Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bewaarde pannenkoeken nog eten?

Ik heb gisteren, woensdag, pannenkoeken gebakken en later in de koelkast gezet. Kan ik ze morgen nog veilig eten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

26-05-2011 om 19:21

Ja hoor

Ik zou niet weten waarom niet.

Vera*

Vera*

26-05-2011 om 19:37

Mee

De kinderen zijn dol op overgebleven pannenkoeken. Ze kunnen koud mee naar school als pauzehapje of in de broodtrommel en thuis gaan ze heel even in de magnetron. Ze weten wel wat lekker is
Wel de pannenkoeken afgedekt bewaren anders drogen ze uit.

Vera

Annet

Annet

26-05-2011 om 21:30

Hier gaan ze altijd in de vriezer

Dat is niet omdat je ze niet 2 dagen kunt bewaren, dat kan makkelijk.
Maar ik heb hier een hongerige puber die meer dan fruit wil eten voordat ze gaat sporten (warm eten is pas na het sporten). Ik bak dus altijd extra pannenkoeken en vries die per 2 in om tussendoor op te warmen.

Net als bij vera

Ook hier gaan de met opzet teveel gebakken pannenkoeken mee als lunch oid.

Onze overgebleven pannenkoeken zijn voor mezelf

Ik ben dol op koude, uitgedroogde pannenkoeken. Eet ik gewoon de volgende dag op, of als ik niet kan wachten 's avondspits laat

Angelika, Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Het lekkerste!

Dat zijn altijd de lekkerste pannenkoeken! Gewoon koud.

Vic

Vic

27-05-2011 om 19:27

Blegh!

Ik houd helemaal niet van koude pannekoeken. En ik zou ze ook niet twee dagen bewaren. Als ze de volgende dag niet mee gaan naar school, gooi ik ze weg.

Fiorucci

Fiorucci

28-05-2011 om 08:47

Pannekoektaart

Als wij pannekoeken overhebben (en daar zorgen we voor, we bakken extra veel) dan maken we koude taart. Een stapel pannekoeken met daartussen laagjes jam. En dan in puntjes snijden, echt een heerlijk dessert!

oregano

oregano

28-05-2011 om 11:18

Pelle, o.t

Alles wat in de koelkast gaat moet binnen 48 uur op?
Dat kan toch niet? Of bedoel je alleen overgebleven etensrestjes?

Fiorucci, wat een goed idee!

Die ga ik ook eens maken. Wij hebben er ook een variant op: besmeren met chocopasta en oprollen en dan in stukjes snijden. Je kunt ook wat minismarties of leuk strooisel op de chocopasta doen voordat je ze oprolt.

Fiorucci

Fiorucci

28-05-2011 om 14:01

Genista

Het gekke is, dat wij nooit chocola eten op pannekoeken, maar ik zal het eens proberen.

O.t. restjes

Pelle, erg herkenbaar. Ik kom net terug van een weekend weg en schoonmoeder heeft opgepast. In de koelkast: bordje met twee stukjes gebakken zalm (niet afgedekt). Open schaaltje met daarop een stuk of 5 verlepte gekookte worteltjes. 4 plakjes rauwe ham in originele vacuümverpakking maar dan met de komplete bovenkant eraf, dus ook open en half uitgedroogd. Tot slot nog een pan half vol met gekookte rijst. Sorry oma, ik heb alles weg gemieterd!
Maar enorm bedankt voor het oppassen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Valkyre

Valkyre

31-05-2011 om 00:10

Oh restjes (ook ot)

Daar is mijn moeder zo'n held in... "Ja maar, er staat op: houdbaar tot dan-en-dan!" Ja, mam, maar alleen als de verpakking niet geopend is...

Sowieso koopt ze nog steeds in voor een heel olympisch team (zus en ik deden beiden aan topsport als tieners - daar is ze qua koopgedrag in blijven hangen). Als ik bij haar iets uit de kast of koelkast trek, kijk ik altijd eerst naar de houdbaarheidsdatum. Negen van de tien keer kan 't linea recta de vuilnisbak in... Da's pas zonde!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.