Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

05-06-2011 om 12:23

Bewaarplicht diverse paperassen?

Dag allemaal
Ik ben aan het opruimen geslagen en kan nergens een zeer duidelijk antwoord vinden op de vraag hoelang ik alle paperassen moet bewaren. Volgens mij is het 5 jaar voor de belastingdienst maar voor de rest? Ik heb bijvoorbeeld jaaropgaven en salarisspecificaties van 15 jaar terug, hoelang moet is ze bewaren? Weet iemand EEN site waar ik het allemaal op een rij kan vinden?
Bedankt
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

05-06-2011 om 12:35

Tip

Kijk voordat je iets weggooit eens naar je pensioenrechten voor de AOW. Met je landverhuizingen kan het best zijn dat je rechten niet zo duidelijk zijn en dan kunnen die oude salarisspecificaties etc. nog goed van pas komen als je iets moet laten corrigeren. http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/hoeveel_aow_later/

Bewaarplicht

Alle financiële papieren: (belasting, toeslagen, loonstrook, bankafschriften, jaaropgaven) als er een volle 7 jaar voorbij zijn.

Polissen, bewijzen van eigendom, contracten etc. bewaren zolang je er nog rechten aan kan ontlenen, of de hele looptijd, of tijd dat je het op het document genoemde in je bezit hebt, evt. 1 extra jaar na afloop voor evt. nasleep.

Pensioenoverzicht, AOW, bewaren tot zeker na je 65e of 67e al ingangsdatum pensioen. Heb je dit niet, bewaar dan je jaaropgaves waarop te zien is dat je pensioenpremie hebt betaald (heb je de jaaropgave niet, dan de loonstroken bewaren).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.