Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Snuggle's

Snuggle's

24-09-2012 om 12:36

Betaalbare echt warme jas?

Deze winter zal ik voor het eerst compleet autoloos zijn en alles op de fiets en scooter gaan doen.
Tot nu toe had ik voor de winter vooral leuke jassen, maar echt warm zijn ze niet. Maar nu lijkt me een warme waterdichte jas dus wel noodzakelijk.
Maar waar let ik dan op? Zijn die bomber achtige jassen altijd warm? Moet ik voor dons gaan? Of een ski jas? Mijn budget is niet heel groot, dus een jas uit een dure outdoor winkel is helaas geen optie.
Iemand een tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

24-09-2012 om 12:42

Decathlon

Ik heb bij de decathlon een fijne wind- en regenjas gekocht voor iets van 30 euro. Hij is echt lekker warm. Ik denk dat het met een warm vest eronder voldoende is om de winter door te komen.

De meeste warmte verlies je trouwens via je hoofd, dus let op een goede capuchon.

Succes deze winter!

Ondergoed

Ik doe ook alles zonder auto, en wij hebben wollen ondergoed voor de koudste dagen. Ik denk dat ik op dit forum inmiddels wel de wollen-ondergoed fanaat ben, dus misschien had je al op me zitten wachten?

Een klein hemd kan effectiever zijn dan heel grote jassen. Verder goed letten op je hoofd, je manchetten (ik kende mensen die losse gebreide manchetten droegen) en een sjaal.

Vic

Vic

24-09-2012 om 12:57

Snuggle's (o.t.)

Hoe gaat het met je? Alles weer een beetje tot rust gekomen en 'geland'?

Snuggle's

Snuggle's

24-09-2012 om 14:29

Vic (o.t.)

Wat lief dat je ernaar vraagt! Geland is nog een beetje groot woord, heb nog steeds geen nieuw huis om in te landen, maar rustiger is het zeker. Mede dankzij een erg leuke en geduldige aanbidder!
Heb nog steeds downs, maar de ups zijn ruim in de meerderheid, dus ja, ik kan ondertussen ook zelf zeggen 'het komt wel goed'!

Snuggle's

Snuggle's

24-09-2012 om 14:33

Ondergoed en regenjas

Dertig euro is zeker zeer betaalbaar. Is dat dan meer een soort regenjas die je bij een regenpak koopt? Ook wel een idee om zoiets over m'n huidige jas te dragen.

Wollen ondergoed, dat is misschien wel iets voor de langere tochten. Maar om dochter naar school te brengen (4km) misschien een hoop gedoe met aan en uitkleden iedere keer. Want binnen lijkt me dat nogal warm? Maar ik zal er eens naar kijken. Ik ben nl niet zo'n liefhebber van het ov dus ook langere stukken hoop ik zoveel mogelijk met fiets of scooter te blijven doen.

dc

dc

24-09-2012 om 14:53

Nee

het is echt gewoon een jas, die het heel goed doet als regenjas (ik woon in engeland, ben vaak op de fiets, dus dat kan ik wel garanderen

Ik fiets 2 dagen per week zo'n 3 uur op een dag, en ik heb nog geen behoefte gehad aan wollen ondergoed Maar van de winter misschien wel.

Marie

Marie

24-09-2012 om 15:33

Budget?

Hoi
Wat is voor jou betaalbaar? En hoe lang moet de jas meegaan?
Als je bijvoorbeeld een jas van € 150,-- koopt en hij gaat 3 jaar mee, kost die eigenlijk maar € 50,-- per jaar. Maar ja dan moet je inderdaad nu wel € 150,-- kunnen betalen.
Als ik jou was zou ik geen "Bomberjack" nemen, die "kruipen op" bij de rug als je op de fiets zit. Heb je een koude rug. Kun je beter iets tot over de heupen nemen.
Heb je het trouwens gauw warm als je aan het fietsen bent? Want dan is iets ademends weer beter.
Misschien is dit wat? Worden je bovenbenen ook niet zo koud:
http://www.missetam.nl/gewatteerde-jas-grijs/nl/product/19957/
Bij de ANWB verkopen ze ook lekkere jassen, vooral omdat ze "ademen" en ritsjes onder de armen zitten, kan het lekker "ventileren" als je je inspant.
Helaas ligt de site er nu uit, moet je anders later maar even kijken of naar een winkel gaan. Zelf heb ik daar een heerlijke warme jas gekocht.
Maar een ski-jas van de Scapino kan ook prima zijn.
Je moet gewoon maar een "rondje" langs de winkels doen denk ik.
succes

Vera*

Vera*

24-09-2012 om 16:13

Decathlon

Ik heb ook een Decathlon jas. Die droeg ik vorige winter ook met die kou. Inderdaad is die lekker wind en waterdicht (en dan heb je met kou al veel gewonnen)
zoiets is het denk ik:
http://www.decathlon.nl/NL/jas-arpenaz-400-l-194594108/#
Dit is een trekking jas maar 'voor elke sport is er wel een jas' dus kun je bij meerdere afdelingen/sporten kijken.

bertje1

bertje1

24-09-2012 om 17:53

Ski?

ski-jas, zijn warm en waterdicht..
maar denk ik niet goedkoop. misschien zo lang mogelijk wachten en dan uitverkoop? of makro of zo?

