Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zweetdruppel

zweetdruppel

03-11-2011 om 10:21

Bladeren en bladblazers

Herfstbladeren vind ik prachtig. Ik kan enorm genieten van de schitterende kleuren en afgevallen blad is in mijn beleving niet perse rotzooi. In de tuin veeg ik het op een hoop voor de overwinterende beestjes - zag vanochtend dat er een egel in onze tuin is.
Bladblazers vind ik vreselijke dingen, die herrie, bah. Net als hogedrukspuiten.

Voor ons huis lopen een stoep en een fietspad. Heel soms komt de gemeente met een veegapparaat langs, maar in deze weken helpt dat maar een halve dag, de bomen zijn nog lang niet leeg.
Onlangs merkte ik dat een buurman zich er zeer aan stoort dat wij niet helpen met bladblazen. Hij heeft er samen met de andere buurman een aangeschaft en is er druk mee. Omdat mijn oudste dochter bij de gemeente werkt, vroeg hij laatst of zij eens kon informeren wanneer de gemeente weer 's kwam, want hij kreeg last van zijn rug van al dat bladblazen.

Ik vind het maar gezanik, die bladeren storen mij niet maar ik vind het ook niet leuk dat de buurman mij lui en gemakzuchtig vindt. Dus vanmorgen heb ik maar even staan vegen.
Zinloos, de bomen zijn nog lang niet leeg.

Hoe is het met jullie geboomte, gebladerte en buren in deze tijd van het jaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zweetdruppel

Je moet je bereidheid tonen, de klus met allerlei smoezen voor je uitschuiven en dan inplannen de dag nadat er een forse storm wordt voorspeld. Het waait al een tijdje vrij matigjes, dan schiet het niet op. Eén middagje windkracht 8 en alles is er in 1 keer af, dan ben je met een keer vegen klaar.

Ik zou volgende week zaterdag inplannen. Vrijdag 11 november is het namelijk St Maarten en dan is het 3 van de 4 keer p.. weer, met veel wind . Zaterdag liggen dan alle bladeren keurig op de grond.

En bladblazers - tja, toys for the boys, denk ik altijd maar. Zou zo'n man dan thuis ook zo opruimerig zijn, vraag ik me meteen heel sexistisch af.

Groeten,

Temet

mix

mix

03-11-2011 om 10:49

T is ook geen rotzooi maar

kan wel spekglad worden met regen erbij voor voetgangers, fietsers en brommers. Daarbij zie je de hondenpoep niet meer.
Mijn vader heeft een bladblazer. Van mij gekregen. Niet als speelgoedje, maar omdat hij vanwege zijn hart geen inspanning meer kan verrichten en op deze manier toch nog actief in de tuin kan meehelpen (net 68).
Hier zijn ze net de stoepgoten wezen doen, nu de fietspaden nog. In de tuin vind ik het gezegend, dat is mijn eigen puinhoop en heeft niemand last van. Voor vind ik het een ander verhaal, maar daar staan minder bomen en ligt niet zoveel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.