Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An

An

14-02-2012 om 20:34

Bhtje voor mijn 10-jarige

Hallo,
Mijn dochter van 10 jaar is uit haar leuke Hema bhtjes cup 70A gegroeid. Snik. Ze moet dus aan de cup B. Maar....ze wil geen beugel en geen padded. Maar ja, ze moet wel wat. Wie weet waar ik net zulke leuke bhtjes zoals bij de Hema kan kopen maar dan een maatje groter?
Alvast erg bedankt voor het meedenken/zoeken!
An

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beugels

Je kunt de beugels eruit trekken, dan kun je verder kiezen wat je wilt. Mijn dochter heeft ook Hemabh's maar dan een kleine maat voedingsbh's die zaten het meest comfortabel. Dat woord heb ik natuurlijk niet laten vallen, maar het is gewoon een brede steunende bh zonder beugels

Vera*

Vera*

14-02-2012 om 21:28

Livera

70B is geen erg rare maat en leuke meidenmodellen zijn bijv. te koop bij de Livera zoals deze: http://www.livera.nl/bhs-soft-bh/soft-bh_93836#rootcategoryseo=lingerie&brand=For%20Girlz&pnr=3
Mijn ervaring is dat Hema beha's 'wijd' vallen en dat je dochter misschien van een ander merk een 75 moet hebben.

70b=75a

Een bh maat bestaat uit de onder de buste gemeten wijdte (de cijfers) en de cupgrootte (de letter).
Nou is het zo dat de maat 70B eigenlijk gelijk is aan de 75A, alleen is de laatstgenoemde iets wijder. De wijdte verspringt per 5 cm, dus als je daar net tussenin zit dan pas je zowel 75A als 70B.
Meestal hebben de leuke bhtjes voor meiden van die leeftijd een AA of A cup, dus misschien kun je dan een leuk Hemaatje vinden in 75A, misschien past dat haar beter in opvolging van de 70A.

Suus

Bij wibra

Nou zijn mijn dochters al uit de a tjes en btjes gegroeid, maar een paar jaar terug hadden ze bij de wibra leuke b.h.s's in alle maten zonder beugel en ook niet padded. Als je kind die van de hema gewend is, dan heb je bij de wibra dus leuke 'opvolgers'.
Met leuke aansprekende figuurtjes erop of met betty boop ofzo, zoiets.
Het was denk ik de laatste winkel waar ikzelf ze gezocht zou hebben, maar hoorde het van een andere moeder toen.
groeten albana

Laminaat

Laminaat

15-02-2012 om 08:25

Waarom moet ze een bh?

An,

Je zegt: "Maar ja, ze moet wel wat." Maar waarom? Met zo'n prille maat b zal ze toch wel zonder kunnen?
Groetjes
Laminaat

Tja laminaat

Mijn dochter slaapt zelfs met BH (maat 70. Sommige meisjes vinden het dus echt prettig om een BH te dragen. Zelfs als het zo'n prille maat is.

En on topic: ik heb afgelopen weekend een hele partij BH-tjes in deze maat besteld bij Wehkamp. Helaas zitten in al deze BH-tjes wel beugels. Misschien bij andere webwinkels.

Vic

Vic

15-02-2012 om 09:09

Prille maat?

Wat een suffe opmerking. Cup B is gewoon een volwassen formaat, en zonder bh zit vaak echt niet fijn.

Fiorucci

Fiorucci

15-02-2012 om 10:49

B is een hele normale damesmaat. Met als voordeel dat je ook weleens een dag geen bh kunt dragen,als je daar geen zin in hebt.

Vic

Vic

15-02-2012 om 11:39

Fio

Ja, maar dan toch niet als je de deur uit moet hoor. Zeker niet op 'onze' leeftijd. Dan zwabbert het toch lustig heen en weer

Nou

ik heb lang cup a gehad, nu b. Ik heb jaren zonder bh rond gelopen (vandaag trouwens ook, ben geentisch gezegend met een stevige huid) en ik moet zeggen dat het met sommige kleren echt 'netter' is om wel een bh te dragen ook dus als je A hebt en er nog niets hangt en heen en weer beweegt.

Fiorucci

Fiorucci

15-02-2012 om 15:19

Dat klopt

Ik heb ook mazzel, met sommige kleding kan het makkelijker dan met andere inderdaad.

An

An

15-02-2012 om 21:06

Bedankt alvast!

ik ga zaterdag naar de livera en kijk ook bij de wibra. De beugel eruit halen, dat is natuurlijk een geweldig idee. Dat ik daar zelf niet op kwam. Dat ga ik proberen met een goedkoop bhtje.
Dochter sport en gymt veel en vindt het vervelend om 'onbedekt' om te kleden. Ze is de enige die al flinke borsten heeft. Een leuk, grappig bhtje maakt er dan nog iets van.
Daarbij vind ik het echt mooier staan met de strakke shirtjes.
Groetjes, An

Hunkemoller

heeft ook van die eerste bh's, alleen niet in leuke kleuren maar gewoon zwart of wit. Maar bij ons bij de HEMA hebben ze verschillende meiden bh's in allerlei kleine maten.

An

An

21-02-2012 om 17:10

Livera

Gelukt! Bij de livera veel keus in leuke bhtjes zonder padding en beugel. Ook nog in de uitverkoop dus ik ben helemaal blij.

Vera*

Vera*

21-02-2012 om 17:14

Nog een tip voor kleine maat sportbeha

De Decathlon heeft sportbeha's vanaf maat 65A. Ze hangen bij de fitness of de running.

Action

Klinkt misschien maf maar Action heeft hele leuke onderkleding. ZIKI of COSSI. Sorry ik heb alleen mannen en die willen niet anders dan deze shorts. Ik heb de laatste tijd een aantal setjes gehaald hipsters en hempjes met mijn maatje B. Maar voor de meiden hebben ze ook hele leuke setjes. En voor leuke prijzen.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.