Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leony

Leony

29-05-2012 om 20:03

Biefstuk bakken op een bakplaat in de oven

Kan dat? Ik heb in totaal 10 mensen aan tafel en wil graag biefstuk maken. Voor zo veel mensen is dat met koekenpannen lastig.
Zou het kunnen op een hete aluminum bakplaat? Ik heb een hetelucht oven met gril.
Ik hoop op tips ... anders moet ik mijn menu veranderen.
Leony

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

29-05-2012 om 20:12

Warm houden

Ik zou niet te dikke biefstukken nemen, die in een minuut of 6 klaar zijn, en dan in twee rondes bakken. Het gebakken vlees kun je prima warm houden in aluminiumfolie. Dat doe ik regelmatig als ik de mist in ga qua timing

Barbecue?

Kan je ze niet op de barbecue grillen? Al dan niet in combi met koekenpan? Dan heb je vast plaats genoeg. Oven lijkt me niet heet genoeg om biefstuk te bakken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Jacquel

Jacquel

29-05-2012 om 20:36

Ja, dat kan

Niet alleen is het goed mogelijk, het is zelfs zo dat in goede restaurants vlees eerst wordt aangebraden en dan nagegaard in de oven.

Het volgende recept vond ik op het Viva-forum.

Voor een heerlijke biefstuk het volgende:

(over voorverwarmen op 160 graden)

Biefstuk heel kort bakken in een goed hete pan met boter, zodat het helemaal is dichtgeschroeid.

Daarna 10-15 (ligt aan de dikte van de biefstuk, dus erg dik: 15 min, minder dik 10 min) minuten in de oven op 160 graden. Je moet daarvoor de biefstuk op een groot stuk alufolie leggen. (je kunt er wat kruidenboter bij doen, maar maak wel een 'opzetrandje' van de folie anders gaat het lekken). Biefstuk moet in het midden van de oven: niet onder en niet bovenin.

Daarna uit de oven halen, folie dichtvouwen en de biefstuk maximaal 10 min. laten 'nagaren'.

Voor het opdienen klein beetje zout+peper naar smaak.

Leony

Leony

29-05-2012 om 21:54

Super

Dit durf ik wel aan!
Dank, Leony

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.