Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

04-08-2014 om 12:09

BH met gekruiste bandjes aantrekken

Hoe doe je dat?
Heb er sinds kort eentje, verkoopster kwam er mee naar het pashokje probeert u deze eens mevrouw, en maakte de haakjes achter dicht. Hij zat inderdaad erg mooi en het is ook wel handig voor sommige modellen topjes.
Maar nu ging ik hem vanmorgen zelf aandoen en tja. Normaal doe ik de achtersluiting van voren vast, draai de band naar achter dus sluiting zit dan op de rug en steek armen door de schouderbandjes. Dat gaat nu niet lukken, er is geen ruimte genoeg om je armen door die gekruiste banden te steken. Ik heb nu maar alles dicht gemaakt en het geheel over mijn hoofd getrokken zoals een trui, het is gelukt maar dan komt er toch wel veel spanning op de stof, ik wil hem niet elke keer zoveel uitrekken. Haakjes op mijn rug dichtprutsen zie ik ook niet zo zitten. Wat is jullie truc?

Een man in de buurt.....

...als je je aankleedt...

Maar ja, moet je die wel hebben natuurlijk....

Ingrid

Lucerna

Lucerna

04-08-2014 om 13:37

Haakjes op de rug dichtprutsen

Ik maak ze wel op de rug dicht. Daar heb ik nog geen man bij nodig gehad. Het is inderdaad wat lastiger dan de methode "voor vastmaken en dan omdraaien", maar op zich best te doen.

Melle

Melle

04-08-2014 om 18:36

Op de rug

Ik maak 'm ook gewoon op m'n rug dicht, is eigenlijk geen probleem. Zelfs niet met m'n sport-BH (drie rijtjes met drie haakjes), als is dat wel lastiger dan een gewone BH (ook omdat hij strakker zit).

Tijgeroog

Tijgeroog

04-08-2014 om 18:40

Goh..

Ik maak de haakje altijd op m'n rug, dat kost me ongeveer vijf tellen.

Altijd op m'n rug

Maak de haakjes altijd oo mijn rug vast. Soepeltjes. Dat ronddraaien en dan armen door de schouderbandjes vind ik veel omslachtiger.

Maar ja gekruiste bandjes, dat is een ander verhaal. Even een huisgenoot vragen.

nathalie

nathalie

04-08-2014 om 21:49

Ojee

Dat wordt dan oefenen dus. Die man is er wel maar niet als ik me aankleed want voor zessen sta ik daar niet voor op. Ik zal morgen mijn schouders eens losdraaien en kijken of het wil lukken!

dc

dc

04-08-2014 om 22:37

voor

En dan trek ik de kruisbandjes over mijn hoofd. Gaat prima.

Puck

Puck

05-08-2014 om 09:18

met bromvlieg eens

Ik zie ook het probleem niet van bandjes gewoon op je rug vastmaken. Doe ik altijd. Lukte zelfs met eenpeesontsteking in mijn schouder dus echt heel soepeltjes hoef je ook niet te zijn.

Lucerna

Lucerna

06-08-2014 om 01:01

bromvlieg

Nu begrijp ik één ding in je reactie niet. Je maakt altijd de haakjes op je rug vast, wat is er dan precies lastiger aan gekruiste bandjes, dat je daar wel hulp bij nodig zou hebben?

daarom heb ik die dus niet ...

ik krijg mijn sluiting echt neit vast achter op mijn rug, moet m aan de voorkant vast maken en dan draaien naar mn rug. Mijn schouders kunnen niet lang zo ver rekken, nooit gekund.

nathalie

nathalie

10-08-2014 om 09:03

Gelukkig Lilian

Dat ik niet enige ben, ik begon me al zo dom te voelen want mij lukt het ook niet echt. De BH heeft 3 rijen van 2 haakjes boven elkaar en hij moet op de strakste. Na veel gepruts bleek ik het onderste haakje in het middelste bovenste oogje te hebben gekregen. Misschien een gebrek aan oefening maar ja die 20-30 jaar oefening die jullie hebben haal ik niet zomaar meer in haha.
Gelukkig bleken de bandjes ook ongekruist aan de BH te kunnen dus dat doe ik nu en blijft het kruis voor als er hulp is.

wij zijn gewoon niet zo rekbaar

ik kan met moeite mijn duim achter mn band op mn rug krijgen om m wat naar beneden te halen en hem dan snel los te krijgen. Zelfs dat lukt soms niet en t doet echt zeer in mn schouders/schouderkom.
Ik heb ooit zo'n BH gehad en dan deed ik de voorste haakjes dus boven de cup los en pakte die als een bretels vast om ze dan over mn schouder te trekken. ( dat lukte net haha met mn stijve schouders)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.