Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

03-02-2013 om 18:10

Bestellen bij wehkamp

Vast heel mutserig maar dat heb ik nog nooit gedaan. Nu ben ik al tijden op zoek naar een jack en bij wehkamp hebben ze iets wat me wel lijkt.
Er is keus om via ideal te betalen of via een acceptgiro achteraf. Bij ideal kunnen ze sneller toesturen begrijp ik. Maar schrijven ze dan de hele bestelling (ik wil verschillen modellen en maten bestellen) af en moet je dan afwachten of je het geld voor de teruggestuurde spullen weer terug krijgt? Gaat dat goed? Hoe bestellen en betalen jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Betalen

Ik bestel regelmatig bij Wehkamp. Voordeel is dat ze heel snel leveren. Ik betaal nooit via Ideal, omdat dan het hele bestelbedrag wordt afgeboekt. Daar zit ik niet op te wachten omdat ik meestal meer maten of meer soorten bestel om keuze te hebben en dus altijd wel weer wat terugstuur. Ik vink dus altijd "acceptgiro" aan. Ook dan krijg ik de spullen de volgende dag (uitgezonderd het weekend, maar dat ligt niet aan de betaalwijze).
Ik kan me voorstellen dat de levering iets langer duurt als je voor het eerst besteld bij Wehkamp, maar verder maakt de levertijd niets uit ivm de betaalwijze.

nathalie

nathalie

03-02-2013 om 19:50

Okee

dat dacht ik al van dat ideal. Ik wil idd niet gaan zitten wachten of ik m'n geld wel terugkrijg, dan ga ik ook voor de acceptgiro. Dankjewel!

nathalie

nathalie

03-02-2013 om 22:23

Besteld, en nu

Ik heb acceptgiro aangeklikt. Maar er stond bij: u krijgt een acceptgiro bij uw bestelling toegestuurd. Daar staat dan toch het hele bedrag op? Of trek jij er af wat je terugstuurt en betaal je pas als je weet wat je houdt Anke?

Fiorucci

Fiorucci

04-02-2013 om 09:16

Nathalie

Als je een acceptgiro krijgt, moet je dat binnen twee weken betalen. Als je dus iets terugstuurd wordt dat verwerkt in je rek.overzicht. Op de acceptgiro vul je dan het bedrag in wat er overblijft + de verzendkosten erbij opgeteld.

Acceptgiro

Op het acceptgiro staat het bedrag niet voorgedrukt. Je vult het bedrag dus in van wat je houdt aan artikelen, net wat Fiorucci al zei.
Succes met je bestelling!

Sawo

Sawo

04-02-2013 om 11:01

Ideal

Nathalie

Ik doe het als volgt. Ik wacht tot ik een mail krijg dat ze een retour hebben ontvangen. Ga ik naar mijn wehkamp. Dan controleer ik dit,en betaal via ideal.

groet

Sandra

nathalie

nathalie

09-02-2013 om 14:11

Nou dat viel me niet mee!

De bestelling is afgeleverd maar het kan eigenlijk allemaal terug. Bijna alles heeft te korte mouwen of pijpen, en de kwaliteit vind ik echt onder de maat.
Ik heb gekozen voor acceptgiro dus die betaal ik gewoon niet, dat is dan wel makkelijk.
Sawo, als je voor Ideal kiest dan wordt het totale bedrag van je bestelling tot gelijk afgeschreven? En als je dan iets retour doet schrijven ze het weer bij (en snel, mag je wel hopen). Ik was net eens bij zalando aan het kijken want ik zoek nog een winterjas. Daar waren er een paar die wel in aanmerking komen, maar ik kan daar niet kiezen voor acceptgiro maar alleen voor Ideal. Ja hallo! Moet ik eerst gaan sparen voor ik daar een paar jassen kan vergelijken, want een paar jassen tegelijk aanschaffen zit er even niet in, ook niet als ik het later (en wanneer?) weer terugkrijg.
Ligt dit nou aan mij, want kleding/schoenen enz. via internet kopen is toch razend populair?

