Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boekje gezocht voor duitser

Voor de Nederlanders die eens geregeld met Engels of Duits te maken krijgen hebben we leuke grapboekjes. Zo heb ik "I always get my sin" en "We always get our sin too" met daarin hilarisch Engels en tips hoe je bepaalde blunders kunt vermijden. Verder liggen hier "Lass mal sitzen" en "Es kommt wohl gut" voor het grijpen, waarin het ons Wonderlijck Steenkoolenduytsch wordt beschreven, ook weer voorzien van tips hoe je wél kunt zeggen wat je bedoelt.
Nu zoek ik iets vergelijkbaars voor een Duitser die de eerste schreden in het Nederlands aan het zetten is. Weet iemand hier toevallig een titel of schrijver van een dergelijk werkje? Ik zou deze Duitse vriend graag laten meelachen als hij "wel goed met mij klaarkomt" en bovendien even leren dat hij dat beter niet tegen zijn klanten kan zeggen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ga het navragen

Zie, spreek straks weer Duitse vrienden die het laatst over een boekjes hadden met Nederlandse gebruiken en gewoonten ( en de verschillen daarin met Duitsland). Ik ga navragen of er ook taalwetenswaardigheden in staan. Zo ja, dan geef ik je de titel.

Brianna F

Brianna F

16-05-2012 om 17:37

Undutchables

Helaas alleen in het Engels, wel hilarisch

Genista

Genista

16-05-2012 om 20:01 Topicstarter

Silone en brianna

Silone, fijn dat je het wilt navragen. Ik wacht in spanning af. En Brianna, het gaat mij echt om een Duitser die Nederlands leert. Maar ik geef de tip door aan Genistus, die wellicht een Engeltalige collega daarmee blij kan maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.