Rafelkap

Rafelkap

24-09-2012 om 17:57

Oja, dat is waar ook. In het kader van de a.s. btw verhoging meteen maar weer wat nieuw ondergoed (eigenlijk alleen t-shirts) besteld.
Zo'n declathlon-jasje ziet er ook wel aantrekkelijk uit.

marjanne

marjanne

24-09-2012 om 18:07

Thermo

Toen ik nog brommende naar mijn werk had ik een ski jack aan met daaroverheen een regenjack als het nat was of heel koud. Een ski jack is wel voor in de kou, maar ook erop berekend dat je actief bent en dat ben je juist niet op de brommer. Ik had altijd een paar dunne laagjes wol aan onder mijn jas en ook onder mijn broek een wollen legging. Denk dat ik nu een thermo onderbroek/shirt zou kopen, maarrrrrrrr heb nu gelukkig een auto voor de 'slechte' dagen .

C&a

Toevallig zaten we gisteren ook net te kijken voor dochter. Chttp://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Afgeprijsde artikelen/Dames&A heeft wel betaalbare jassen en keus daarin.

Je fietst je warm

Realiseer je wel dat als je op de fiets gaat je jezelf zo warm fietst. Ik fiets veel omdat ik in de stad woon en een extreem warme jas doe ik alleen aan als ik in de vrieskou stil moet staan. Ik heb een jas tot de knie met een elastische taille zodat je geen koude tocht over je rug hebt. Waterdichte isolatie laarzen die je voeten droog houden vind ik belangrijker ( dubarry, zie ander draadje).
Eerlijk, ik heb al snel mijn jas open hangen op de fiets.
Dorry

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

An

An

24-09-2012 om 19:40

Anwb jas

daar zou ik eens naar kijken als ik jou was. Of de skijassen van de scapino. Hoor ik ook goede dingen over. Van skien krijg je het ook warm net als van fietsen, dus een sportachtige jas is wel erg prettig.

Groet, An

Regenbroek ook handig

Mocht het echt gemeen koud worden, dan bewijst een regenbroek ook erg goede diensten tegen snijdende wind etc. Daar heb ik de vorige winter erg veel plezier van gehad.

Wat Dorry zegt klopt trouwens als een bus. Een goed warme jas is wel belangrijk, maar je trapt jezelf warm. Helaas geldt dat bij mij dan weer niet voor mijn voeten, die worden wel ijskoud. Daar helpen sokken van wolmenging wel tegen (Hema herensokken), die zijn dan de rest van de dag verder niet te warm.

4 kilometer is trouwens niet zo heel ver, een kwartiertje ongeveer.

Groeten,

Temet

Snuggle's

Snuggle's

24-09-2012 om 20:53

Niet alleen fietsen

Ik heb ook een scooter waarbij ik dus stil zit, dus dat zal een stuk kouder zijn, die gebruik ik vooral voor langere afstanden. Ik zal inderdaad eens bij decatlon gaan kijken. Ski jas lijkt me toch wat minder als die er op berekend is dat je beweegt. Een minder warme jas heb ik wel al.

Vier km is niet zoveel inderdaad, ik fiets het nu ook al een paar maanden, maar het is brengen dus ook gelijk weer terug, en smiddags weer. Maar dat geeft op zich niet, gelijk wat beweging en het is ook niet elke dag.
Maar ik ken mezelf, als het straks langer koud en nat is ga ik er vast nog van balen, dus ik maak het mezelf graag zo aangenaam mogelijk.

Annet

Annet

24-09-2012 om 21:04

Vorig jaar donzen jack gekocht bij decathlon

voor dochter die 6 km naar school fietst en een koukleum is. Het jack was heel goedkoop voor dons, 30-40 euro geloof ik, volwassen maten.
Als het regent, trekt ze er een regenjack overheen aan.
Zelf zou ik een skijack aantrekken. Je kunt ook op Marktplaats kijken voor een tweedehands versie.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-09-2012 om 21:14

Laagjes

Extra laagjes werken ook heel goed. Thermo shirt, shirt, truitje, fleecetrui en jas over elkaar. Binnen trek je dan net zo veel laagjes uit tot het aangenaam is.
Als het echt koud is vind ik zo'n thermo onderbroek trouwens ook erg fijn. Voor als ik naar school loop, maar ook thuis houd ik m lekker aan, dan vind ik het binnen vaak toch ook niet heel behaaglijk en dan is zo'n broek een mooi extraatje,

Ja precies

als het echt zo nijpend wordt dan zou ik gewoon 'investeren' in een fleece vest (erg goedkoop bij h&m) voor onder je jas. Ik heb sinds vorige winter oorwarmers, ik snap werkelijk niet waarom ik daar nooit eerder aan heb gedacht, die dingen zijn echt warm, veel warmer dan een muts die niet lekker zit.