bibi63

bibi63

09-02-2013 om 15:14

Nathalie: esprit

Een ideale site om online te kopen is Esprit (als er iets van je gading bij zit natuurlijk). Zij geven zelf op de site aan: bestel gewoon een aantal maten en pas lekker thuis: je kunt alles binnen 2 weken terugsturen, gratis. En de verzendkosten van je gehele bestelling is slecht 0,95. Verder kan je met acceptgiro betalen. Kijk, dat is wat ik wil.
Bij Plutosport hebben ze best leuke goedkope merk(sport/vrijetijds)kleding, maar je betaalt wel 9,50 verzendkosten, ook als bestel je een shirtje van 10,00. Dat doe ik dus nooit, behalve als ik iets duurs wil hebben of meerdere dingen. Stuur je de gehele bestelling terug, dan ben je sowieso die verzendkosten kwijt. Dat vind ik dan weer minder...

Gr. Bibi

Creditcard

Nathalie, daarom is de credit card ook zo populair voor internet betalingen. Je hoeft het geld helemaal niet te hebben, maar goed niet iedereen vindt dat prettig natuurlijk. Overigens is mijn ervaring met Zalando, Tommy Hilfiger en Esprit dat je je geld bij retourneringen snel terug krijgt.

Sawo

Sawo

10-02-2013 om 21:26

Acceptgiro+ideal

Hoi nNatalie

Ik geef op dat ik acceptgiro wil ontvang dan de bestelling. Je stuurt een deel terug. dan krijg je mail dat ze retouren heb ontvangen. dan pas betaal ik met ideal en alleen het bedrag van de levering.
saar

Stenna

Stenna

10-02-2013 om 21:44

Esprit en kwaliteit

Grappig, ik bestel Esprit eigenlijk ook het liefste bij Wehkamp, want die bezorgen veel sneller en op een afgesproken dag/moment. En ze komen een retour weer ophalen ipv dat je het zelf naar de post moet brengen (wij hebben geen postagentschap meer in het dorp).
Daarom verbaast me Nathalies opmerking over de kwaliteit ook: Wehkamp heeft toch gewoon alle merken die je ook in winkels koopt? Esprit, Mexx, C&A, Promiss, Expresso, Miss Etam, noem het maar op. Of had je dan toevallig net iets van hun huismerk ofzo (als ze dat al hebben)?

nathalie

nathalie

10-02-2013 om 21:46

Aha

Ja, zoals Esprit het organiseert ziet er goed uit. Jammer dat ik daar niet zoveel voor mij bij zie zitten, het assortiment is niet echt gebaseerd op een rolletje vet teveel in de taille zo te zien.
Saar, dan kies je in eerste instantie dus voor acceptgiro. Mijn probleem bij zalando is dat dat niet kan en dat er via Ideal stante pede het hele bedrag van de bestelling wordt afgeschreven.
Gonnie, gebeurt dat met een creditcard niet, dat het hele bedrag wordt afgeschreven? Het is fijn dat je bij retouren snel geld terugkrijgt, maar ik wil niet eerst 4-5 dure jassen betalen als ik al weet dat ik er max.1 ga houden.

nathalie

nathalie

10-02-2013 om 21:52

Stenna

we typten tegelijk.
Ik heb niet echt gelet op van welk merk de spullen waren. Van de jassen waren de armen te kort, ik had sportcapri's waarvan de pijpen niet onder maar op/boven de knie vielen (geen gezicht), er was een bloes (ik meen van C&A) die werkelijk te flubberig was voor woorden, het leek wel dun papier. Op het plaatje leek het gewoon een witte overhemdbloes. Bij C&A zelf heb ik nog nooit zoiets zien hangen.
Het bezorgen en betalen gaat bij wehkamp wel fijn. Het is een idee om de volgende keer op de merken te letten.

