Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2016 om 11:15

Bestellen bij Ali Express

Heeft iemand weleens iets besteld bij Aliexpress.com?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-08-2016 om 11:51

Kleding

Ik heb begrepen dat je er beter geen kleding kunt kopen omdat wat je krijgt niet lijkt op wat je hebt besteld. Volgens mij heeft mijn dochter er wel eens een telefoonhoesje besteld, en dat was prima.

Marie

Marie

01-08-2016 om 12:15

meerdere keren - duurt lang

Hier wordt geregeld wat besteld bij Ali Express.
Gaat over het algemeen prima. Houd wel rekening met levertijd van 3 weken.
Inderdaad laatst een te klein jurkje geleverd gekregen. Daar foto's van gemaakt en dat bij het "dispute" gedaan. Toen kregen we vrij snel een nieuwe in de goede maat toegestuurd.
Kijk ook uit met bestellingen boven de (ik dacht) € 20,--. Daar komen invoerrechten overheen.
Verder is de kwaliteit van de kleren wisselend.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

01-08-2016 om 12:31

geen eigen ervaring, wel van kennissen

En dan werd er voornamelijk apparatuur besteld, denk aan laptop en smartphone. Ze waren er tevreden over, al moesten sommigen wel even wachten voor het er was.

Ik heb niets gehoord over invoerrechten, maar heb dat zelf eens meegemaakt met een bestelling uit de VS; toen waren die leuke goedkope shirts opeens een stuk minder goedkoop...

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2016 om 12:35

Geen kleding

Ik weet nog wel dat mijn dochter petjes had besteld en iets anders kreeg. Ze vond het niet erg 'voor dat geld', maar het is niet de bedoeling natuurlijk. Ik wil er sieraaddingetjes kopen. Ik stel me zo voor dat er dan weinig mis kan gaan aan de 'dingetjes' zelf . Ik vind het vooral een beetje spannend of je niet voor rare verrassingen komt te staan.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-08-2016 om 12:36

Ja, laatst

Wat kleine spulletje, fluitjes voor aan rugzakken enzo. En een paar t-shirts. Dat ging prima. Wel even goed op de maattabel letten (ik moest een paar maten groter dan gebruikelijk hebben), en op het materiaal. De prints waren niet super-strak, maar daar had ik al op gerekend, maar dat is niet zo erg. Ze zijn om in te sporten, en de prints passen leuk bij de sport die ik beoefen, en in verhouding met de prijs is het een prima kwaliteit.

Tink

Tink

02-08-2016 om 23:18

tas

Ik heb er een poosje geleden een tas besteld, zo eentje met 2 korte hengsels en een lange schouderband. Van stof, een soort linnen. Leuke tas, niet duur, heel tevreden mee. Ik heb er alleen een paar keer bij de McFlek nieuwe 'nagels' in moeten laten slaan, dan was er weer eentje uit gevallen en zat bv de schouderband opeens los aan 1 kant. Voor die prijs was het voor mij geen reden om te gaan klagen
Het duurde inderdaad een week of 3 voordat de tas arriveerde.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2016 om 01:14

Invoerrechten

Ik meen gelezen te hebben dat tot 150 euro geen invoerrechten betaald hoeven te worden. Klopt dat niet?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2016 om 09:07

Fijn

Dank je wel

Evenzo

Evenzo

03-08-2016 om 11:02

geluk of pech

Is het wel of niet moeten betalen van invoerrechten of btw niet een kwestie van geluk of pech? De controle gebeurt blijkbaar steekproefsgewijs. Ik bestel veel bij Ali maar heb nog nooit een naheffing gehad. Een vriend van ons bestelde voor de 1e keer en was gelijk de sjaak.

Ik bestel:
polo's met de grote pony
voetbaltenues voor de kids
kinderkleding
telefoonhoesjes
tempered glass voor telefoon en ipad
ipad hoesjes
selfiestick
accessoires voor action cam van kind
hue lampen
led verlichting voor in huis
horloge
traktaties
minecraft poppetjes en knuffels
lego
en vast nog meer...

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2016 om 11:06

Evenzo

Die indruk hebben wij ook. Maar omdat je er niet vanuit kunt gaan calculeer ik de kosten toch maar in.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-08-2016 om 11:29

Veranderd

Per 1 mei is het nieuwe Europese Douanewetboek in werking getreden. Volgens mij zijn er wel wat dingen aangepast, zo is bijv 10 euro als minimum voor heffing verdwenen. Op de website van de Douane staat waarschijnlijk de meest recente informatie.

Goede service, maar..

Earphones klopte niet met het plaatje. Zowel eerste als tweede zending mocht ik houden, toen bleek dat ze niet konden leveren volgens het plaatje.

Trui was 5 euro goedkoper dan in Europa, maar pasvorm was een beetje raar. Lengte goed, armlengte iets te kort. Toch maar gehouden.

Telefoonhoesjes zijn spotgoedkoop.

