012 om 20:00

Tassen mee

Ik neem mijn tas (grote shopper) mee de winkel in. Bij de kassa pak ik hem direct in. Zware dingen onderop, en de lichte er bovenop. De tas zet ik op het inpakrek dat daarvoor bestemd is. Bij meerdere tassen verdeel ik de zware dingen over de tassen, en zet deze alvast in het wagentje. Dan de lichtere spullen er bovenop.

Toke

Toke

24-10-2012 om 20:01

Tassen en scannen

Ik neem krat en tassen mee naar de winkel en ga dan bij voorkeur naar de AH met scanmogelijkheid. Ik stop de boodschappen gesorteerd in tassen en krat, dus bijvoorbeeld alle gekoelde spullen bij elkaar, alle voorraadkastspullen bij elkaar. Alle zware spullen in het krat. Vervolgens ga ik langs de scankassa en klaar. Ik weet dat AH niet de goedkoopste supermarkt is, maar ik vind dit een fijne, snelle manier van boodschappen doen, want het scheelt de tijd van het in- en uitladen bij de kassa.
Toen dit scansysteem niet bestond nam ik krat/tassen inderdaad mee in winkelwagen en pakte dan bij de kassa alles in, vlg ongeveer zelfe indeling. Is thuis makkelijker bij uitruimen.

amk

amk

24-10-2012 om 20:21

Zitten vast

mijn krat en tassen zitten vast op de fiets.
Onderop gaan in de krat 2 zakken kattegrit en dan komt daar 1 of 2 tassen die ik vanuit de kar in pak. In mijn fietstassen zitten de zware boodschappen.
Thuis haal ik dan mijn kratjes en die pak ik in naar plaats waar het naar toe moet, de berging of mee naar boven.
Met de auto boodschappen doen is een crime hier en doe ik hoog uit 1x per jaar.

In de kar

ik zet alles weer in de kar en pak mijn tassen in bij de inpak plank.Tassen weer in de kar,naar de auto rijden,auto inladen ,kar terug brengen et voila.

tonny

tonny

24-10-2012 om 20:42

Gewoon

ik pak alles wat gescand wordt meteen op om weer in de kar te zetten - als de vorige klant traag is (alles ligt nog in het vak na de kassa), geeft de cassiere alles aan. Stapel alles netjes in de wagen.
Wagen rijd ik naar mijn fiets, alle boodschappen stapel ik in beide fietstassen. Restantje in mijn groot uitgevallen handtas.
wagentje terug in de wagentjesrij.

Ik fiets naar huis, parkeer mijn fiets bij de achterdeur cq keukendeur. Roep iemand om even te helpen en geef aan die persoon de boodschappen aan, hij/zij zet ze op het aanrecht. Daarna ruim ik alles op.

Dit was zoals ik het vijf en een half jaar geleden deed.
De enige variatie is dat ik nu geen keukendeur/achterdeur meer heb, en geen aanpakkende medebewoner Maar ja, er zijn ook veel minder boodschappen.

Boodschappen laten bezorgen heb ik wel eens een enkele keer gedaan toen ik een druk gezin met kleine kindertjes had, maar dat was incidenteel. Nou ja, dat bezorgen dan he, die kindertjes, dat was geen incident.

Met de auto boodschappen doen heb ik niet vaak gedaan, de auto kon niet voor de deur staan en ik vond het niet echt handiger/sneller; liever de fiets voor de keukendeur.

Heb ook niet vaak eens per week boodschappen gehaald, ga liever een paar keer. Heb geen hekel aan inkopen doen, en onderweg van A naar B kom ik meestal wel langs een of andere supermarkt.

Als vic

Ik leg de boodschappen vanuit de kar op de band, en pak alles na de kassa in grote boodschappentassen die ik terugzet in het wagentje. Het wagentje rijd ik naar de auto waar ik de tassen overlaad.

Meestal heb ik veel boodschappen, dus vaak heb ik nog niet alles op de band staan als de cassière al begint te scannen. Die achterstand haal ik niet meer in, met als gevolg dat de boodschappen van de volgende klant op die van mij worden gepropt en ik met rode vlekken de rest van de boodschappen zsm probeer weg te werken (de kassa's in mijn supermarkt werken helaas niet met zo'n grote scheidingsbalk).

Nou ja, gewoon eens proberen toch? Dan merk je vanzelf wat werkt en wat niet. Of je gaat een keertje posten om te kijken hoe andere mensen het doen

Chris

Vic

Vic

24-10-2012 om 21:54

Ik moet trouwens nog steeds...