Vic

Vic

10-02-2013 om 22:59

Wehkamp

Ik heb wel eens gekeken bij Wehkamp en een groot deel van hun aanbod is C&A-spul. Daar ben ik ook geen fan van. Ik koop veel bij Esprit.nl (met acceptgiro, tot 300 euro) en de kwaliteit daarvan is wisselend. Ik heb wel eens bloesjes en shirts teruggestuurd omdat het dunne flodderstof was of een raar model. Zalando heeft ook erg mooie spullen, vooral de wat duurdere merken. Zowel mijn dochter als ik kunnen daar goed slagen. Daar kun je ook op rekening kopen.

Tineke

Tineke

11-02-2013 om 18:12

Op rekening kopen

Ik kan bij Wehkamp niet op rekening kopen, en dat ligt aan mijn postcodegebied. Waarschijnlijk veel wanbetalers hier in de buurt, want ik moet echt eerst overmaken voor ze verzenden. Het kan dus niet overal!

bibi63

bibi63

11-02-2013 om 21:06

Echt heksenvet?

Bestaat dat? 'Discriminatie'op postcode gebied? Ik ben erg verbaasd. Maar gelukkig, hier geen last van.
Gr. Bibi

Stenna

Stenna

11-02-2013 om 22:53

Goh

dat verbaast mij ook, heksenvet. Wel interessant. Misschien kun je het bij de EU aanvechten, postcode discriminatie (is met leeftijds-adv dagen ook gelukt tenslotte).
Ze checken de eerste keer trouwens wel je BKR registratie (waarmee ik natuurlijk zeker niet wil suggereren dat jij die hebt

Stenna

Stenna

11-02-2013 om 22:56

Vic

hoe lang is dat geleden, dat je er gekeken hebt? Want ik hoor dat wel eens meer mensen zeggen, die vervolgens heel verbaasd zijn als ze er op mijn aanraden nu weer eens kijken. Ze hebben ontzettend veel gangbare merken en ook duurdere hoor, meer dan Zalando. (en nee, ik werk er niet en heb ook geen aandelen)

P

P

12-02-2013 om 06:25

Heksenvet

Hoe vaak heb je daar al eens wat gekocht want als je een paar keer iets hebt gekocht en netjes betaald hebt dan kan het wel.

Tineke

Tineke

12-02-2013 om 07:21

Regelmatig

Ik heb het bij wehkamp nagevraagd, maar ze doen het in mijn postcodegebied echt niet. Ik heb geen BKR-registratie. Ik bestel al jarenlang ongeveer twee keer per jaar iets, hoewel dat sinds Zalando wel minder aan het worden is.
Bol stuurt trouwens wel op rekening, probleemloos.

Merel

Merel

12-02-2013 om 09:37

Zeikerig bij wehkamp?

Misschien zijn ze heel zeikerig bij Wehkamp? Járen geleden, nog voor de internet tijd, hadden mijn ouders een bedombouw bij Wehkamp besteld. Maar dat ding klopte helemaal niet, onderdelen ontbraken en kwamen ook helemaal niet meer. Mijn vader heeft het ding op zijn eigen manier toen maar in elkaar gezet maar maar de helft betaald van de ombouw. Toen kwamen we dus blijkbaar op een 'zwarte lijst' want jaren heb ik toen als tiener geprobeerd een werkkamp gids aan te vragen, maar die kreeg ik maar nooit. Tot ik een keer de naam van mijn schoonzus invulde op het aanvraag kaartje (uit de tv gids) en toen kregen we de gids wel.

nathalie

nathalie

12-02-2013 om 11:31

Heksenvet en zalando

K., lukt het jou wel om bij zalando een acceptgiro los te krijgen? Want dat is juist mijn probleem daar, ik moet eerst álles wat ik bestel betalen en als ik dan wat terugstuur dan krijg ik het wel weer terug (zeggen ze).
Geen BKR, midden van het land.

anna van noniemen

anna van noniemen

12-02-2013 om 13:20

Goh heksenvet (beetje ot)

Zou je toch niet verwachten in jouw omgeving

Maar zelf altijd goede ervaringen met Wehkamp en ook Neckermann. Otto, dat vond ik een drama, slechte service, en ook verzendkosten betalen als je niks houdt.

lienepien

lienepien

12-02-2013 om 16:03

Goeie ervaring

Mijn ervaringen met Wehkamp zijn prima.
Bij twijfel meerdere maten bestellen
en betalen, wat je niet nodig hebt terugsturen
(heel handig afleveren bij DHL Punt)
en geld is binnen paar dagen terug.

