Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

judiths mama

judiths mama

01-04-2011 om 11:07

Bloesemtakken

Ik heb bloesemtakken gekocht en ze binnen in een vaas gezet. Ze komen alleen niet uit. Ik dacht dat de warmte binnen juist zou zorgen voor mooie bloesems in de takken. Iemand enig idee wat de reden is dat ze niet uitkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onderkant

pletten, ik gebruik een hamer, anders nemen ze geen water op en verdrogen ze.

Margriet*

Margriet*

01-04-2011 om 19:39

Heb ik nou ook net

Ik heb er nog een stuk afgeknipt, maar als de takken te vroeg is gesnoeid dan heb je dat wel vaker. Nou ja de vorige takken forsytsia waren wel prachtig. Ik heb ter compensatie een leuke bos tulpen gekocht.

Margriet*

Margriet*

01-04-2011 om 19:40

Nou ja 2

lekker aan het schrijven het is natuurlijk zijn gesnoeid.

judiths mama

judiths mama

01-04-2011 om 20:30

Maar manda,

de blaadjes groeien wel, dus in plaats van bloesems zitten er allemaal groene blaadjes.
Zou dat pletten na 2 weken ook nog werken?

Bloesemtakken

Ik krijg altijd van mijn bloemenman te horen dat ik de takken in redelijk warm water moet zetten.

Oh ok

als ze gewoon blaadjes hebben dan moet je af wachten. Ik dacht dat ze helemaal niets deden.

Fiorucci

Fiorucci

02-04-2011 om 12:12

Manda

je kunt beter met een goede snoeischaar de takken schuin afknippen. Bij pletten loop je het risico dat de tak geen water meer opneemt.

judiths mama

judiths mama

02-04-2011 om 19:10

Te vroeg geplukt...

waarschijnlijk, is onze conclusie. De knoppen waren gewoon nog niet ver genoeg en komen helemaal niet uit. Jammer hoor, had zo'n zin in bloesem in huis.

We gaan dit jaar voor het eerst de bloesemtocht lopen, lijkt me helemaal geweldig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.