Ik denk er al jaren over om een truttentrolley aan te schaffen voor mijn boodschappen. Inmiddels ben ik op de leeftijd dat het kan zonder voor schut te lopen, of me er niets van aan te trekken. De supermarkt is ca. 200 meter verderop, maar dat is best ver met 15+ kilo boodschappen.

Tihama

Tihama

24-10-2012 om 22:03

Haha, hogere boodschaptechniek

Om te beginnen ga ik tegenwoordig het liefste naar de AH-zelfscan. Dan heb ik het hele probleem niet. Maar goed, ik kom ook bij de andere AH, Jumbo of Lidl.

De tactiek: ik laad mijn kar op zo'n manier vol dat ik alle zware spullen vooraan op de band kan zetten. Dat betekent dat ik bijv. de zakken brood in een tas aan een haak heb gehangen. Daarna werk ik me het apezuur om alles op de band te hebben vóór de andere klant klaar is. Soms vraag ik de cassiere of ze wil wachten met scannen tot ik klaar ben met stapelen. In volgorde van eerst zwaar, dan licht.
Zodra de cassiere begint met scannen, vlieg ik naar die kant.Ik zet dan een krat en een paar tassen klaar in mijn kar. Ik verdeel dan mijn boodschappen over de tassen en de krat.

Bij de Aldi kom ik trouwens niet meer, sinds ik ontdekte dat ze daar al je boodschappen zo je kar invegen. Toen ik vroeg of ze het iets langzamer wilde doen zodat ik kon inpakken, kreeg ik te horen dat ze daar geen tijd voor hadden. Bij de Lidl is de inpakruimte veel te klein, maar daar zijn heel aardige cassieres waar je al keuvelend het gebrek aan ruimte met tijd kunt compenseren. Andere klanten zijn ook altijd erg behulpzaam, dus vaak rapen die dan weer de spullen op die er af gevallen zijn. Erg gezellig vind ik het daar altijd.
Bij de Jumbo is de opstapelruimte te kort, maar dat wordt gecompenseerd met de inpakruimte. Daar zet ik dan meestal de helft op de band, ik knal een krat en tas op de inpakruimte en daarna ga ik de tweede helft op de opstapelruimte plaatsen.

Maar het beste is gewoon de zelfscan. Kun je het meteen in de goede tassen doen. Geen last van rijen, snel afrekenen en meteen door.

Tihama

Vic

Vic

24-10-2012 om 22:12

Zelfscan

Bij onze C1000 hebben ze ook zelfscankassa's. Dat werkt ideaal als je een kind bij je hebt. Mijn 7-jarige vind het fantastisch om boodschappen te scannen, dus dan ga ik aan het eind van de band staan om alles in te pakken. Daarna nog even pinnen, en je staat in een mum van tijd weer buiten.

Kinderen

Ik neem een paar kinderen mee en laat die het zware werk doen. Ik sorteer op de band ook al van zwaar naar licht en vele handen maken licht werk. Kinderen geven aan, ik sorteer. Gelukkig heeft mijn supermarkt een groot vak. Dan pakken we alles gesorteerd in en de fietsen staan vlak bij de ingang. Lichte dingen gaan aan het stuur, kattegrit en aardappelen gaan in de fietstas, 3 fietstassen dus genoeg ruimte. Dan pletteren we thuis alles in de keuken en na een uithijgrondje en het nuttigen van een lekker dingetje berg ik het dan zelf weg.
De grote boodschappen dan. Soms ga ik nog een keer langs voor vers fruit en groente of brood.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2012 om 22:22

Supermarkthopper

Ik varieer nogal eens van supermarkt. En bij een paar losse boodschappen stink ik er altijd in: ik denk altijd ach die paar dingen die kan ik zo wel dragen. Nou niet dus... En dan wordt het dus een doosje, van die plastic tasjes of de zoveelste shoppertas kopen. Ik probeer me aan te wennen om de voortaan meteen zo'n shopper mee te nemen uit de auto. Zelfs al ik alleen maar een pakje boter ga kopen. Het wordt namelijk toch altijd weer meer.