Laatst had ik iets besteld en halverwege
lag de internet verbinding eruit.
Ik had toen wel betaald maar de bestelling
was niet bij wehkamp aangekomen.
Ze namen toen zelf contact op en hebben
het bestelde alsnog opgestuurd.

Niets dan lof dus voor Wehkamp!

Ik betaal altijd alles met IDeal overigens.

Stenna

Stenna

12-02-2013 om 17:57

Schuldenrisico

Haha, om mijn positivisme over Wehkamp dan toch maar even te relativeren: Hoorde van onze notaris (voor hypotheek oversluiten kregen we gesprek over BKR enzo) dat het hebben van een Wehkamp rekening in de financiele wereld gebruikt wordt als indicator voor schuldenrisico. Het schijnt (volgens haar dan) dat in een zeer groot aantal gevallen van schuldsanering er altijd ook een schuld bij Wehkamp is. Misschien zijn ze daarom zo voorzichtig? Dus sowieso nooit op rekening kopen he, altijd die acceptgiro meteen betalen. Op rekening/op afbetaling kopen is ontzettend duur, qua rente, bij de Wehkamp.
Toch blijf ik fan, want de service is perfect, levering ook (levering groot meubelstuk werd zelfs tot op de minuut nauwkeurig aangekondigd en ook daadwerkelijk op die minuut geleverd!), retour service perfect en goeie website. Ook veel slechtere ervaringen met Otto trouwens.

P

P

12-02-2013 om 19:13

Stenna

Ik geloof dat er hier verschil van mening is over dat 'op rekening' betalen.

Er zijn mensen die vooraf moeten betalen voor ze wat krijgen, er zijn ook mensen die achteraf mogen betalen, dus ook nadat ze alles of een deel weer hebben teruggestuurd. Ik weet niet of iemand het hier heeft over de 'gemakkelijke termijnen' waar jij het over hebt?

Tigress

Tigress

12-02-2013 om 20:27

Jaaah

Wehkamp is inderdaad een post bij mijn schuldsanering. En dan te bedenken dat ik extra had afgesloten op een risico dat we financieeël zouden derven. Ja, mijn man derfde... Ik niet, ik was op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Maar mijn laatste bestelling is al bijna 10 jaar geleden. Nog 1.5 jaar dan heb ik een schone lei...vanuit de WSNP. (Alle schulden, ook die niet door mijzelf kwamen, kwijt, vrij, jippie) En nog gescheiden ook!!!!

Stenna

Stenna

12-02-2013 om 21:54

Dat weet ik P. Ik waarschuwde alleen even. En ik denk dat misschien daarom de Wehkamp voorzichtig is met levering zonder vooraf betaling in sommige wijken, zoals heksenvet aangaf

Stenna

Stenna

13-02-2013 om 10:09

Hogerhand

Net lekker aan het meedoen in deze discussie over online kleding shoppen, krijg ik een waarschuwing van hogerhand over mijn koopgedrag. Geen bliksem, maar een nieuwe upgraded Esprit klantenkaart in de bus vanochtend: Platinum.
Ai…

Fiorucci

Fiorucci

13-02-2013 om 11:19

Haha stenna ot

Zo was een vriendin van mij ooit aan het vertellen hoe zij bezuinigde...en met een rotklap viel de Wehkampgids in de bus, de ingebonden versie, voor goede vaste klanten,hahaha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.