Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maaike

Maaike

25-10-2012 om 12:49

Blijft wc schoner met een blokje?

Weer eens een WC-vraag:

Iemand zei dat ze die wc-blokjes niet alleen voor het frisse idee en voor de geur, maar ook omdat het schoonhouden daardoor makkelijker gaat: je krijgt minder kalkaanslag.

Klopt dit?
En welke blokjes oid gebruiken jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Risico

Nee. Maar bovendien: aan die blokjes kleeft het vervelende risico dat het blokje of de houder in de pot verdwijnt en daarmee het riool verstopt. Mijn buren hadden dat laatst. Dat werd breken.
De loodgieter zei dat dat zo ongeveer het meest voorkomende probleem is bij wc verstoppingen. Hij is blij met blokjes, zo blijft hij aan het werk. Maar voor jezelf zou je het dus niet moeten doen.
Groet,
Miriam Lavell

Nee

Het helpt geen flikker, het geeft alleen een bepaalde geur. Wij gebruiken ze al meer dan 10 jaar niet meer.

Ik mijd ze als de pest

Vanwege verhalen zoals Miriam die schetst mijd ik blokjes als de pest. In een vorige woning waarschuwde de woningbouwvereniging er speciaal voor: dit is het risico, en als er een verstopping moet worden verholpen die door zo'n blokje is veroorzaakt zijn de kosten voor de huurder.
Ik spuit twee keer per week een scheut wc-reiniger in de pot, laat even intrekken en schrob dan, en heb nog geen aanslag gezien.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 14:38

Nee hoor

Na een week ruik je niks meer en het werkt echt niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 15:36

Wisselend succes

Ik verbeeld me ook dat de wc er niet meer door ontkalkt wordt. Het gaat mij vooral om het frisruikende sopje wat erdoor ontstaat. Ik heb wel gemerkt dat het merk of soort verschil maakt. Ik heb een tijdje terug bij Action van die hangspoelreservoirtjes gekocht, maar de gel kwam totaal niet bij het spoelwater terecht. Er ontstond een vieze brij onder de houder en erachter zag het er tot mijn schrik ook echt goor uit. Dat heb ik bij andere merken niet eerder gezien. Dus helaas voor Action, maar hier maak ik geen reclame voor
Op zich vind ik die geurblok/gel-dingen niet zo riskant, maar... ondanks dat ik goed oplet of het stevig genoeg in elkaar zit en goed is opgehangen, is het bij ons een tijdje terug ook misgegaan. Niet erg mis, maar het had zomaar gekund. Mijn schoonouders waren op visite en toen kwam mijn schoonmoeder een beetje beteuterd de wc uit met de mededeling dat ze het gelpotje maar in de wastafel had gelegd, omdat die uit de houder was gevallen. Ai...
Wat ik nog wel eens doe, voor het frisse geurtje, is dat ik na mijn 'stoelgang' een paar spuitjes schoonmaakmiddel in de pot sproei en dat door de pot heen borstel. Het heeft hetzelfde effect als zo'n blokje.

Merel

Merel

25-10-2012 om 16:52

Ik vind van wel

Ik heb zo'n Mr.Muscle freshdisc, dat is een soort gel-klodder die je tegen de wand van de toilet plakt en het ding wordt per spoelbeurt dan steeds iets kleiner. Je doet er best lang mee, ik kan hem niet zien zitten, hij zit iets verborgen achter de toiletbril, maar ik heb dus meteen in de gaten wanneer ie op is, dan 'ruikt' de toilet meer. Natuurlijk is het een maskerend iets, je moet gewoon nog schoonmaken en het helpt niet tegen kalkaanslag ofzo.

Merel

Merel

25-10-2012 om 16:54

Oh mijn antwoord klopt niet

mijn vorige titel klopt niet als antwoord op de vraag, nee het is dus alleen voor het lekkere geurtje, het wordt er naar mijn idee niet schoner op, het ruikt wel frisser.