Qua service varieert het nogal. Bij de plaatselijke supermarkt wordt ook alles op een hoop gegooid. Daarom pak ik daar altijd, heel asociaal eerst mijn boodschappen in voordat ik ga betalen. Dan moeten ze wel wachten met de volgende klant tot ik klaar ben. Is, laten we zeggen, een beetje een principedingetje.
De andere plaatselijke supermarkt heeft wel zo'n schuif en daar wordt alles mooi gesplitst. Jullie snappen dus wel welke van de twee mijn voorkeur heeft.

Bij de AH ga ik altijd naar de zelfscan.

En als ik voor de grote boodschappen ga. Gooi ik alles los in de kar. Zware spullen onderop. Bij de kassa zet ik de drank vooraan, gevolgd door de dozen en de andere harde spullen. Als laatste gaat brood, chips en fruit op de band. Bij de supermarkt waar we meestal de grote boodschappen doenb, wordt er altijd op je gewacht tot je alles ingepakt hebt. En als de band volloopt tijdens het inpakken stopt de cassiere ook altijd even. En toch gaat het daar altijd razend snel. Ik snap er niks van. Ik heb dan trouwens een aantal tassen in mijn karretje staan en daar verdeel ik de boodschappen over. Sap- en melkpakken en frisdrank eerst en dan de rest er boven op. En bovenop het zachte spul. Bij de auto til ik de tassen uit de kar. En als ik het in mijn rug heb, gooi ik alles los terug in de kar, en vanuit de kar los in de kofferbak. En thuis loop ik 25 keer op en neer met alles of zoek ik iemand anders die zo vriendelijk wil zijn om de auto leeg te ruimen. Het zal jullie niet verbazen als ik dan weleens 3 weken later een beschimmelt pakje vlees onder de buggy vind. Ieks....

Tihama

Tihama

24-10-2012 om 23:33

Zelfscan

Ik bedoel dan met zo'n pistooltje waarmee je door de winkel wandelt. Niet dat ik het bij de kassa allemaal nog een keer moet uitladen. Product pakken, scannen en inpakken.

Tihama

Merel

Merel

25-10-2012 om 00:00

Net als de rest

Hier is het in de supermarkt over het algemeen niet erg druk. Ik kies het liefste een band uit waar al iemand staat met veel spullen, want dan heb ik de tijd om alles uit te pakken. (zwaar vooraan, licht achteraan) en dan natuurlijk als een haas inpakken zodra de kassiere begint te scannen. Als ik geen traag iemand voor me heb die in de weg staat, lukt dat aardig. Ik neem nooit meer mee dan in mijn tas past, en daarna doe ik de tas in de krat voorop mijn fiets. Zelfs een mega volle zware tas gaat met gemak mee naar huis.

Rieke

Rieke

25-10-2012 om 06:48

Ook zo

Meestal weet ik zo ongeveer wat er in mijn fietstassen en fietsmandje past. Ongeveer een band vol boodschappen. Zwaar voor, licht achter. lichte spullen in een grote tas, andere lichte spullen in de kar voor in de fietsmand en pakken en flessen en appels ed in de fietstassen. mand vullen, tas aan het stuur. Fiets moet wel goed geparkeerd staan tegen een muur anders wordt ie topzwaar en valt om. Hoe doen jullie dat met volle fietstassen, die blijft niet staan op de standaard, soms ook nog een kind achterop hijsen. Best lastig hoor.

Als eerste

Al tijdens het boodschappen doen verdeel ik de zware en lichte spullen en de koeling spullen in mijn kar. Zo gaat ook alles op de band: zware spullen eerst, daarna koeling en daarna het lichte spul wat in principe overal bovenop kan.
Bij de kassa kies ik het liefst een kassa waar iemand nog bezig is. Dit betekent dan dat ik mijn spullen op de band kan leggen voordat de cassiere met mijn boodschappen gaat scannen.
Tassen in de kar, vouwkrat op de standaard voor het bierkratje. De zware spullen verdelen over mijn twee big shoppers. Koeling en diepvries in mijn vouwkrat. Lichte dingen verdelen over de tassen en de vouwkrat.
Bij de auto de tassen en vouwkrat in de auto en thuis direct uitpakken. Ik doe zelf meestal de vouwkrat en man en dochter de tassen.

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 09:42

Vic

Zelfs ik heb een tuttentrolley, een knalrode. Mijn man ligt nog steeds plat en haalde altijd grote boodschappen. Dus nu ga ik zelfs dagelijks met die kar, geweldige uitvinding.