Bewegingsruimte

Ik fiets vrijwel altijd...heb wel een auto maar vind dat onnodig zo ter plaatse. En door regen en met wind en in enorme kou ook. Ik vind het wel 'lekker' juist om te fietsen naar werk b.v. De auto is voor de grote boodschappen en voor buiten de plaats
Voor een winterjas let ik op de rug dat die goed lang is (zodat je zittend voorovergebogen geen blote rug hebt of het eronder blaast) en op de manchetten (goed sluitend dus geen wind in je mouw evt. dubbel) en op de bewegingsruimte (moet een beetje lossig zitten) en op de rits (moet een randje erover hebben anders blaast de wind erdoorheen). Knopen zijn onhandig want als je het warm hebt doe je niet zomaar even op de fiets een knoop los, een rits is makkelijker.
En ik heb in de loop der tijd verschillende matrialen en modellen gehad, dons en wol bevalt het beste.
En omdat ik er ook nog een beetje leuk uit wil zien is het afhankelijk van de mode ook een beetje.
Ik heb nu een wollen van vorig jaar die nog helemaal prima is dus ga geen nieuwe aanschaffen Die voldoet aan al die eisen, is adememend (ook prettig) en enigzins waterafstotend en nog leuk ook.
Let op die dingen en koop dat gewoon waar je je happy in voelt. Als het écht écht koud is (-10 ofzo) doe ik er gewoon een dun fleece-vest onder maar dat vind ik wel een beetje zweterig. Maar dat had ik bij dons ook...
En als je nog met wat ruimte rekening houd dan past het ook zonder dat je een michelin-manntje word.
groeten albana

Snuggle's

Snuggle's

25-09-2012 om 16:41

Oke

Bedankt voor alle tips. De jassen op de site van Decathlon zien er goed uit, maar die zitten helaas wel een eind uit de buurt.
De tip van meerdere lagen of een vest is ook een goede. Daar kan ik in ieder geval mee beginnen, kan ik de uitverkoop misschien wel afwachten.

apel

apel

26-09-2012 om 09:06

Vera*

Ik heb de jas van Decathlon bekeken. Er staat bij dat het 'niet ademend'is. Is het dan niet benauwd, snel zweten? Net als een regenpak?

Vera*

Vera*

26-09-2012 om 11:00

Apel

Ik heb nergens last van.

Ella2007

Ella2007

26-09-2012 om 12:29

Windvang, onder en bij mouw

Ik heb zelf niet een hele dikke jas, maar wel met een windvang (sneeuwvang eigenlijk); dat is een strook binnen in de jas die je om je heupen dicht doet met drukkers. Ook binnen-manchetten die als een soort halve handschoentjes zonder vingers je polsen-handen omsluiten, daardoor komt er geen wind in de jas, en dat is heerlijk warm, zeker met je eigen lichaamswarmte. Van Protest, was eigenlijk dunne ski-jas, maar 100 % waterdicht en ademend. Was 150 euro geloof ik, maar ik heb hem al 4 jaar en hij is nog steeds mijn favoriete jas allertijden. Hou niet zo van dikke, zware jassen, zeker niet met fietsen. Alsof er een olifant op je nek zit.
En verder investeren in een goede muts. Dodelijk als je veel aan je haar doet, maar anders kan het best met een kam en haarverzorgingsproduct .
Ook ben ik dol op thermo-ondergoed, ook een investering, maar doe je zo lang mee, bv. van Craft. Ook regelmatig bij Kruidvat of Hema in de aanbieding. En dat is niet te warm als je binnen bent hoor, i.t.t. misschien tot wol ? Daar kan ik weer niet tegen, gaat kriebelen, krijg jeuk.
Weet je, je kan beter nu investeren in spul wat jarenlang meegaat dan goedkope zooi kopen waar je punt 1 nat en koud van wordt en punt twee na een seizoen weer moet vervangen omdat het niet meer waterdicht is of niet meer warm. Maar dat is mijn humble opinion. Ze zeggen niet voor niets: er bestaat geen slecht weer alleen slechte kleding.

ilsepilse

ilsepilse

26-09-2012 om 19:41

Nike

man had bij bataviastad id nike shop een veder bomberjack gekocht voor 30 eu vorig jaar,,,heeeeeeel warm

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.