Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pooh bear

pooh bear

04-08-2011 om 09:48

Beste dag voor de efteling in de zomer

Normaal gesproken gaan wij nooit in de zomervakantie naar de efteling. Ik vind het veel te druk.
Maar dit jaar hebben we onze logee die nog nooit in de efteling is geweest beloofd om naar de efteling te gaan.

De bedoeling was om volgende week dinsdag of woensdag te gaan. Maar na het weekend geven ze weer regen op.
Dus zitten we nu te denken om het weekend te gaan. Maar weet iemand of het dan nog drukker is dan door de weeks of maakt dat in de zomer niet veel uit.
Ik weet dat hij op zaterdag tot 24.00 uur open is. Is het op deze dag veel drukker of is de drukte dan beter verdeeld?
En houden kinderen (10 jaar) dat zo en zo vol tot heel laat in de efteling?

Kortom wat is de beste dag voor de efteling in de zomer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

04-08-2011 om 12:20

Website

Op de site van de Efteling staat een roostertje met i kleurtjes de verwachte drukte aangegeven. Veel plezier!

Tirza

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

04-08-2011 om 12:22

Gisteren......

was de beste dag, sorry!

Nee, zonder gekheid. Wij twijfelden gisteren of we zouden gaan ivm de weersvoorspelling. Toch gegaan en het was ideaal. Volgens personeel scheelt het al de helft van het aantal bezoekers als er regen wordt voorspeld. Wij hebben 1 keer 25 minuten moeten wachten, verder 10 minuten of minder. Qua regen viel het mee: een aantal keer heeft het een beetje geregend. Dus erg veel geluk gehad. natuurlijk als het zeker is dat de regen met bakken uit de lucht komt vallen, zal het geen goed idee zijn om naar de Efteling te gaan. Maar een paar buitjes zijn volgens mij goed te doorstaan.

Sinds jaar en dag....

Sinds jaar en dag is dinsdag de allerdrukste dag van de week in de Efteling. Het weekend is het vaak rustiger en zeker in de zomervakantie. Op de zaterdagen dat het tot 24.00 uur open is, is het een heel slim idee om pas tegen 16.00 uur te gaan, vroeger kreeg je dan nog korting op de entree. Geen file er naar toe, en tegen 5 uur gaat iedereen eten en zijn de attracties zo rustig dat je soms mag blijven zitten. Echt waar, ik woon er bijna naast en kan het weten....

Dorry

pooh bear

pooh bear

04-08-2011 om 22:52

Dorry1

Hadden we net besloten om maar op dinsdag te gaan. Omdat iedereen me vertelden dat het niet uit maakt zolang we maar niet in het weekend gaan.
Nu ben ik dus toch weer aan het twijfelen. Misschien toch maar op zaterdag alleen om 5 uur pas gaan zie ik echt niet zitten.
Wij gaan altijd juist vroeg naar de efteling.

pooh bear

pooh bear

05-08-2011 om 15:36

Zaterdag

We hebben besloten we gaan morgen. We zijn nog nooit op een Efteling zomeravond geweest en het lijkt ons toch wel leuk!!
Wel gaan we lekker vroeg en dan zien we wel tot hoe laat we willen blijven.
Iedereen bwdankt

Fie

Fie

05-08-2011 om 19:07

Zomeravond drukke dag

Mijn zusje is vorige week zondag naar de Efteling geweets. Het was niet zo erg druk geweest (muv de dingen die altijd druk zijn zoals de vliegende hollander). Toen ze aan het personeel vroeg hoe dat kwam, zeiden ze dat de dag ervoor zomeravond was geweest. Dan is het heel erg druk en de dag erna is het rustig. Dus Pooh, misschien is zondag een betere optie.

pooh bear

pooh bear

07-08-2011 om 09:32

Geweest

We zijn gisteren geweest en hebben een heerlijke dag gehad.
We waren er al om half 10 en toen hij openging zijn we heel snel naar achteren gegaan waar de grootste achtbanen zitten. Daar hebben we als eerste Joris en de draak de vliegende Hollander en de python. Bij deze drie attracties hadden we bijna geen rij.
Daarna werd het wel drukker maar toen hadden we de grootste attracties al gehad. Het langst wat we hebben moeten wachten is 1X 50 minuten bij de droomvlucht.
Hoewel we het bij de attractie's vonden mee vallen hadden we wel het idee dat er heel veel mensen in de efteling rondliepen.
Om kwart voor acht hadden we net besloten om nog 1 keer naar de droomvlucht te gaan om dan wat te gaan eten (in de hoop dat de restaurants dan wat stiller zouden zijn want die waren wel mega druk) en om daarna naar huis te gaan.
Maar helaas toen kregen we een flinke wolkbreuk op ons hoofd.
Uiteindelijk zijn we drijfnat de efteling uit gegaan en hebben we thuis bij de mac maar wat gegeten.

Moest net aan die hoosbui denken

het viel er inderdaad echt met bakken uit he? Jammer, maar je had wel een leuke lange dag gehad gelukkig!

pooh bear

pooh bear

07-08-2011 om 20:05

Lilian

We hebben zeker een super dag gehad. En we hadden erg veel geluk dat die bui pas om 19.45 of zo kwam.
Was je zelf ook in de efteling?

Nee wij wonen

wij wonen in de buurt. Miijn ouders zouden er naar toe gaan maar die hebben er maar vanaf gezien toen de straten blank stonden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.