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 18:27

Wizzy (ot)

In mijn minuscule halletje bij de voordeur is ook de deur naar het toilet. Als iemand hevig naar toilet is geweest en er belt iemand aan, ben ik toch blij met het bestaan van spuitbussen..

Tink

Tink

25-10-2012 om 18:36

Heb er ook geen

Ik vind het geldverspilling en onnodige milieubelasting, om alle bovengenoemde redenen.

Met die geldingen zoals Merel noemt is het om nog een reden oppassen. Vandaag stond in de krant een artikeltje over vergiftigingen, het schijnt dat kleine kinderen die gelklodders nog wel eens willen aanzien voor een soort mega winegum die in de wc gekleefd zit, hem los gaan peuteren uit de pot en vervolgens in hun mond steken. En da's niet erg gezond, op zijn zachtst gezegd.

Rafelkap

Rafelkap

25-10-2012 om 18:50

Zwanger

Dit wordt voor zwangere vrouwen en kleine kinderen afgeraden. Ruikt misschien wel fris maar is wel vergif. Je kan dan beter een lavendelplant in de wc zetten, of een dennenboom (naar gelang wat je wilt ruiken)

Merel

Merel

25-10-2012 om 18:53

Tink

Staat inderdaad op de verpakking, dat het er aantrekkelijk uit kan zien voor kleine kinderen. Dus opletten daarmee of in een hoekje plakken waar het kind 'm amper kan zien. Alhoewel hele kleintjes neem ik aan niet alleen naar de wc gaan? (mijn kinderen zijn 14 en 17, dus die eten het niet op )

Maaike

Maaike

25-10-2012 om 19:16

Oké, oké!

Het is duidelijk, ik hoef die troep niet aan te schaffen. Ik had het al niet, o.a. vanwege het milieu en vanwege het feit dat ik het vaak niet eens lekker vond ruiken.
Maar als het zou betekenen dat ik minder hard hoefde te poetsen, wilde ik het nog wel overwegen. Niet dus.

Bedankt dus voor alle reacties!
Maaike

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 19:59

Merel

Volgens mij vinden pubers zoiets leuk om op te mikken...(

Guinevere

Guinevere

25-10-2012 om 20:54

Hier afgeschaft

Ik vind die wc-hangdingen zó goor, mijn man kocht ze steeds. Als ik ergens onpasselijk van word is het wel zo'n bezeken stuk plastic aan de wc-rand. Ik heb ze nu verboden hier in huis (met succes).
Een alternatief kan nog zo'n blok zijn dat je in het waterreservoir moet doen en dat daar langzaam oplost. Ik geloof dat je er blauw water van krijgt.

Tink

Tink

25-10-2012 om 21:07

Merel

Dat wist ik niet, nooit van dichtbij naar gekeken. Ik doelde overigens niet speciaal op jouw kinderen, die zijn inderdaad groot genoeg om geen blauwe winegums meer uit de wc te plukken

Pippaka

Pippaka

25-10-2012 om 23:45

Nog erger

..als er iemand overheen gepoept heeft.....
Wij hebben die dingen ook niet. Nergens voor nodig, giftig, duur en slecht voor het milieu.

En lastig schoonmaken

Wil je lekker met de borstel door de pot raggen moet je eerst dat gore ding eruit vissen anders gaat hij vliegen.

Wc reinigingstip

Ik heb net in Duitsland een wc borstel gekocht met een extra borstelring eraan waarmee je onder de rand kunt borstelen. Ik heb een fles schoonmaakazijn naast de wc staan en maak om de paar dagen snel de wc tussendoor schoon.

Vic

Vic

26-10-2012 om 10:28

Wel een blokje

Ik vind het wel fijn als mijn wc lekker ruikt, en dat lukt toch eigenlijk alleen met een blokje. Ik gebruik ook regelmatig een ander merk of andere soort, zodat ik het zelf ook blijf ruiken In kom ook bij anderen zelden blokjesloze wc's tegen, sommigen hebben er zelfs twee hangen!

