Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Simone G

Simone G

04-05-2011 om 18:50

Biene m. ( grand picasso)

Biene, ik las in het archief dat jullie in februari een citroen c4 grand picasso hebben gekocht.
Hoe bevalt ie tot nu toe?? we staan op het punt om er 1 te kopen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janna3

Janna3

04-05-2011 om 20:34

'k ben biene niet

maar wij rijden al wel drie jaar in een C4 grand picasso. De auto bevalt ons zo goed dat we hem volgend jaar inruilen voor weer een C4. Absolute pluspunten voor ons zijn het rijcomfort, de drie gelijke stoelen op de middenrij (geen gezeur met riemen en autostoeltjes) en de toch nog vrij grote bagageruimte achterin. De stoeltjes helemaal achterin zijn wel klein, maar voor kinderen in de basisschoolleeftijd heel goed te doen.
Hiervoor hadden we een Renault Espace, nog een tikje groter, maar met stoelen die je niet in de bodem kon wegklappen. Dat was echt heel lastig als je grote dingen moest vervoeren, dan liep je te zeulen met die grote stoelen. Bovendien was dat in alle opzichten een veel duurdere auto.

Sam

Sam

04-05-2011 om 20:36

Wel niet biene...

maar ik rij nu een jaar met een Citroën C4 Grand Picasso. Ben er erg tevreden mee, ik heb de dieselversie, 1.6 geloof ik, handgeschakeld, Dynamic versie. Hij rijdt comfortabel. Voordeel vind ik dat de achterbank drie aparte zetels zijn, daardoor kan je heel makkelijk drie autostoeltjes zetten zonder kunst- en vliegwerk. Als de tweede rij stoelen staat heb je zo goed als geen koffer meer, dat vind ik wel een nadeel. Zonder die tweede rij heb je wel een lekker ruime kofferbak.
Met drie kinderen vond ik hem ideaal, maar als je meer kinderen hebt, vind ik hem net iets te klein.
Vandaar dat ik de mijne nu ik ga inruilen voor een Chrysler Grand Voyager, maar wel met pijn in het hart, vind het echt een prima auto.

Groetjes,
Sam

Sam

Sam

04-05-2011 om 20:37

Janna

We posten bijna gelijktijdig en dan nog eens zo goed als dezelfde indruk van de auto, dat moet dan wel goed zijn

Biene M.

Biene M.

05-05-2011 om 07:46

Daar ben ik!

Hij bevalt heel goed! De drie kinderen passen prima op de achterbank, er is veel bagageruimte en hij rijdt als een zonnetje. Hij verbruikt wel een stuk meer dan de 1 op 15 die Citroën aangaf, bijna 1 op 10. Dat is best veel als je zelf de brandstof moet betalen. Maar ik denk dat dat verbruik normaal is voor dit soort auto's (wij rijden trouwens benzine).

Primavera

Primavera

05-05-2011 om 09:35

Ook met 4 kinderen

Wij hebben ook een C4 Granpicasso diesel. Ik geloof zo'n 5 jaar, tweedehands genomen, maar hij had zo weinig kilometers op de teller dat hij eigenlijk zo goed als nieuw was.
Wat we zeer handig vinden zijn die inklapbare stoelen waardoor als het nodig is je één grote gelijkvloerse laadbak krijgt waar ook een fiets of grote spullen mee vervoerd kunnen worden en dat de stoelen ook los ingeklapt of uitgeklapt kunnen worden waardoor hij zeer flexiebel in het gebruik is. Voor ons is de auto namelijk zowel voor zakelijk vervoer als als gezinsauto nodig. Hiervoor hadden we een Mazda MPV, maar daar moest je de stoelen dus echt uithalen, waardoor er iedere keer het probleem was dat je geen extra stoelen in de auto had als er onverwachts extra personen meemoesten en juist wel die stoelen in de weg zaten als je plotseling tegen een leuke aanbieding van iets groots huishoudelijks aanliep en dat eigenlijk gelijk had willen kopen omdat de winkel bijv aardig wat kilometers uit de buurt ligt. Kortom nooit meer stoelen, die je erin en eruit moet halen in een auto. Ik heb laatst nog een lift gegeven aan een hele groep verdwaalde koreaanse toeristen die anders hun laatste trein niet meer zouden halen. Even achterste stoeltjes uitklappen en ze pasten er allemaal in met bagage en al.
De achterste stoelen zijn niet erg geschikt voor lange mensen, maar voor kortere stukken of juist voor kinderen zijn ze juist erg geschikt. We kunnen er prima met z'n zessen mee op vakantie en kat en hond pasten er dan ook nog bij. (Deze zomer met een kat en twee honden moeten we nog kijken hoe we het gaan organizeren).
Doordat de auto verder niet zo gigantisch is en net zo breed als een 5-persoons is het niet moeilijker dan normaal om een parkeerplekje te vinden, waar we met de MPV soms wel lege plekjes moesten laten schieten omdat we er niet inpasten.
Onderhoudskosten zijn netjes en beter dan de Mazda. Het enige minpunt is eigenlijk dat de één of de andere koplamplicht op een één of andere manier snel doorbrandt, dat is niet duur, maar wel vervelend waardoor we nu altijd reservelampjes in de auto hebben liggen.
Kortom we zijn tevreden. Zo tevreden dat we toen we vorig jaar plotseling van de ene op de andere dag onze andere auto ermee ophield en total loss bleek te zijn we zonder aarzelen een tweedehands C3 hebben meegenomen die de dealer op dat moment beschikbaar had.

Simone G

Simone G

06-05-2011 om 09:13

Gekocht...

Hoi,
We hebben hem gekocht, bedankt voor jullie ervaringen.
Als ik de revieuws op internet lees word ik niet vrolijk, maar als ik bekijk wat er over onze vorige auto geschreven is kan ik mij daar ook niet in vinden.
Het is een kwestie van geluk hebben... verder heb ik het idee dat iemand die tevreden is, minder op het idee komt een revieuw te schrijven.
Ik voel me nu net een konigin, wat een uitzicht heb je in die auto.
Wij hebben 3 kinderen, 2 pubers die aardig lang zijn, vandaar de keuze voor deze auto.
Ik kan alleen de dagteller niet vinden, dat is voor mij erg belangrijk, voor mijn werk moet ik de gereden kilometers bij houden, ga nog even zoeken anders bel ik de dealer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.