Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Alison

Alison

28-11-2016 om 08:53

Bevroren zadel

In de categorie klein leed Wij kunnen de fietsen niet binnen zetten dus hebben de jongens met dit weer 's ochtends bevroren fietszadels. Wie heeft een briljante tip om te zorgen dat die niet bevriezen of om het snel ontdooid te krijgen?
Het enige wat ik kan verzinnen is een handdoek er omheen draaien 's avonds met een plastic zak er over tegen het vocht.
Maar misschien weet iemand iets beters?

Jasmijn

Jasmijn

28-11-2016 om 09:38

zou ik ook bedenken

Zo zou ik het ook doen, of misschien iets van een zak maken met van dat bubbeltjes plastic. Te koop op rol bij de bouwmarkt. Misschien kan je met dik plakband een soort herbruikbare 'zak' maken (of een los vierkant stuk en een groot elastiek en dat er 's avonds even op (het moet zo makkelijk mogelijk gaan, anders doe je het maar één keer.
Hier maken ze trouwens hun zadels gewoon even droog met een handdoek en zitten maar...je warme billen ontdooien de boel wel. (zoon heeft trouwens wel een wat langere jas, dus zit met jas 'op' het zadel....toch een extra laagje ertussen (minder koud aan je billen)

Wilgenroosje

Wilgenroosje

28-11-2016 om 12:50

Wat ook misschien kan

Bij de Action heb je van die foliedingen die je op de voorruit van je auto kunt doen, zodat je niet hoeft te krabben. Kosten een paar euro. Misschien kun je die in een paar flinke stukken knippen, over het zadel doen en met van die grote elastieken of met een spin onder het zadel langs vastmaken.

Even een handdoek in de magnetron en die over de zadels halen.

Lange jas

Als je een jas hebt die over de billen valt als je op je fiets zit kan je gewoon op je bevroren zadel gaan zitten zonder dat je natte of koude billen krijgt.

skik

Juno

Juno

28-11-2016 om 14:53

Wol?

Een wollen zadelhoesje binnenstebuiten dus met de wolkant tegen het zadel. Wol isoleert. Wel er af halen voor je gaat fietsen.

En zo'n regenzadeldekje

Erover? Dat je eraf haalt als je gaat fietsen. Bij de auto helpt een plastic zak ook tegen de bevroren ruiten dus wie weet?

Pennestreek

Pennestreek

29-11-2016 om 10:21

Hier zelf bevroren versnelling en rem

En ik kan je verzekeren: dat fietst niet echt lekker. De versnelling zat vast in 6, dus dat was vooral met het optrekken na al die stoplichten hier in de stad zwaar aanpoten .
Iemand daar nog suggesties voor/tegen??

Vogel

Vogel

29-11-2016 om 12:03

Wat is het probleem?

Dat er een laagje rijp op het zadel ligt? Dat lijkt me inderdaad met een warme handdoek of een zadelhoesje op te lossen.
Of is het zadel zelf bevroren? Dat had ik met gelzadels (met een fiets in de schuur overigens): dan bevroor de gel en zat ik kilometers lang op een keihard zadel. Uiteindelijk scheurde de bovenste laag van het zadel daardoor.
Daar zou ik bij zware vorst geen oplossing voor weten, want dan houd je met de beste isolatie je zadel niet een nacht lang op temperatuur.
Preventieve maatregelen vereisen een pro-actieve houding (dus dat je 's avonds al iets doet om het probleem in de ochtend te voorkomen). Dat zie ik mijn eigen puber nog niet doen....

En @Pennestreek: voorkomen zou ik niet weten, behalve 's avonds je fiets in een optimale versnelling wegzetten. Vanaf woensdag wordt het weer warmer!

Alison

Alison

29-11-2016 om 15:16

Het werkt

Vanmorgen heb ik een handdoek in de magnetron gelegd en die heeft zoon over zijn zadel gedaan tot hij weg ging. Ook voor de andere zoon werkte dit prima. Scheelt bikken 's ochtends.
De tip van bubbelplastic of mijn eigen idee gaat niet werken omdat die warhoofden er echt niet 's middags aan denken dat ze dat over hun zadel heen moeten doen omdat het 's nachts misschien vriest.
Bedankt voor het meedenken
Pennestreek, misschien werkt een warme handdoek ook voor jouw bevroren versnellingen?

Niki73

Niki73

30-11-2016 om 11:04

Warmte

Las ik gisteren in een autoblaadje: Slot bevroren? Hou er een warme kruik of kersenpittenkussen tegen. Heb je dat niet? Gebruik dan een föhn. Dat helpt waarschijnlijk ook bij bevroren zadels/versnellingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.