Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kerstengel

Kerstengel

26-12-2014 om 13:41

Betalen voor reservering

Mijn man is ziek en we hebben zijn vader afgebeld om te komen. Die had gereserveerd bij een chinees restaurant (geen idee welke) en nu is mijn man bang dat zijn vader moet betalen als hij afzegt. Zou dat zo zijn? Wij hebben helemaal geen ervaring met uit eten met de kerst, vandaar.

Tango

Tango

26-12-2014 om 13:53

Lijkt mij niet hoor

Het is toch overmacht dat je man ziek is geworden? En w.s. heeft je schoonvader alleen maar zijn naam opgegeven en verder geen gegevens. Lijkt mij lastig om dan toch nog geld om hem te gaan verhalen. En ook nog eens heel erg flauw.
Beterschap voor je man. Wel balen zo net met de kerst.

Maar.....

....is met het ziek-zijn van je man nu alles afgeblazen? Kun je het chinees restaurant niet omzetten in afhaalchinees, zodat je in ieder geval met je kids en schoonvader nog iets lekkers op tafel hebt?

Denk idd ook niet dat je moet betalen.

Hangt ervan af...

Hier in de buurt in wel een restaurant waar je bij je Kerstreservering een aanbetaling moet doen. Puur om ervoor te zorgen dat mensen hun reservering daadwerkelijk nakomen. Maar dat is iets dat je vooraf weet als je de reservering maakt. Als dit zo zou zijn, zou schoonvader het moeten weten. Anders kan je gewoon kosteloos annuleren.

Kerstengel

Kerstengel

26-12-2014 om 17:39

Kerstengel

Het is vijf kwartier auto rijden en omdat ik ook al ziek ben geweest verwacht ik dat de kinderen het door kunnen geven en dat willen we vooral niet want zijn vrouw is nogal zwak in de weerstand met veel lichamelijke kwalen. We gaan er dus niet heen. Hoop maar dat zij ook naar de supermarkt zijn geweest, net zoals ik vanmiddag met de kinderen.

Kerstengel

Kerstengel

26-12-2014 om 17:42

zie het nu

Zie dat ik niet duidelijk was, we zouden daar heen gaan gewoon om te eten en schoonvader belde dit weekend dat we naar een Chinees restaurant zouden gaan daar, vandaar. Hier in de buurt heb je van die hele luxe gewone restaurants waar je weken vooraf moet reserveren voor de kerst. Geen idee hoe het werkt maar ik kan me voorstellen dat je dan moet betalen maar bij een Chinees toch niet? Het is niet iets wat we durven vragen eigenlijk.

Theekopje

Theekopje

26-12-2014 om 18:22

Nog niet afgebeld dan?

Maar als je vanochtend al wist dat jullie niet zouden gaan, waarom heb je dan nu nog niet afgebeld? Dat is niet zo netjes naar het restaurant toe, ze hadden jullie plats nog aan een ander kunnengeven.
Of zitten jullie nog te twijfelen?
In elk geval, afbellen kost meestal niks. Maar als het wel wat kost, wordt het echt niet goedkoper door niks te laten horen en maar niet op te komen dagen.

kerstengel

kerstengel

26-12-2014 om 18:44

tuurlijk

Ik heb vanmorgen meteen mijn schoonvader gebeld. Mijn man vroeg zich later dit gewoon af. We weten niet hoe mijn schoonvader dit geregeld heeft.

Datum verzetten.

Ik zou even je schoonvader bellen of er nog kosten aan verbonden waren, waarschijnlijk niet. Misschien over een week ofzo alsnog dat etentje, als iedereen weer fit is?

+ Brunette +

+ Brunette +

30-12-2014 om 01:07

Gewoon afzeggen, niets aan de hand.

Hoe dacht de Chinees zijn geld te krijgen? Een deurwaarder erop af sturen? Jullie de toegang te weigeren als jullie daar weer eens willen eten?

bieb63

bieb63

30-12-2014 om 22:16

Je hebt toch geen contract getekend?

Met voorwaarden, ondertekening enz. Dus hoezo betalen? Net zoals een afspraak bijv. bij de kapper die je afzegt.
Uiteraard wel zo netjes om zo snel mogelijk af te zeggen als blijkt dat je niet komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.