Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hilde

Hilde

28-09-2011 om 10:28

Binnenkant vaatwasser schoonmaken

Hallo, het is een hele tijd geleden dat ik hier nog was, maar nu zit ik met een prangende vraag
Ik zag onlangs dat er aan de onderkant van de deur van mijn vaatwasser (binnenin) vieze smurrie hing, nadat de vaat gedaan was. Ik heb toen de machine laten werken met zo'n schoonmaakflesje erin, maar het was nog altijd vies.
Dan maar met een doekje schoongemaakt, maar er zijn plekjes waar ik niet bijkan. Zo vb tegen het scharnier aan, want de randen van de kasten ernaast zitten in de weg. Ook de afdichting (rubber?) krijg ik niet helemaal schoon.
Hoe doen jullie dat? En hoe vaak?
Hilde

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

28-09-2011 om 10:45

Jaaaa

Jaaa een tijd geleden ontdekte ik dat ook, had het nog nooit schoongemaakt, daar kom je gewoon niet bij als de vaatwasser dicht is. Bah wat vies, het is bij mij inderdaad als je de deur open zet en dan vanuit de binnenkant de onderkant van de deur schoonmaakt, ik kon er wel een koffiekopje mee vullen zoveel smurrie zat daar (maar dat was ook de eerste keer na 5 jaar denk ik. De buitenkant van de deur en de randjes doe ik wel regelmatig, maar dat zie je ook zitten. Tja en waar ik niet bijkan, dat doe ik dus niet.
Nu je het zo schrijft...ik moet het nodig weer eens doen.

Hilde

Hilde

28-09-2011 om 12:04

Oef

Ik ben dus niet de enige, was me al aan het schamen...
Ik woon nog maar drie jaar in dit huis, maar weet niet hoe de vorige bewoners het deden (dat vraag je natuurlijk niet!); het was me ook nog niet eerder opgevallen.

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2011 om 15:16

Schoonmaken

van de binnenkant met speciale spulletjes is onzin, veel schoner dan je vaat zal het toch niet worden. Die plekjes die je beschrijft: daar komen die speciale spulletjes ook niet, want dan zou je lekkage hebben.
Ik doe dat regelmatig met een sateprikker en een aardappelschilmesje. En een stuk keukenrol in de aanslag. Peuteren, pielen en afsmeren. En niet te veel over nadenken

Tirza

Moontje

Moontje

28-09-2011 om 22:51

Yep

Jazeker, en zeer regelmatig, ik denk zeker wel om de week dat ik met een sopje als ik de keuken opruim na het eten de randen en rubbers van mijn vaatwasser schoonmaak. Het is in een minuut gebeurd, dus dat is het probleem niet. Met mijn vorige vaatwasser was ik daar slordiger in, en dan wordt het zó vies!
Met Dasty doe ik het van de Wibra, ff sprayen heel ff in laten trekken en dan met een doekje uit het sop schoonvegen.

Rembrand

Rembrand

29-09-2011 om 09:23

Oude tandenborstel

Een oude tandenborstel werkt hier ook perfect (en zeker in combinatie met Dasty).
M.

Dasty vraag

Inmiddels ben ik in het bezit van 2 flessen Dasty en ga er in het weekend eens mee aan de slag. Misschien een blonde vraag, maar gebruiken jullie het verdund of onverdund ?

ilsepilse

ilsepilse

29-09-2011 om 12:57

Onverdund

ik gebruik ze altijd onverdund,
manlief had in een schoonmaakbui de oven schoongemaakt, met dasty , eerst ingespoten, kartierjte laten trekken en ik ben trots op dasty ... en mijn man !!

e.j.

e.j.

30-09-2011 om 15:04

Beemer

dan heb je een navulling gekocht, die zijn er ook. Net als bij de zeeppompjes, je begint met een ding MET pompje en daarna kun je navullingen kopen.
Gele dasty is geen afwasmiddel maar een schoonmaakmiddel en het ontvet echt grandioos goed. Er is ook blauwe voor de badkamer en nog een soort geloof ik.

Super ontvettend afwas

staat er op mijn Dasty, ook geen sprayding ala het plaatje, maar een soort uittrekknop. Maar wel heel erg kanariegeel ;o)

Dusssss

Beemr en ik hebben de "verkeerde" Dasty ????

Navulling

Is de gele afwas Dasty nu een navulling op de sprayfles of toch iets heel anders ? M'n eerste ervaring met het verwijderen van de zwarte strepen op de caravan viel wat tegen

e.j.

e.j.

01-10-2011 om 11:08

Anders!

Afwasmiddel is bedoeld als afwasmiddel, ook van dasty. Je moet echt de dasty ontvetter hebben! Dat ze allebei geel zijn maakt het wat verwarrend maar het staat op de fles, zie de plaatjes.

Wat jammer nou :o(

Want ik ga maar 1 x per jaar met de auto naar Nederland...............

Toevallig krijg ik visite EN moet ik mijn huis schoon opleveren.
Zal dasty eens op het lijstje zetten!
Wat een leuk libelle achtig draadje is dit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hilde

Hilde

03-10-2011 om 13:36

Muscle

Dasty heb ik niet in huis - ik ga niet vaak naar Wibra - maar mijn Muscle lijkt ook goed te werken!
Ik zal dus maar af en toe - zoals Tirza G suggereerde - mijn verstand op nul zetten en met de fles en keukenrol in de aanslag de randjes van de vaatwasser een beurt geven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.