Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Belle

Belle

01-02-2012 om 20:29

Bloemen zonder hooikoorts

Mijn man krijgt altijd hooikoorts als ik tulpen, rozen etc etc in de kamer zet. Grr, want ik ben dol op bloemen....

Iemand tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

01-02-2012 om 22:07

Andere man?

Raar

Tulpen en rozen verspreiden geen pollen.

Ik kan me voorstellen dat als de bloemen sterk ruiken, dat prikkelt in je neus. Maar hooikoorts dat heb je in bepaalde categorieen, van een bosje tulpen of rozen heb ik dat nog niet gehoord.

Puck

Puck

02-02-2012 om 22:39

Tuurlijk wel moppeke

Waarom zouden tulpen en rozen geen pollen verspreiden. Net als andere bloemen hebben die gewoon stuifmeel en daar kun je allergisch op reageren. Ik heb geen idee wat je met categoriën bedoelt, maar je kan net zo makkelijk voor tulpen allergisch zijn als voor berk of grassoorten.
En wat Belle eraan kan doen: alle stuifmeeldraden eruit knippen voor ze in huis komen, maar als je vriend er erg veel last van heeft dan zou ik niet eens meer overwegen om bloemen in huis te nemen.

Bella

Bella

04-02-2012 om 10:19

Thanks

O ja stuifmeeldraden eruit knippen, dat ga ik proberen!

Enne... anders inderdaad maar geen bloemen meer, mijn man zelf ga ik niet inwisselen hoor ...

Tineke

Tineke

04-02-2012 om 18:00

Wat ook kan

Bestrijdingsmiddelen kunnen ook last geven. Dus als je je eigen rozen kweekt heb je kans dat het wel goed gaat.
Andere tip: de bloemen afdekken met folie (dat doorzichtige plastic). Maar dat werkt alleen als de last niet al te ernstig is.

Stenna

Stenna

08-02-2012 om 12:53

Tuurlijk wel

Ik heb mijn hele leven al hooikoort, vooral van gras en berken, maar kan ook niet tegen tulpen en andere voorjaarsbloeiers. Rozen wel trouwens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.