Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

18-03-2012 om 14:46

Bodyworlds

Wij gaan daar naar toe woensdag. Wat is het dichtstbijzijnde transferium?
Is de tentoonstelling ver van het centrum/rijksmuseum?
Kun je gewoon bij de chauffeur van een bus/tram een kaartje kopen of moet je van te voren een vervoersbewijs halen? Kun je ook een dagkaart ergens kopen?
Wij gaan nooit met het OV, maar ik begrepen dat je dat in Amsterdam maar beter wel kunt doen. Ik ben dus ook (op schoolreisje daargelaten) in Amsterdam geweest.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

18-03-2012 om 21:27

Gratis ov

Als je bij een transferium parkeert dan zit daar toch het OV al bij in?

Hier een overzicht:
http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam/transferium/pr-amsterdam.html

Petr@

Petr@

18-03-2012 om 21:33

dan is World Fashion Centre degene die jij moet hebben, denk ik...

Veel plezier!

Petr@

Petr@

18-03-2012 om 21:35

Rijksmuseum

Volgens google maps 20 minuten met de tram.

Anna

Anna

19-03-2012 om 21:52

Hoe is het eigenlijk?

Sorry, Brianna, weet jij voldoende? Oftewel mag ik even aanhaken op jouw draadje? (ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit doe) Ik twijfel nl. of we er heen zullen gaan, dus misschien zijn er mensen die er geweest zijn en kunnen vertellen hoe het is?
Op foto's vind ik het er een beetje eng uit zien.
Misschien ook het idee dat het van echte mensen is (dat is toch zo?)...
Dus hoor graag ervaringen. Brianna, na woensdag hoor ik het natuurlijk ook graag van jou

Totaal niet eng

Inderdaad, het zijn lichamen van mensen die ooit hebben geleefd. Zoals ze nu bewerkt zijn, zijn het echt tentoonstellingsobjecten geworden (vind ik), bepaald geen 'lijken' om het oneerbiedig te zeggen.

Het is wel raar ja, maar goed, als je naar een mummie kijkt, kijk je ook naar de overblijfselen van ooit een mens.

Ik snap niet dat iemand zijn lichaam hiervoor aanbiedt. Er loopt van alles langs je heen, van dagjesmensen tot medisch studenten tot uitvaartverzorgers; dat is toch anders dan wanneer je je stoffelijk overschot aan de wetenschap doneert.
Het waren trouwens voornamelijk mannen, de tentoongestelde objecten. Vrouwen hebben kennelijk minder behoefte aan dit soort leven na de dood??

Ikea

Wij zijn er pas ook geweest en het was ontzettend boeiend. De auto hadden we gratis geparkeerd bij ikea. Van hieruit ongeveer 10 min lopen naar metro station. Je kunt bij het metrostation een dagkaartje kopen voor het ov. Wij zijn eerst naar het rijksmuseum gegaan (met ing pas krijg je 50% korting op de toegang). Daarna naar bodyworld als je van 17.00 uur tot sluitingstijd gaat krijg je ook korting op de toegangsprijs en het voordeel is, tenminste bij ons dat het helemaal niet druk was. We spraken iemand in de metro die zei dat je van te voren moest reserveren omdat het er zo druk was. Nou dat wisten wij niet. Bij ons liepen er nog geen 15 personen rond. Bij navraag daar bleek wel dat het overdag erg druk is. Wij hebben alles goed kunnen bekijken en de teksten op ons gemak kunnen lezen.
Wij hebben veel gebruik gemaakt van de metro.
Een hele fijne dag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.