Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bizarre droom

Dromen jullie wel eens zo raar dat je er de de dag daarna er gewoon een beetje door van slag bent?

Ik zelden eigenlijk, maar afgelopen nacht heb ik'n bizarre droom gehad. Ik deed zelf mee, en een aantal mensen die ik ken. De storyline was zo bizar, en het voelde allemaal zo echt en normaal dat ik er vandaag echt een beetje door van slag was. Ik had alles erg gedetailleerd onthouden klaarblijkelijk,...het schoot steeds terug in mijn gedachten. En ik kan er werkelijk niet bij dat wat ik allemaal gedroomd heb door mijn eigen onderbewuste is verzonnen. Zo genant. Eigenlijk schaam ik me dood voor mijn eigen droom. En vraag me nu al de halve dag af waar dat nou in hemelsnaam vandaan kwam allemaal..

Hebben jullie dat ook wel eens?

Ingrid

Tihama

Tihama

17-11-2016 om 23:56

Regelmatig zelfs.

Van tijd tot tijd heb ik zo'n droom die me de hele dag bijblijft. Zo echt en absurd tegelijk.

Er zijn een paar dromen die ik al jaren geleden heb gehad en die ik me nog steeds enorm voor de geest kan halen. Ook onderdelen waarvan ik denk 'oei, wat een geluk dat niemand weet wat ik gedroomd heb'

Dus ja, herkenbaar.

loekie

loekie

18-11-2016 om 00:04

Ik heb ook wel eens dromen die een grote impact op mij hebben. Vaak heb ik niet zozeer de inhoud onthouden of maar heel kort is het me bijgebleven, het gevoel dat die droom opriep, die kan mij daarentegen een hele dag bij blijven. Wel neemt het gevoel in de loop van de dag af maar meestal in de ochtend en een deel van de middag blijft het erg aanwezig. En het gevoel kan van alles zijn: verdriet, boosheid, bangheid en zelfs verliefdheid.

Betekenis

https://www.mythsdreamssymbols.com/ddf.html
Een levendige droom die je goed onthoudt kun je proberen te herleiden naar de betekenis die het voor jou heeft.
Jung heeft daar wat 'archetypen' voor op papier gezet. Bovendien ben je zelf alle andere personen in de droom, jij bent het die daar betekenis en vorm aan geeft.
Soms ligt de betekenis voor de hand maar soms valt er jaren later ineens een kwartje.
En ondanks de claim van Jung, die veel gereisd heeft en ook andere culturen kende, dat zijn 'archetypes' universeel zouden zijn, heb je wel wat uitlegproblemen soms. Maar ook dan is het de betekenis die het voor jou heeft.
Voor een collega was een vliegtuig in haar droom een vorm van persoonlijke ontwikkeling, je gaat vliegen, boven jezelf uit stijgen.
Voor een Surinaamse collega betekende een vliegtuig in haar droom dat er voor haar een brief uit Suriname aan zou komen.

Pirata

Pirata

18-11-2016 om 07:58

heel vaak

Ik droom heel realistisch maar toch absurd. Vannacht was ik op een soort zelfgemaakte vliegtuigenbijeenkomst. Erg leuk.
Een droom (heel eng) van mij die keer op keer terugkwam bleek overigens met een traumatische ervaring uit mijn dreumestijd te maken te hebben. Toen ik eenmaal hoorde wat er toen gebeurd was heb ik er nooit meer over gedroomd (ik was indertijd 1 jaar, dus het zat in mijn onderbewustzijn).

Pimpelpaars

Pimpelpaars

18-11-2016 om 08:53

vaak

Het overkomt me ook regelmatig dat ik niet meer weet of iemand iets nu echt tegen me gezegd heeft, of dat ik het gedroomd heb. Vooral bij mijn man heb ik dat heel vaak. In mijn dromen praat ik heel wat met hem af.

Ik zie in mijn dromen ook regelmatig schoolcijfers van mijn kinderen voorbij komen, die niet echt zijn. En dan word ik de volgende morgen toch wakker met dat baal gevoel. 'Nee he, weer een 3.7 voor Nederlands!' Echt raar van mijn hoofd. Net alsof het al niet erg genoeg is, met die cijfers.

Ik droomde vroeger ook veel vreselijke dingen, kinderen die verdrinken, zussen met borstkanker, relatieproblemen en zo. Maar ik heb toch wel geleerd om dat om te buigen. Dan gaat het verdronken kind ineens hoesten en komt het weer bij.

Dat heb ik geleerd door me de droom weer voor de geest te houden en een happy end te visualiseren. Nu doe ik dat dus al, terwijl ik droom.

In het echte leven werkt dat niet. Jammer genoeg. Trump president? Nee, dat is te eng, te erg, dat dromen we even om!

Doornroosje

Doornroosje

18-11-2016 om 09:57

Regelmatig

Als man zondags vroeg op moet voor zijn sport en ik dat opmerk zonder echt wakker te worden. Dan krijg ik vaak nare dromen die zo levensecht en helder dat ik er gestresst of ontstemd wakker van schiet.

Op de middelbare school heb ik een keer zo levendig van het overlijden van mijn leraar Frans gedroomd dat ik verbaasd was dat de man 's maandags nog gewoon op school rondliep.

