Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

buurtbewoner

buurtbewoner

06-10-2014 om 16:42

bladopruimers in de buurt

Hier in de buurt woont er een gepensioneerd stel wat elke dag het blad harkt, niet alleen bij zichzelf maar ook 5 huizen verder op (weerszijden), ook in de straat die tegenover hun huis ligt, inclusief het gemeenteplantsoen. er staan bladcontainers van de gemeente, dus het blad hoeft niet in eigen container, dat zou natuurlijk onbegonnen werk zijn.
De veegwagen komt ook af en toe langs.

Zelf veeg ik elke week het blad op, inclusief de goot zodat het riool niet verstopt raakt, maar wat die mensen doen slaat echt alles.
Bij mij vegen ze niet, ik woon er gelukkig te ver vandaan. Het zou voor mij voelen dat ik niet netjes genoeg ben.

Er zijn mensen die daar wonen die ook elke week wegen, maar dan wordt er de volgende dag, soms zelfs weer 's middags door hen geveegd.
Van de ene kant is het natuurlijk fijn als er mensen zijn die het graag netjes hebben, maar het kan ook doorslaan voor mijn gevoel, zeker als ze vegen bij de mensen die het zelf bij houden.

Hoe zouden jullie dat vinden?

Barvaux

Barvaux

06-10-2014 om 16:49

tja

Ik vind er helemaal niets van en dat zou ik in jouw situatie ook niet doen. Ze zijn gepensioneerd en hebben er dus de tijd voor. Hier is er niemand die het blad aanharkt (vinexwijk met weinig gepensioneerden).

fitness

Ieder zijn meug. Het is een prachtige vorm van fitness voor ouderen, en gelukkig zijn ze zo goochem om een bladhark te gebruiken. Als ze een bladblazer zouden nemen zou je reden hebben om te klagen, want dat is een rotherrie.

De koek lijkt nu op, maar we hebben een prachtige nazomer gehad. En ik kan die mensen wel een beetje invoelen, ik wil op zulke mooie dagen ook altijd meer klusjes in de tuin doen dan dat er klusjes zijn. Ik vermoed dat de ijver wel bekoelt als het kouder en natter wordt.

Groeten,

Temet

Mikke

Mikke

06-10-2014 om 17:28

Als zij

Als zij blaadjes willen harken, dan is dat toch prima? Hier vegen we over en weer voor de buren, net wie er het eerst aan denkt (of er het meest last van heeft). Dat zijn wij meestal niet. Het is wel allemaal openbare weg, we hebben geen voortuin. Dat we minder netjes zijn dan gemiddeld weten we trouwens zelf ook wel

Ik zou het vervelend vinden als ze het zo zouden harken dat het allemaal voor mijn deur terecht zou komen, of als ze elke dag met een bladblazer in de weer zouden zijn. Niet teveel op anderen letten!

hier bladblazer

Ik zou mijn zegeningen tellen als ik jou was. Mijn buurman met NAH (niet aangeboren hersenletsel) heeft sinds kort een bladblazer en hij blaast de hele dag blaadjes van de ene kant van de straat naar de andere en weer terug. Het blad wordt dus niet opgeveegd, alleen rondgeblazen, waarbij het uiteindelijk op mijn terrein eindigt. Zeker zes uur per dag enorme pestherrie. En ik heb bedrijf aan huis. Als je er iets van zegt wordt hij agressief, de politie komt niet voor 'een beetje bladblazen' en de hulpverlening jaagt hij gewoon de deur uit.
Lekker laten vegen die bejaarden en vooral niet het gevoel krijgen dat ze jou niet netjes genoeg vinden. Dat is dan hun probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2014 om 18:43

In de wijk naast ons

is iemand die bij sneeuw lekker bezig kan zijn voor de buurt. Hele paden worden er vrijgemaakt. En ik als niet wijkbewoner ben er blij mee.

Als de mensen uit jouw buurt het graag doen, zou ik er verder niet mee zitten. Mocht iemand het gevoel hebben dat zijn werk wordt afgekeurd en daarom opnieuw wordt gedaan, dan moet diegene dat maar bespreken.

