Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moniek

Moniek

10-08-2011 om 19:18

Bleken van katoen... mislukt?

Ik heb vandaag wat smoezelige hemdjes van mijn dochter getracht witter te krijgen door ze in een emmertje met een scheutje bleekwater te zetten. De hemdjes zijn volgens mij door zonnebrandcrèmes zo smoezelig geworden, maar 60 graden wassen mét voorwas maakt ze zelfs niet witter..
Maar het lijkt wel of ze nog geler zijn geworden...
Heb ik ze te lang laten staan? Het was helemaal niet zo lang, een half uur of zo.
Kan ik ze opnieuw wit proberen te krijgen door ze kortdurend te bleken? Hoeveel bleekwater heb je eigenlijk nodig op hoeveel water en hoe lang dan?

Gr. Moniek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verkeerd gebruik bleekwater?

Ik herinner me van erg lang geleden dat een vriendin haar gordijnen zo eens wit probeerde te krijgen en dat die hetzelfde effect had. Zo'n gelige-vage-all-over kleur was het geworden. Volgens haar moeder kwam het door het bleken met het bleekwater. Maar of het nu té veel was (qua verhouding) of de tijd te lang dat ben ik even kwijt.
En ooit is mij ook wijgemaakt dat bleekwater niet zo goed is voor je wasmachine (geen idee of het klopt hoor).
Heb het zelf nooit geprobeerd, áls ik al eens iets heb wat weer wit moet worden dan gebruik ik van die speciale waspoeders ervoor. Robijn-stralend wit, Echfa-wit (is dat niet van biotex?)of Vanish-oxi-action-wit. Zo'n pakje/fles heb ik meestal wel...en dan doe ik er járen mee voor die op is.
Misschien kun je je probleempje met zo'n waspoeder oplossen? Bij mij doen ze over het algemeen wel wat ze beloven....de vlekken (maaltijdvlekken,deovlekken etc.) zijn er dan meestal uit.
groeten albana

Klaartje

Klaartje

11-08-2011 om 09:40

Ik heb het ook wel eens gedaan

Maar dan moet je het wasgoed niet te lang in laten staan en meteen daarna in wasmachine doen en wassen. Gaat (bijna) altijd goed

Merel

Merel

11-08-2011 om 21:04

Hoe ik het doe

Ik doe meestal op een halve emmer water een halve mok bleek. Dan het kledingstuk erin, ongeveer een minuut of 10, dan spoel ik het goed uit en gaat het in de wasmachine met de rest van de witte was.
Zo heb ik ook wel eens 'het weer' uit een jurkje gekregen. Maar bleekwater doe ik echt altijd maar maximaal 10 minuten ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.