Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boek over wiskunde, kom niet op titel noch schrijver

Kort geleden stond er een artikel in de Volkskrant (ik denk ofwel de Wetenschaps- ofwel de Boekenbijlage). Een wiskundige, leraar misschien, in elk geval een enthousiast type, had een naar het zich liet aanzien ook voor alfa's toegankelijk en interessant boek geschreven over zijn vak, allerlei wiskundige thema's kwamen aan bod meen ik. Getallenleer, verschillende problemen. En nu weet ik de titel niet meer, de naam van de schrijver niet en het oud papier is al opgehaald. Wie weet welk boek ik bedoel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anneque

Anneque

03-02-2012 om 13:59 Topicstarter

Nee

Dat is hem niet, het boek dat ik bedoel is ook nog maar pas verschenen. Maar wie weet is dit ook de moeite waard

Anneque

Anneque

03-02-2012 om 14:19 Topicstarter

Toch gevonden

Heb hem hoor, maar er klopte weer es niets van mijn aanwijzing: het is niet recent verschenen, en volgens mij las ik het niet in de Volkskrant.
Heb er wel een verklaring voor hoor Ik ruil mijn oude (Volkskrant)boeken- en wetenschapsbijlagen uit met een Trouwlezer en zodoende las ik dus pas kort geleden over dit boek.
Het was "Getallen zijn je beste vrienden: ontboezemingen van een nerd" van Vincent van der Noort.

Deze...

is ook heeeeel erg leuk trouwens (maar weet niet of ie er ook in het NL is:

http://www.amazon.co.uk/Alexs-Adventures-Numberland-Alex-Bellos/dp/1408809591/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1328282292&sr=1-1

Ingrid

amk

amk

03-02-2012 om 16:58

Getallen ontraadseld

is de nederlandse titel van het boek van Ingridt.

Er is overigens ook zo'n boek over scheikunde verschenen: elementen ontraadseld van Sam Kean.

Anneque

Anneque

03-02-2012 om 22:14 Topicstarter

Bedankt

Voor de tips, die zien er idd ook heel leuk uit!
Heb een paar hoorcolleges van kom hoe heet-ie, Beukers of zo? beluisterd, en het is een openbaring voor een alfa als ik om wat elementaire bètakennis op een prettige en toegankelijke manier toegediend te krijgen. Ik begon waarachtig te denken dat ik het indertijd wél had gekund, als ik maar een bevlogen docent had gehad...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.