Ik heb hulp

Als we het over de grote wekelijkse boodschappen hebben, dan heb ik gelukkig hulp. De kinderen mogen om de beurt mee. Naast inspraak in het weekmenu hebben ze ook nog mijn aandacht voor zich alleen En bij de kassa hebben we een prima systeem ontwikkeld. Alles gaat gewoon op de band, ik heb één tas voor groente en fruit en één tas voor zuivel en diepvries. Alles wat daar niet ingaat, zet het kind in het krat. Het gaat inmiddels feilloos en heel snel. Bijkomend voordeel is, dat je thuis eerst de tas zuivel en diepvries leegruimt (want vrijwel allemaal gekoeld) en daarna de tas groente en fruit (deels gekoeld), daarna op je gemak het vouwkrat leeg.

O ja, ik mag ook gauw weer

Zo'n 1 x per keer kom ik met de auto naar Nederland en ga dan "grote " boodschappen doen. Dat betekent zo'n 4 bananendozen vol met houdbaar spul ( en vullen dan op de vertrekdag nog 2 koelboxen ). Ik wil meteen alles goed in de dozen doen en vraag de kassiere even wat kalm aan te doen. Dat is meestal geen probleem. Wel een probleem zijn de wachtende klanten, die zuchtend en steunend ook nog commentaar geven op mijn 8 paken hagelslag, 8 flessen fritessaus enz. Wel zijn ze er als de kippen bij om de stapel vouchers/ bonnen in ontvangst te nemen, omdat ik die niet spaar :o)Hier in Schotland vragen de kassieres of ze je een handje kunnen helpen met inpakken........

Primavera

Primavera

25-10-2012 om 12:55

Kinderarbeid

Jarenlang dreumessen en peuters mee met boodschappen heeft hier zijn vruchten afgeworpen. Tegenwoordig doe ik geen boodschappen meer, maar begeleid ik mijn kinderen die boodschappen doen.
Eén duwt de kar, de tweede haalt de produkten uit de vakken, de derde scant en de vierde ordent het allemaal netjes in de juiste tassen (koel/vers/overig). Het enige wat ik hoef te doen is afrekenen
Als we in een supermarkt komen waar ze niet zo'n zelfscan pistooltje hebben dan gooien twee het in sneltreinvaart in de juiste volgorde op de band en twee pakken het aan de andere kant weer in de tassen. Daar kan geen kassajuffrouw tegenop en mijn aandeel blijft beperkt tot het betalen.
Behalve die keren dat ik weer eens vergeet dat er geen boodschappentassen meer in de auto zitten, dan gooien we gewoon alles in de kar en vervolgens los in de achterbak om het thuis pas uit te zoeken.
Afgezien van de hulp die ik meestal heb is de truuk eigenlijk om tijdens het boodschappen doen de spullen al op die manier in het boodschappen wagentje te sorteren dat alles gedachtenloos de band op kan en aan de andere kant in dezelfde volgorde in tasse verdwijnt.

neteret mut

neteret mut

25-10-2012 om 13:56

Ga meestal alleen

gooi tijdens het winkelen de kar georganiseerd vol, let er een beetje op bij het op de band leggen, dan alles weer in de kar. De kofferbak volgooien en thuis door de kinderen leeg laten halen en opruimen. Ik ga dus bijna altijd met de auto, anders zou ik meerdere keren op een dag moeten gaan denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 15:21

Geen auto dus op de fiets of lopend

ik pak altijd de boodschappen vanuit mijn kar in. Bij de kassa doe ik een poging om alles al enigszins gesorteerd in de kar te zetten. Dat lukt niet altijd, maar bij het inpakken van de tassen ga ik nogal precies te werk. Als ik met mijn eigen fiets ga, verdeel ik de boodschappen in de mand voor het stuur zo dat het gewicht goed verdeeld is. Daarnaast moeten er vaak nog tassen aan het stuur en als het nodig is bind ik bijvoorbeeld kattengrit of een zware zak aardappelen, of kattenvoer onder een snelbinder. Ik heb van man geleerd om koelkastspullen bij elkaar in te pakken, zodat het elkaar koud houdt, maar eenmaal thuis ook vanuit een tas uitgepakt kan worden. Daarmee bereik je dat de koelkastdeur minder lang open hoeft te staan. Daarnaast pak ik bij 'Grote Boodschappen' andere dingen ook apart in. Brood en koekjes in een tas bijvoorbeeld. Daarnaast hebben we al jaren een 'truttenkar', hoewel ik me er absoluut geen trut mee voel Het is gewoon praktisch, wat kan het schelen dat ik nog geen 80 ben? Die tas wordt ook heel precies ingepakt. De zware dingen als blikken en flessen gaan op de bodem, daarop worden de spullen geladen die niet kapot kunnen en daarop de dingen die wel kapot kunnen. Als ik genoeg tassen meeneem, doe ik ook in dit geval de koelspullen in een tas, zodat ik die er thuis zo uit kan tillen en uit kan pakken. Lichte spullen die vooral ruimte innemen of geplet kunnen worden, doe ik vaak in een aparte tas, die zetten we dan op de klep van de boodschappenkar met de hengsels om het handvat van de kar en zo trekken we het zaakje naar huis.
Er brand toch ook een vraag op mijn lippen: je hebt altijd boodschappen laten bezorgen. Maar er is toch ook wel een tijd geweest dat je de boodschappen niet liet bezorgen? Hoe deed je het toen?