Limi

Limi

06-10-2014 om 20:02

buiten

Ik denk dat ze gewoon lekker buiten willen zijn. Lekker bezig, en je ziet en spreekt ook nog eens wat mensen.
Op zich heeft het natuurlijk ook helemaal geen nut om alleen je eigen stoep bladvrij te maken. Het waait dan zo weer terug. Ik heb vanmorgen ook onze achterstoep blad- en onkruidvrij gemaakt, maar morgen liggen er weer bladeren. Als je daar echt vanaf wil zijn moet je inderdaad langs het hele blok gaan vegen. Dat doen wij ook wel eens als het mooi weer is. (Onkruid trekken dan weer niet.)
En als ik een half uur in de voortuin werk, heb ik gemiddeld 3 buren gesproken, dus als mensen uren bladeren aan het vegen zijn zullen ze ook wel een mooi aantal halen.

stoepkrijt

Mijn deelneming. Wat vreselijk - herrie drijft een mens tot waanzin (mij wel in elk geval).

Vriendelijk vragen om het ding te mogen lenen en dan wat suiker in de benzine doen, kan zeker niet? Ik zou dergelijke lage streken normaal gesproken niet aanbevelen, maar dit is noodweer.

Sterkte ermee. Hopen dat het een keer flink gaat stormen en daarna plenzen, dan is alles in éen keer eraf en wordt het een natte koek, dan valt er niks meer te blazen. Eigenlijk zou het gebruik van die dingen door particulieren binnen de bebouwde kom verboden moeten worden, ik kan me werkelijk geen situatie voorstellen waarin de gemiddelde Nederlander het niet gewoon afkan met een bladhark. Goed voor de armspieren.

Groeten,

Temet

tja

Als ik met mijn auto weg moet kijk ik altijd even of ik de bladblazer onbewaakt zie staan. Dan zou ik hem zonder enige schaamte achterin mijn auto gooien en laten 'verdwijnen'.

Vegen prima, bladblazer vreselijk!!!

Heb een buurvrouw, nog lang niet met pensioen, die ontzettend graag bladeren verwijderd. Haar tuin, de stoep, het fietspad voor haar deur. Maar ja, de buren doet ze niet. Jammer hoor, nu steek ik zo af

Ik snap je gevoel hoor, maar laat die mensen lekker vegen. Elke week bladeren ruimen zoals jij doet - zelfs dat doe ik niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2014 om 13:17

Bladblazer is inderdaad irritant

Onze buren hebben er nu ook een. Gelukkig geen megatuin, maar ik verbaasde me wel dat juist zij ook zo'n ding hebben aangeschaft. Maar goed, zo vaak doet buurman het nu ook weer niet, dus vooruit.

Stoepkrijt, je buurman is toch niet in plaats van die studenten gekomen? Het ene lawaai eruit, het andere er in. Je hebt wel pech.

Iemand met een NAH die gewoon zelfstandig woont, zal vast ook wel in staat zijn tot een normaal gesprek. Ik ben ermee getrouwd. Dus je kunt toch vragen of hij een beetje rekening met je wil houden?

buurtbewoner

Je mag ze hier wel even langs sturen om zich uit te leven. Buurman op rechts heeft een paar monumentale appelbomen staan en al dat blad ligt nu in de brandgang achter onze huizen. Ben zojuist enorm geslipt met mijn fiets in die natte kledder. Flink mijn knokkels geschaafd aan de stenen muur daar.

Sjonge stoepkrijt (licht o.t.)

Ik volg je nu al een aantal jaren en het moet me toch van het hart dat ik erg met je te doen heb. Het lijkt wel of alle asociale of anderszins hinderlijke buren zich rondom jou nestelen. De één is nog niet verdwenen of de volgende vervelende buur is alweer in beeld.
Veel sterkte gewenst met dit exemplaar!

Niet helemaal zoals het lijkt

Die irritante studenten zijn gelukkig opgehoepeld en we hebben nu aan die kant al maandenlang rust. De buurman met de bladblazer woont er altijd al. Hij was getrouwd, maar werd steeds agressiever. Zijn hersenletsel reageert niet zo lekker op drank en drugs. Op een dag heeft zijn vrouw net een keertje te vaak klappen gehad en is ze er vandoor gegaan. Zij was degene die hem een beetje in het gareel hield wat overlast betreft. We hebben dus jarenlang geen last van hem gehad, maar het wordt nu met de week erger. Hij drinkt veel en blowt de rest van zijn hersens helemaal stuk. Er zit geen rem meer op. Klein lichtpuntje is dat zijn huis moet worden verkocht nu zijn scheiding rond is. Door er een ongelofelijk rotzooi van te maken probeert hij te voorkomen dat het huis wordt verkocht. Maar zijn ex is natuurlijk ook niet gek, dus er zal op den duur wel wat gaan gebeuren daar. Tot die tijd moeten we die irritante bladblazer aanhoren EN zijn blaffende hond (die ook overal schijt) EN zijn elektrische snoeischaar die hij midden in de nacht langs de diverse heggen van verschillende buren haalt.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2014 om 11:20

Dat is vervelend

Je hebt het meen ik al vaker over deze man gehad. De wijkagent is neem ik aan ook al benaderd?