Ook een keer een droom gehad die de als het waar was geweest de voorkant van de Prive had gehaald. Limburgse huismoeder verovert hart van George Clooney.

Tonny

Tonny

18-11-2016 om 10:03

vaak!

Ik droom heel vaak en heel levendig, maar als ik begin te vertellen schieten de beelden naar een verre ingrijpbaarheid, niet in taal te vangen.
Vannacht had ik een heel klein baby'tje dat ondanks goede zorg en vaak voeden maar niet wilde groeien... (mijn laatste baby is 25 jaar geleden, dus het was vast minimeisje die nu figureerde, gecombineerd met mijn eigen ervaringen)

Yaron

Yaron

18-11-2016 om 17:51

gelukkig niet vaak

Ik heb jaren geleden gedroomd dat ik mijn zoon kwijt was en dat ik hem terug vond in een doorzichtige waterton, hij was verdronken, ik weet nu nog precies hoe hij er in lag en hoe hij keek. Dat was echt de engste en meest angstaanjagende droom uit mijn leven. Nu ik het opschrijf krijg ik er nog de rillingen van. Zoon is intussen 12 jaar en past echt niet meer in de waterton, maar wat de betekenis nou is geweest, ik weet het niet. Af en toe droom ik wel gekke dingen, meestal met collega's of vriendinnen in de hoofdrol, maar gelukkig niet eng.

Vogel

Vogel

18-11-2016 om 19:12

Maar dat hing samen met de antidepressiva die ik slikte. Letterlijk moord en doodslag, ontvoeringen, allemaal zo gewelddadig dat ik er vaak de hele ochtend door van slag was. En waar ik me normaal zelden een droom kan herinneren wist ik hier 's ochtends nog de meest gruwelijke details.
Dat is gelukkig weg nu ik geen medicatie meer heb. Lijkt me heel naar als je zomaar zulke dromen hebt.

IngridT

IngridT

18-11-2016 om 19:48 Topicstarter

Nou. Fijn dat ik niet de enige ben....

Ik heb het niet zo vaak. Mijn droom was niet gruwelijk trouwens, maar wel extreem gênant. Ben blij dat ik de persoon in kwestie niet ben tegengekomen gisteren....

Elfje65

Elfje65

18-11-2016 om 22:03

Best wel

Heb vannacht gedroomd dat ik met Donald Trump aan het lunchen was. Vreselijk. En ik vond het nog leuk ook!!!!

Bennikki

Bennikki

18-11-2016 om 22:16

Doornroosje

"Limburgse huismoeder verovert het hart van George Clooney" -lol, ik heb beeld, en moet de wijn (het is vrijdagavond mensen) van mijn scherm poetsen.
En Ingrid, ben nu wel erg benieuwd naar je droom, een amoureuze ontmoeting met de wiskundeleraar?

tante Sidonia

tante Sidonia

18-11-2016 om 23:34

ja,

heb ik ook wel eens. Dat ik bijv. toch weer ben gaan roken...OMG En wakker wordt en blij ben dat ik toch niet weer hoef af te kicken.

Ik heb ook enkele keren een zeer ingewikkelde en indrukwekkende droom gehad die ik later die dag in verhaalvorm heb beschreven. Daarbij kwamen enorm veel inzichten en verbanden naar boven dwarrelen die me eigenlijk de gehele dag bezig hielden, emotioneel. Maar ik heb die dag enorme stappen gemaakt en kan dat verhaal nog nalezen en erbij moeten huilen.

Nooit meer.

Ik heb vroeger een periode van nachtmerrie's gehad, dierbaren vielen van rotsen, verdronken, werden aangereden en ik kon niemand redden.
Zwetend en paniekerig werd ik dan wakker en durfde amper weer te gaan slapen. En vaak kreeg ik dan inderdaad de volgende enge droom. Er waren nachten waarbij ik mijn ogen stug open hield tot het licht werd.

Van de laatste 20 jaar kan ik me geen droom meer herinneren.
Dromen van romantische ontmoetingen lijkt me dan weer wel leuk, maar nee, ik heb geen droom om te vertellen.

Cavia's

Ik droon regelmatig over cavia's dat behalve de vier die ik heb opeens nog veel meer cavia's rondlopen. Misschien toch ergens een niet helemaal kloppende voorspellende droom nu ik last van huismuizen heb.

Lou

Lou

19-11-2016 om 22:20

Moedermop

Dat heb ik ook! Niet per se met cavia's, maar wel met andere dieren. Dat ik aan het opruimen ben en ineens een vogelkooi terugvindt, met vogel en al. Oja, denk ik dan laconiek, die had ik ook nog. Vaak zie ik in mijn droom dieren die ik (ook in mijn droom dus, niet in het echt) vergeten was. Ik heb nooit opgezocht, of dat nog iets speciaals betekent.

Vergeten

Dat je vergeten bent ze te verzorgen? Dat droomde ik ook wel eens toen de kinderen klein waren. Dat ik droomde op vakantie te zijn en dan opeens het besef dat ik de kinderen aan hun lot heb overgelaten!

Een ander droomthema bij mij is dat ik verhuisd ben en dat het nieuwe huis veel groter maar veel minder mooi gelegen is en dat ik me afvraag waarom ik in vredesnaam verhuisd ben. De huizen die ik dan bij elkaar drrom doen mij vermoeden dat ik een mooie carrière als architect ben misgelopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.