Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Blauwe regen dood?

Drie jaar geleden is in onze tuin een blauwe regen gepoot, hij is flink gegroeid in de voorbije jaren, maar bloeide nog niet. Maar nu is hij nog volkomen kaal. Is-ie dood, of komt het nog goed?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De krastest

De truc die mij ooit is verteld: als je denkt dat een plant overleden is, krab dan met je nagel een beetje van de schors weg. Zie je daaronder nog groen (het laagje direct onder de buitenkant) dan zit er nog leven in. Is alles door en door bruin, dan is de betreffende tak dood.

Staan er blauwe regens in jouw omgeving? Als die wel al in het blad zitten en die van jou niet, dan lijkt het erop dat-ie overleden is. Maar als die andere exemplaren ook nog niets doen dan zou het ook kunnen dat ze gewoon wat laat zijn (heb zelf geen blauwe regen meer en weet dus niet precies hoeveel blad-ie nu zou moeten hebben. Trouwens, dat hangt ook af van waar je woont).

Groeten,

Temet

GS

GS

03-05-2012 om 15:54

Die van mij ...

heeft inmiddels heel kleine knopjes (er zit dus nog leven in!), maar ziet er vergeleken met de andere planten inderdaad nogal dor uit. Krastest van Temet en je weet het zeker!

Rosase

Rosase

03-05-2012 om 18:55

Alles is laat?

Wat mij wel opvalt is dat alles dit jaar later bloeit dan normaal. Misschien dat dat ook meespeelt?

Fiorucci

Fiorucci

03-05-2012 om 19:58

Soms

Sommige planten zijn laat, maar mijn boom liep een maand vroeger dan normaal uit.

Margriet*

Margriet*

03-05-2012 om 21:16

Nou

hierin de stad begint de blauwe regen overal te bloeien. De onze staat in een tuin pal op het zuiden, dus da's geen maatstaf. Maar als je echt niets ziet, mmm klinkt niet goed...

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-05-2012 om 22:12

Beetje

Hier beginnen er wat bloemen te komen, vandaag was ik in Naarden en daar stonden er al een paar in volle bloei. Die van mij heeft wel flink te lijden gehad van de vorst. Als ik jou was zou ik nog even afwachten, misschien krijgt hij dit jaar geen bloemen maar wel blaadjes.

tuinvrouw

tuinvrouw

03-05-2012 om 23:52

Hier ook nog zo goed als kaal

Mijn blauwe regen is nog zo goed als kaal terwijl ik andere regens al helemaal in bloei zie. Maar er zitten een paar piepkleine knopjes aan en hij staat naast een bijna bevroren rozemarijn en tijm. Heeft dus flink te lijden gehad in februari denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.