Rafelkap

Rafelkap

08-10-2014 om 11:26

boek

Dat is ook het nadeel van zzp-en aan huis of huismoederen. Dan krijg je last van die bladblazende vutters

Stoepkrijt: je moet echt een boek schrijven over al die buren van je!

haha

Ja, een boek... het is allemaal zo onwaarschijnlijk dat niemand het zou geloven. Een televisieserie is misschien wel wat.
Kaaskopje, de wijkagent is zeker benaderd, meerdere keren. Zijn oplossing is om buurtbemiddeling op de buurt af te sturen. Maar dat helpt natuurlijk niet, want die man wil niet bemiddelen. Hij wil gewoon doen waar hij zin in heeft. Op zich best triest, maar het medelijden dat de buurt had slaat inmiddels om in zware irritatie. En dan druipt buurtbemiddeling weer af en is er niks opgelost.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2014 om 12:40

Man is ook maar eens met de buren gaan praten

Onze parttime buren (onder de 13 jaar over het algemeen) zorgen tegenwoordig voor meer overlast. Er is een nieuw hek opgetrokken tussen de school en ons, onze deur is pasgeleden netjes in de nieuwe verf gezet... het helpt allemaal niks. Er wordt zand over het hek tegen de deur gegooid. Onze tuin is open, we hebben geen poort in de tuin die dichtkan. Inloop van kinderen die een bal ophalen vinden we geen bezwaar, maar ze moeten geen troep maken en ons echt lastig vallen met vervelend gedrag. Dus na het zoveelste belletjetrek is man toch maar eens met de school gaan praten. En tot zijn verrassing was ook daar de conclusie dat de kinderen voor meer overlast zijn gaan zorgen. Buiten schooltijd is eigenlijk niet hun verantwoordelijkheid, maar ze zitten er blijkbaar zelf ook mee. Men overweegt zelfs maar eens een wijkagent te laten surveilleren. Een strenge blik doet misschien al wonderen.

Ik kan me soms best voorstellen dat mensen zwaar geïrriteerd kunnen raken door lawaai van een schoolplein. Ik bedenk me altijd dat we er zelf voor gekozen hebben en de grens waarop het mij teveel wordt is best hoog eigenlijk, maar ik denk echt dat kinderen steeds meer lawaai zijn gaan maken, omdat dat blijkbaar gezond gevonden wordt voor hun ontwikkeling. Maar de buurt, met bewoners die er al 40 jaar wonen, heeft dus wel te maken met die stijgende lijn aan geluidsoverlast.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2014 om 12:45

Koophuis

Stoepkrijt, omdat het een koophuis is, kun je verder ook weinig doen. Hopen dus maar dat de verkoop toch sneller gaat dan jullie verwachten.

Ik weet niet hoe goed de zaken gaan met je werk, maar is het niets voor je om kantoorruimte elders te huren? Volgens mij zijn daar diverse mogelijkheden in te vinden.

kantoor

Het gaat op zich goed met mijn werk, dus een kantoor zou financieel wel kunnen. Maar ik ben ooit thuis gaan werken omdat dochter dan niet hele dagen alleen is. Als zij thuis komt uit school drinken we even wat en gaan dan allebei weer aan het werk. Zij vindt dat heel erg prettig en ik ook. En bovendien zijn we druk aan het sparen voor als ze over anderhalf jaar gaat studeren, dus als het niet hoeft, liever geen extra uitgaven.
Wat de buurman betreft, we wachten af hoe het gaat.
Over basisscholen: wij wonen drie straten van een school vandaan. Vroeger hoorde je hier helemaal niks, tegenwoordig hoor ik regelmatig geschreeuw en gekrijs. Niet dat het me stoort hoor, daarvoor is het te ver weg, maar het viel me laatst inderdaad op dat er blijkbaar meer herrie vandaan komt. Het viel me ook op dat de directe buren van die school een hoge muur en een elektrisch hek hebben laten plaatsen, blijkbaar hebben die er wel last van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.