Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

03-10-2012 om 12:23

Bestaat de voddenboer nog?

Ik heb een nieuwe hobby: Upcycling Dit betekent van oude afgedankte spullen iets mooiers maken. Ik hou mij vooral met textiel bezig. Inmiddels ben ik door de afdankers van de hele familie heen en zoek meer materiaal.
Ik zoek bij oude, kapotte afgedankte kledingsstukken die wel van kwalitatief goed en natuurlijk materiaal gemaakt zijn; kortom vodden. Ik maak hier dan weer nieuwe kleding, tassen o.i.d. van.
De kringloop heeft alleen hele kleding en vraagt nog best wel wat geld (als je bedenkt dat je het vervolgens kapot knipt) en deel van de lol is om van iets dat als "waardeloos" is afgedankt weer iets waardevols te maken.
Wie weet waar ik aan materiaal kan komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-10-2012 om 12:34

Marieke

Ik heb toevallig weer een tasje kleding staan, en dat komt wel vaker voor. Het is meestal al een keertje doorgegeven en na een paar maanden gedragen te zijn door mijn jongste is het niet meer Marktplaatswaardig. Interesse?

Morgana Fata

Morgana Fata

03-10-2012 om 12:55

Welke regio?

Ik denk dat er genoeg OO-ers zijn 'zakjes' met kleding hebben. Dusse, in welke regio woon je? En kom je het persoonlijk afhalen?

MorganaFata (grote schoonmaak in volle gang)

Marieke

Marieke

03-10-2012 om 13:11

Provincie utrecht

Dus behoorlijk centraal

Morgana Fata

Morgana Fata

03-10-2012 om 13:11

En?

Wat maak je er eigenlijk van?

GS

GS

03-10-2012 om 13:21

Marktplaats!

Eigenlijk een beetje een voddenboer nieuwe stijl! (met n knipoog dan)
Zet een advertentie dat je spullen zoekt. Durf te wedden dat je -net zoals hier- best wat reacties zult krijgen!

Vic

Vic

03-10-2012 om 13:48

Zeker weten

"Zet een advertentie dat je spullen zoekt. Durf te wedden dat je -net zoals hier- best wat reacties zult krijgen!"
Dat weet ik zeker. Iedereen wil graag van zijn 'troep' af en het liefst op een makkelijke manier. Het past bij mij nooit in de kliko en de kledingbak bij mijn supermarkt is verdwenen. Dus nu staat zo'n tasje gerust een maand op verschillende plekken in mijn huis voordat ik het toch maar eens naar het afvalpunt breng.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-10-2012 om 17:13

Toch de kringloopwinkel?

De kringloopwinkel zoekt de mooie kleding eruit. Ga eens vragen (bij een leidinggevende) wat ze doen met de minder mooie kleding, die ze krijgen maar niet verkopen, misschien kun je iets regelen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2012 om 20:18

Humana bellen?

Ik doe maar een gok hoor, maar ik weet toevallig dat niet alles wat in de kledingbakken verkoopwaardig is. En dat er een gedeelte dus als lompen weggaat. Is het een idee om Humana en Kici en al die andere kledinginzamelaars eens te benaderen of je een restpartijtje kunt overnemen?

En anders zou ik een advertentie ophangen in supermarkt. Wie weet komt er nog wat op.

Er was vroeger

een jaar of 12 geleden zoiets als een kleding-textiel punt waar je per kilo kon kopen. Geen idee hoe dat ook al weer ging en waar het was, Tilburg staat mij ergens bij.

Googlen op

textielrecycling, er zit indd iets in Tilburg maar ik zie meer bedrijven door NL heen. Veel van die afgedankte textiel wordt volgens mij verwerkt tot isolatiemateriaal en voordat het door de versnipperaar gaat is het dus ook per kilo te koop.

Ik denk dat dat het goedkoopste is.

May

May

04-10-2012 om 19:30

Toevallig amersfoort?

Dan kun je zo een zak komen halen!

Marieke

knap dat jij dor je spul heen raakt, ik doe graag het zelfde als jij - al heb ik ook nieuwe stoffen - maar ik heb juist een aardige voorraad - [stukken] spijkerbroek, bloesjes enz. Mijn probleem is tijdsgebrek om alles te maken wat ik zou willen.

Maar het is heel erg leuk en inderdaad, bijna iedereen heeft wel ergens zoiets als een ongebruikt gordijn liggen [ik kreeg 4x3m wit ribgordijn!] waar ze best vanaf willen. Ik maak zelf bijv vaak broekjes met aan 1 kant spijkerbroek en de andere kant een leuk stofje en dan maak ik de bovenrand ook van de spijkerbroek-rand.

Ik zou zeker oproepjes plaatsen! Vooral als je het komt halen; men is toch liever lui dan moe

Helaas woon ik niet in je buurt, anders wilde ik best wat delen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.