Snuggle's

Snuggle's

26-10-2012 om 12:45

Lol rafelkap

Een dennenboom in m'n wc, dat is wel gezellig met de kerst .

Ik heb wel een blokje. Op de een of andere manier vind ik dat lekkerder ruiken dan spuitbussen of van die geur dingen die je neer moet zetten. Het ruikt meer naar een lekker sopje en ik vind het schuimlaagje wat je krijgt fijn. Maar ik heb niet zo stil gestaan bij verstoppingen, dus misschien toch eens naar zo'n fresh disc kijken. Die vond ik alleen zo duur.

liora

liora

26-10-2012 om 13:41

Stokjes

Ik heb van die stokjes in een fles met een lekker geurtje. Stokjes moet je elke vier dagen omdraaien. Dat, inclusief goed schrobben en vooral ook regelmatig dweilen, is hier meestal genoeg!

+ Brunette +

+ Brunette +

27-10-2012 om 18:26

Contraproductief

Zo'n blokje maskeert geurtjes dus volgens mij heb je minder kans dat de wc schoon is bij mensen die zo'n ding hebben hangen. Vooral mannen denken dat het blokje een soort vervanging is van regelmatig een borstel door de pot. Twee keer per week even de wc schoonmaken is toch heel weinig werk? Als iemand over de rand heeft geplast ruik ik het meteen en kan er iets aan doen.

Weggegooid geld en milieu-onvriendelijk.

Merell

Merell

27-10-2012 om 21:57

Wees niet bang, ik maak echt schoon

Ondanks dat ik geurblokjes gebruik (die van freshdisc) ze zijn wel duurder maar ik doe er echt langer mee (ik ben een krent dus heb het wel even uitgerekend) én ik tel als voordeel mee dat ik geen nieuwe blokjes hoef te vervangen (ik kocht altijd nieuwe mét plastic houdertje omdat ik het te vies vond om dat ding open te wurmen) Maarrrr ik maak ook écht mij wc nog steeds schoon hoor, én de mannen plassen al járen zittend. Laatst was mijn man toch een keer staand gegaan (ik ging net na hem en zag dat de bril omhoog stond en kon met de juiste lichtval óveral druppels zitten, op de tegels aan de zijkant en op de vloer, want die hadden nog niet de kans gehad op te drogen). Man er dus gelijk bijgehaald en het laten zien, om nog even te overtuigen dat hij écht moet gaan zitten, want de tijdswinst om te blijven staan vervalt natuurlijk als je vervolgens de muur en vloer moet gaan boenen (wat hij dit keer mocht doen uiteraard)

Dus ik hoop nu niet dat mensen echt menen te denken dat mensen die wc-blokjes gebruiken hun wc niet schoonmaken

liora

liora

27-10-2012 om 22:22

Zittend of staand

Een stoere vent plast staand, vind ik!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-10-2012 om 12:21

Haha

Gek op stoere staand-pissende mannen! Als ze het maar niet bij mij thuis doen

Zitten

Mijn 3 mannen plassen zittend en dan presteert de kleinste (5) het nog regelmatig om ónder tegen de rand van de wc bril te plassen. De plas loopt dan onder tussen pot en bril door en ligt alsnog op de grond!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

+ Brunette +

+ Brunette +

28-10-2012 om 17:02

Triple

Haha, dat doet mijn dochter ook. Als het erg naar urine ruikt in de wc doe ik altijd de bril omhoog en vind er steevast druppels onder.

Slurfje

Mijn jongste kan op zijn tenem staand net zojn slurfje over de rand hangen.. hij is erg trots

Toch is het mijn enige mededame in huis die mij verraadt en soms naast de pot piest: de kat!!

Mijn man zit eigenlijk altijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.