Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

15-05-2011 om 13:47

Bewaarvraag

Hoi allen,

Vrijdag heb ik tartaartjes gekocht. Kan ik die vandaag bakken en invriezen, of is het daarvoor te laat?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

15-05-2011 om 14:51

Heb je ze bij de slager gekocht?

Zoniet, dan staat er natuurlijk een uiterste gebruiksdatum op de verpakking. Ik heb zaterdag tartaartjes in de super gekocht en die zijn houdbaar tot woensdag. Maar wellicht zitten er in de tartaartjes van de slager minder conserveringsmiddelen en dus korter houdbaar? Ik zou het je dus niet durven zeggen......
Gr. Bibi

Niny

Niny

15-05-2011 om 14:59

Zou het niet doen

Toegegeven, ik ben een beetje een zeur met vlees, maar ik zou ze zeker niet meer invriezen. Ik zou ze zelfs niet meer als tartaartjes behandelen maar ze gebruiken voor jachtschotel of macaronisaus en dan echt goed doorbakken.
Niny

Inge M

Inge M

15-05-2011 om 20:40

Wel goed doorbakken dan

Meestal houd ik dit soort vlees nogal rood van binnen. Dat zou ik in dit geval niet doen.
Of je maakt er gewoon rul gehakt van. Dan kun je het prima (gaar) invriezen.

Puck

Puck

16-05-2011 om 12:38

Gebruik je zintuigen

Ondertussen zal je al wel aktie ondernomen hebben, maar in dit soort gevallen ga ik op mijn zintuigen af: ziet het er nog normaal uit, ruikt het normaal en smaakt het nog normaal? Dan gewoon klaarmaken zoals je anders doet en invriezen lijkt mij geen probleem.

liora

liora

16-05-2011 om 20:30

Het rook nog prima. Maar heb niet meer ingevroren, dus zal de rest wel weggooien.

liora

liora

16-05-2011 om 20:31

En natuurlijk

Hartelijk dank allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.