Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

08-08-2012 om 19:41

Blender, sapcentrifuge of keukenmachine?

Omdat mijn jongste amper groente eet maak ik wel eens een smoothie, met avocado. Gewoon met de staafmixer.
Nu wil ik wel eens wat andere sapjes of smoothies maken met groenten, maar wat voor apparaat is dan handig? Ivm kleine keuken moet het ding niet groot zijn. En liefst ook avocado aan kunnen. Wie maakt mij wegwijs in deze keukenapperatuur-materie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
JansjeRommy

JansjeRommy

08-08-2012 om 23:54

Sapcentrifuge

Als het echt gaat om groentensap denk ik dat een sapcentrifuge het handigst is. Keukenmachine doet beter wat een staafmixer doet, maar maakt bij mij geen echt groentesap. Denk ook eens aan Marktplaats...

Sap

Een sapcentrifuge maakt sap, waar weinig vezels inzitten. Zeker als het erom gaat je dochter meer groente en fruit binnen te laten krijgen zijn ook die vezels belangrijk. Ik zou gaan voor een blender. Ik maak er zelf vaak fruit smoothies mee. Heerlijk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rafelkap

Rafelkap

09-08-2012 om 07:55

Blender

Dan kies ik inderdaad maar voor de blender, ivm de vezels. Wat voor merk is goed?

Solis

Ik heb een blender van Solis waar ik erg tevreden over ben. Mooi strak design en werkt uitstekend. Hij is alleen niet goedkoop: ca 250 euro.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

ilsepilse

ilsepilse

09-08-2012 om 09:18

Beiden

ik heb een sapcentrifuge van moulinex en een blender.
voor smoothies of milkshakes gebruik ik de blender, een goedkopere versie dan, die SOlis.
Mijn man maakt vaak met de sapcentrigufe een ochtendsapje : 3 appels, stukje gember,(duimtopje zeg maar) en eventueel een wortel.

marinade

marinade

09-08-2012 om 11:57

Ook staafmixer

Werkt uitstekend voor smoothies en groentepuree voor soep etc. Ook gazpacho gaat prima en dat zijn toch rauwe groenten, dus harder. Ik heb een Bamix, ben er erg tevreden over.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Christel

Christel

09-08-2012 om 12:42

Alles in één

Ik heb vorig jaar deze gekocht:
http://www.philips.nl/c/aluminium-collection-compact-3-in-1-ontwerp-1000-w-kom-van-3.4-l-hr7775_00/prd/

Alles in één en volgens mij heb ik er maar zo'n 150 euro voor betaald. Neemt wel een beetje veel plaats in de kast in maar dat heb ik er graag voor over.

Rafelkap

Rafelkap

09-08-2012 om 18:46

Staafmixer

We hebben een staafmixer, dus misschien is die blender dan weer niet zo nodig. Ik sta nog erg in dubio en neig iets meer naar een sapcentrifuge, alles in 1, of het bij de staafmixer laten....

Hier ook staafmixer

en die maakt prima smoothies sinaasappel,druif,pruim,appel,banaan,peer maakt neit uit. Hardere soorten vind ik toch niet lekker in mn smoothie. als je wortel etc erbij wil doen wordt het lastiger.

bibi63

bibi63

09-08-2012 om 21:43

Rafelkap

Probeer dan eerst wat uit met die staafmixer. Gooi de dingen in een kom/pan die je wilt pureren en kijk of je tevreden bent met het resultaat.
Gr. Bibi

+ Brunette +

+ Brunette +

09-08-2012 om 23:29

Blender

Een staafmixer neemt weinig ruimte in maar het is iets minder comfortabel werken dan met een blender. Als je verder nooit brood bakt of cake maakt, is een keukenmachine niet nodig. Sapcentrifuge heb ik nooit overwogen, ik denk onderbewust vanwege het vezel-verhaal.

Rafelkap

Rafelkap

10-08-2012 om 12:06

Staafmixer

Na nog een nachtje erover geslapen te hebben bedacht dat ik het gewoon maar bij de staafmixer houdt. Die we al hebben.
Goedkope oplossing dus

Hier ook solis

Geweldig ding voor milkshakes, smoothies, gazpacho. Maalt ook ijsblokjes. Diverse standen en snelheden. Kost wel wat, maar staat leuk op je aanrecht.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.