Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lisbeth

lisbeth

02-05-2013 om 09:46

Beste glutenvrije recepten

Sinds twee dagen ben ik op een glutenvrij dieet. En buikpijnvrij, voor het eerst sinds jaren.
Nu ken ik het dieet van dochter maar zij heeft een andere smaak dan ik. Haar bon matin broodjes smaken mij niet. Wie heeft lekkere recepten, vooral ontbijt en lunch. Graag een beetje prettig voor de lijn als het kan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

02-05-2013 om 21:18

Broodjes

De allerbeste glutenvrije broodjes zijn toch wel de Kaisersemmeln van DS (diepvries, bijvoorbeeld bij Jumbo). Smaakt als....brood! En dat is best bijzonder voor glutenvrij. Belachelijk duur uiteraard, maar daar ben je al aan gewend
Voor de lunch: zorg voor restjes van de vorige dag, maak soep (ook ideaal voor mee naar je werk). Blikjes tonijn zijn ook een ideale lunchbasis.
Oh ja, de beschuitjes die bijvoorbeeld AH tegenwoordig gv verkoopt vind ik ook lekker. Met roomboter en hagelslag, een perfect ontbijt.

Yta Chalne

Yta Chalne

02-05-2013 om 21:19

Oh ja...

..de beste aanschaf ever voor glutenvrijen: de pizzaoven van Ferrari. Pizza's met echte pizzasmaak! Elke cent waard, die oven. Hier gaat 'ie zelfs mee op vakantie.

lisbeth

lisbeth

02-05-2013 om 21:40

Ha yta

Die broodjes ken ik, dochter vond er nooit veel aan. Ik wil ze echter wel proberen. Neem jij zo iets ook mee naar je werk of lunch je zonder brood. Vandaag inderdaad salade met tonijn als lunch gegeten, maar iedere dag salade is volgens mij ook niet goed.
Die pizzaoven zal ik eens bekijken
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Salade

Waarom zou iedere dag salade niet goed zijn? Twee broodmaaltijden per dag is typisch Nederlands, maar daarmee nog niet de enige juiste eetgewoonte. Salade vind ik zelf juist een ideaal lunchgerecht juist. Je kan er oneindig mee varieren, expirimenteer lekker met verschillende vis- en kaassoorten, noten, eieren. Koude gerechten op basis van rijst of een ander glutenvrij graanachtig iets (quinoa, is dat nou glutenvrij of niet?) zijn ook lekker. Of een omelet met ... vul maar in wat je lekker vindt. Een nori-vel waar je normaal gesproken sushi mee maakt als wrap gebruiken en vullen met sla en avocado. Of iets van dit: http://www.buzzfeed.com/ailbhemalone/15-mouthwatering-no-bread-sandwiches. Man, ik krijg er honger van op dit uur!

skik

Yta Chalne

Yta Chalne

03-05-2013 om 10:14

Geen brood= geen probleem

Je kunt heel goed zonder brood, dus dat hoeft geen reden te zijn om brood te willen als lunch. Ik neem wel bijna altijd een DS broodje mee naar m'n werk, omdat dat gewoon heel snel is en ik weinig lunchtijd heb/ neem. Zo'n broodje neem ik bevroren mee, en tegen lunchtijd is het dan 'hapklaar'. Verder heb ik op m'n werk altijd een pak rijstwafels staan (niet die gewone piepschuimen dingen, maar deze:http://nl.limafood.com/nl-be/onze-producten/dunne-volkoren-rijstwafels-gezouten). Die neem ik ook vaak als ontbijt. Ook de kastanjecrackers van 'le pain des fleurs' zijn lekker en handig. Voor de rest is er vooral heel veel niet lekker. Echt bizar hoeveel smerige (en dure) dingen er worden geproduceerd als gv dieetvoedsel (en ik ben een heel makkelijke eter).

Heb je overigens al wel een biopt gehad? Anders is gv eten niet zo handig!

Ikea

Kijk ook eens bij de ikea foodstore, daar hebben ze ook het een en ander glutenvrij. Oa een aantal taartjes in de diepvries

Wilma

Wilma

03-05-2013 om 17:48

Pizza-oven? vertel !

Wat doe je daar dan in? Zelf bakken ofzo? Ik ben benieuwd! Een gv-pizza die naar pizza smaakt lijkt me leuk!

Yta Chalne

Yta Chalne

03-05-2013 om 18:01

Wilma

Pizza vind ik vreselijk lekker, en de afbak varianten van gv pizza, nou ja, je kent ze waarschijnlijk. Niks aan. Een plaatpizza in een gewone oven is ook gewoon minder lekker dan een 'echte'. In de Ferrari bak ik een pizza (Schar mix B, gist, zout, klein beetje kaas in het deeg, klein beetje water) op 400 graden en dan krijg je ineens een Echte Pizza! Ik heb 'm sinds m'n verjaardag (maart) en eet sinds die tijd bijna elke week pizza. Heeeeerlijk. Je moet eigenlijk komen proeven

lisbeth

lisbeth

03-05-2013 om 19:00

Oei dat klinkt aanlokkelijk

Laat ik nou binnenkort jarig zijn

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wilma

Wilma

04-05-2013 om 21:32

Ik zou het bijna doen, yta

Komen proeven en dan ook even kijken hoe je t maakt.

Ik ga ns googlen op ferrari oven ....

Wilma

Wilma

04-05-2013 om 21:37

Er zijn verschillende modellen

en prijzen . Maakt dat nog wat uit denk je?

En dan? Eerst dat deeg maken en dan even bakken en dan alles erop of deeg en alles erop en dan bakken?

Tarte Tatin

Tarte Tatin

04-05-2013 om 22:00

Die ferrari

Die heb ik ook al zes jaar en hij is geweldig. Deeg maken, pizza uitrollen, beleg erop en dan een minuut of vijf bakken. De smaak van de pizza is gewoon super.

Yta Chalne

Yta Chalne

05-05-2013 om 17:16

Modellen

Ik ken de Napoli en de Delizia, en daar zie ik qua resultaat geen verschil tussen. Ik ken ook iemand met een Bestron lookalike, en die wordt niet heet genoeg (en koste toch nog 80 euro ofzo). Enne...het is moederdag volgende week zondag

Kindle

Als je een kindle hebt, of een kindle app op je computer zet, dan un je bij amazon veel receptenboeken vinden. Veel 'paleo' kookboeken zijn regelmatig gratis.

lisbeth

lisbeth

07-05-2013 om 09:46

Wil ik ook weten

ik krijg hem als moederdagcadeau

maakt het type nog wat uit?
En Yta welke verhoudingen gebruik jij om deeg te maken?

lisbeth

lisbeth

07-05-2013 om 10:26

Dirksmama ik weet het

Ik heb vandaag met de importeur gebeld.
Volgens haar is er weinig verschil tussen de twee modellen, Napoli en Delizia. Ze kunnen beide hetzelfde. De Napoli is alleen wat luxer en belangrijk ook duurder. Particulieren kopen meestal blijkbaar de Delizia.
Ik weet al wat ik as zondag ga maken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.