Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

snuffie60

snuffie60

15-12-2010 om 08:25

Bijgerechten warm gerookte zalm

Met kerst eten we warm gerookte zalm. Nu heb ik nog nooit warm gerookte zalm gegeten, maar ik lust zalm, dus dat zal wel goed komen.
Aan de persoon die dit voor me gaat doen, heb ik gevraagd welke bijgerechten hij kon adviseren. Volgens hem moest ik niet veel verder denken dan een voorgerechtje, "groene" salade, wat krieltjes of stokbrood. Een flesje wijn ....?(ben ik vergeten) of chardonnay. De hoeveelheid vis was vanaf 250-300 gr. per persoon. Volgens hem had het niet veel meer nodig. (saus kon, maar vond hij afbreuk doen aan de smaak)
Mijn gevoel zegt dat dit toch wel wat kaal is. Wat zou er goed bij passen?
snuf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

15-12-2010 om 09:02

Haricot verts

Haricot verts rolletjes omwikkeld met spek. Erg makkelijk en erg lekker!
Je zou er ook (verse) pasta bij kunnen doen, i.p.v. krieltjes.

joos

joos

15-12-2010 om 09:34

Snuffie

Misschien een gekke opmerking van mij, maar het woord 'warm' heeft alleen maar met de manier van roken te maken. Het ziet er anders uit dan gewone gerookte zalm, is in mijn ogen ook veeeel lekkerder, maar je eet de zalm dus niet warm maar op kamertemperatuur. Vandaar misschien dat degene die het voor je maakt het heeft over een voorgerecht. De hoeveelheid vind ik dan weer wel veel hoor. Wij eten regelmatig warm gerookte zalm op geroosterd brood.

snuffie60

snuffie60

15-12-2010 om 10:35

Joos

De zalm is warm en bedoeld als hoofdgerecht. De vis wordt gerookt en we kunnen 'm warm ophalen.
snuf

joos

joos

15-12-2010 om 14:17

Oke

op die manier hebben wij het nooit gegeten. Het is hier een streekgerecht, maar zoals ik al zei koud gegeten en meestal op geroosterd brood, op een toastje of als onderdeel van een buffet. Sorry, weet er dus geen bijgerechten voor!

snuffie60

snuffie60

16-12-2010 om 09:12

Sinilind

hoe ziet jouw salade er uit?
snuf

Hibiscus

Hibiscus

16-12-2010 om 22:30

Augurkje erbij

Ik snij er altijd nog augurk doorheen, lekker knapperig!

Hibiscus

Primavera

Primavera

21-12-2010 om 09:52

Spinazie met rozijnen en pijnboompitten

Als je verse spinazie neemt, of van die schoongemaakte in een zak is die veel lekkerder dan diepvries.
Heel even in kokend water en daarna in de pan met rozijnen en pijnboompitten erbij en je hebt een apart bijgerecht wat volgens mij prima naast zalm smaakt.
Groeten Primavera

snuffie60

snuffie60

21-12-2010 om 10:14

Over de salade

de lauwe aardappelsalade die voorbij kwam lijkt me wellicht wel wat. kan alleen nog geen recept vinden. ik denk aan iets lichts met kruiden ( bij zalm denk ik aan dille mosterd).
ook kwam ik al googlend aardapples uit de oven tegen met een laag van o.a. parmezaan http://whatscookingamerica.net/Vegetables/HasselbackPotatoes.htm
en de leverancier zei:"een groene salade"uh ja......
snuf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.