Tango

Tango

11-08-2016 om 23:36

Diverse dingen

Als eerste een jas voor dochter. Was prima, echt een leuk ding en spotgoedkoop. Daarna had dochter de smaak te pakken en bestelde nog wat losse dingen, sieraden etc. Ook wat dingen voor een vriendin. We bestelden in 1 keer en alles kwam een voor een binnen. Was elke keer weer een verrassing wat er bij de post zat. Laatst heeft dochter nog wat telefoonhoesjes besteld. Ging ook goed. 1 hoesje was niet helemaal wat het leek en de schermbeveiliging ging er echt niet zonder luchtbellen op, maar was allemaal geen ramp voor zo weinig geld.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-08-2016 om 05:22

Ali flood

Ik bestel al veel langer spullen in China en ik heb de indruk dat de douane de vloedgolf aan pakketjes zolangzamerhand niet meer kan verwerken. Er moeten enorme hoeveelheden pakjes uit China komen, allemaal verschillend, sommige met aangegeven waarde en sommige niet. Sommige met de verkeerde waarde. Volgens mij begint de kans dat je er BTW op moet betalen steeds kleiner te worden.

Tenzij je iets via UPS in de VS bestelt tenminste, dan ben je gegarandeerd de l*l.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2016 om 09:04

Het is gewoon geweldig!

Ik moet nog bestellen, maar het is zo belachelijk goedkoop. Wat wel jammer is, is dat je zoveel geduld moet hebben. Als ik in Nederland bestel (kralen e.d.) dan heb ik het de volgende dag in huis en kan ik ermee aan de slag. Maar goed, je moet er iets voor over hebben .

Het lijkt mij inderdaad grappig om elke keer een pakketje te krijgen. Het Mr. Bean effect krijg je dan.

Lente

Lente

12-08-2016 om 12:04

veel verschillende verkopers

Ik dacht één bestelling te doen met 6 kleine dingen, totale waarde onder de 22 euro.
Maar tot mijn verrassing bleek ik bij 6 verschillende verkopers besteld te hebben, die allemaal apart dat pakje opsturen zonder verzendkosten.
Gisteren kwam het eerste pakje binnen, twee glas-folies van 80 cent per stuk. Die zaten in een pakje dat niet door de brievenbus kon. Daar geven ze ruim geld op toe.

Nu snap ik waarom dezelfde producten er zo vaak op staan.

Net nog een keer besteld en dit keer erop gelet dat alles van één verkoper komt, één met goede reviews.

mams

mams

12-08-2016 om 13:15

betalen

Ik heb een paar weken gelden een paar kleine dingen besteld,voor het eerst en inmiddels het eerste ding binnen.
Dit waren ook een aantal kleine dingen bij verschillende verkopers en dus betalen met creditcard, maar dan tig keer?
Moeten jullie ook per verkoper betalen of doe ik iets niet goed?

Lente

Lente

12-08-2016 om 13:17

Nee, je betaalt één keer met creditcard, ook bij meer verkopers

Laatste keer kon ik zelfs met IDEAL betalen.

mams

mams

12-08-2016 om 13:28

dat is raar

Dan snap ik er niets meer van. Op de hoofdsite zag ik wel het ideal teken staan, maar zo gauw ik verzenden naar NL. aandeed, stond er alleen nog betaling met creditcard.
En ik moest dus per verkoper betalen, wat me erg veel tijd kostte...

Lente

Lente

12-08-2016 om 13:51

Ideal was toen ik bij één verkoper zat

Misschien is dat per verkoper verschillend.

Maar ik heb inderdaad maar één creditcard betaling hoeven doen voor die 6 verkopers samen. Daarna wel shipping melding per verkoper. Toen kreeg ik pas door dat het meer verkopers waren. Achteraf was dat ook te zien bij de producten maar daar heb ik niet op gelet.

Anna G.

Anna G.

12-08-2016 om 21:29

Lente

Nee ze geven er geen geld op toe omdat Post NL een contract met ze heeft afgesloten dat het gewoon bezorgd moet worden voor een bepaalde prijs, ongeacht of het door de brievenbus past of niet. Daarom worden veel AliExpress tegenwoordig via de Bruna geleverd. Die er op hun beurt ook niet blij meer mee zijn omdat Post NL hun vergoeding wil uitknijpen.

Ik zag een keer een Post NL kar binnenrijden bij de Bruna en echt 80% van de pakjes op de kar kwam uit China. Dus ik voelde me in 1 klap niet meer zo schuldig dat ik er zo vaak kom.

Overigens heb ik uit de VS ook nooit een douane naheffing gehad. Gelukkig...

ik wel

We hadden een aantal telefoonhoesjes etc besteld en op de douane papieren stond video-achtig spul. Moesten we 17 euro bij betalen.
Ik heb nog gekeken of ik er onderuit kon maar dat was zon gedoe dat ik maar betaald heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.