Merel

Merel

25-10-2012 om 16:48

Rieke

Rieke, een vriendin van mij had op haar fiets toendertijd een brommerstandaard laten zetten, dan staat je fiets op 2 pootjes en een stuk steviger (of heb je dat al?)

Tango

Tango

25-10-2012 om 21:46

Boodschappen

Grappig, alweer een boodschappendraadje!
Ik neem dus altijd twee boodschappentassen mee, zoals ik al in mijn bovenstaande Aldi-draadje noemde. Zet alles op de band, zware dingen eerst, lichte dingen laatst. Als alles erop staat en de kassiere scant de artikelen, laad ik ze in mijn karretje. Bij C1000 e.d. gaat dat altijd prima, want daar is na de kassa ook nog een band dus ruimte zat. Bij de Aldi moet je snel zijn en ook dat gaat dus meestal goed, behalve die laatste keer. Maar dat lag echt aan dat stuk chagrijn achter de kassa!
Boodschappen los in de kar en in de auto vind ik absoluut onhandig, helemaal omdat wij in een huis wonen waar je eerst nog een trap op moet voordat je bij de voordeur bent.

Tango

Tango

25-10-2012 om 21:48

Tihama, beetje ot

Jij was zeker bij dezelfde Aldi als waar ik kom? Want daar vinden ze het inderdaad gewoon om je boodschappen in of soms ook naast je kar te vegen en langzamer doen veroorzaakt te lange wachtrijen, dat snap je toch ook wel))

Snuggle's

Snuggle's

26-10-2012 om 12:35

Trolley

Nu woon ik niet meer op loop afstand van een fijne supermarkt, maar hiervoor had ik ook een trolley. Een knaloranje met witte stippen haha. Ideaal, ik ben nog onder de veertig maar ondertussen gezegend met een 'het zal me een zorg zijn wat jullie denken' mentaliteit.

Nu doe ik het zoals de meeste hiervoor al zeggen. Boodschappen gelijk inpakken in tassen die ik in mijn karretje heb staan. Enige lastige vind ik nog wel eens dat als ik zoveel boodschappen heb dat ik ze niet in een keer kan tillen. De fietsenstalling staat best een stukje van de karretjes rij af. Dan heb ik dus mijn fiets ingeladen met alle boodschappen en moet ik de boodschappen onbeheerd achterlaten om m'n karretje terug te zetten. Wel eens een brood kwijt geraakt op die manier. Maar ach, degene die dat had meegenomen zal het wel nodig gehad hebben denk ik dan maar.

Twee tassen in de kar

Ik zet ook de zware dingen vooraan op de band en de lichte dingen achteraan. Dan zet ik twee grote boodschappentassen open in mijn wagentje en begin met de zware dingen te verdelen over die twee tassen. Dan komt het middelzware koopwaar, dat verdeel ik ook (snel) over die twee tassen, gooi ik er lukraak in. Niet netjes dus. Dan komen de lichte dingen (brood en chips en zo) en die gaan bovenop. Als ik veel boodschappen heb, dan houd ik een derde (en mogelijk een vierde) tas apart voor de middel en lichte spullen. Die zet ik dan als ik klaar ben op de twee volle tassen die al in de kar staan. Soms, als ik veel heb, zet ik ook de derde tas al open aan het eind van de loopband zodat ik het zware spul over 3 tassen kan verdelen, dan het middelzware en daarop, in de derde, de broden.
Zo kan alles meteen in tassen vanuit de kar de auto in en thuis naar binnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.