Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Besloten Facebookgroep huishouden Wie doet er mee?

Hallo allemaal,

Ik was lid van een groep op Facebook over huishouden. Daar werden verhalen gepost over wat je die dag ging schoonmaken / opruimen en sommige plaatsen voor en na foto's. Ik vond dit erg fijn en het stimuleerde mij bij mn schoonmaakklusjes. Alleen kwam ik erachter dat er iemand die ik ken ook lid was van deze groep en dat vind ik niet zo fijn. Mijn omgeving hoeft niet te weten wat ik allemaal op een dag doe
Mijn vraag is eigenlijk: Ik wil graag een besloten/geheime facebookgroep maken en daarin de schoonmaakklusjes van je dag/week met elkaar delen, om zo elkaar te motiveren en gezellig te kletsen over het huishouden. Wie sluit hier bij aan?
Ik hoor het graag als je er bij wil

Groetjes,

Jolibo, mama van 3 jongens van 9- 8 en 4 jaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2018 om 11:25

Jolibo

Ik sluit me niet aan, ik ben niet huishoudelijk, zal ik ook nooit worden, dus laat staan dat ik er teveel aandacht aan wil besteden en foto's wil maken, maar ik weet dat het onderwerp wel leeft.

Heb je de groep al aangemaakt? Zo ja, ken je mensen die jij er zelf al wel in wilt hebben? Zo ja, nodig die dan direct in die groep uit. Zo ben ik ook in een groep terecht gekomen. Niet over schoonmaken, ook niets schimmigs, gewoon kunnen praten zonder lastig gevallen te worden door mensen die graag lastig vallen.

Je zou ook een niet geheime, maar besloten groep kunnen maken, je bent zelf beheerder, dus dan kun je zelf bepalen wie lid mag worden. Zie je bekenden, dan jammer maar helaas. Ik heb zelf ook een groep, inmiddels met 285 leden en ook die heb ik op verzoek van iemand net dit weekend op besloten gezet. Zo kunnen niet leden niet mee lezen. Aan de likes te zien werd het op prijs gesteld.

Als je echt niet herkend wilt worden, zou je een compleet nieuw account aan moeten maken waarin je naam bijvoorbeeld de naam van je groep is, tenzij je van plan bent meer groepen te starten, dan zou je een algemene naam kunnen kiezen van waaruit je dan groepen opstart.

jolibo

jolibo

25-02-2018 om 11:37 Topicstarter

dag kaaskopje

Dag kaaskopje,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je meedenkt. Ik ben bekend met de groepen van Facebook en weet hoe dit werkt. Alleen wil ik liever juist geen bekende in de groep, dus zelf mensen uitnodigen wordt lastig. Vandaar mijn oproep hier

groetjes,

Jolibo

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2018 om 12:09

Joibo

Ik zit in groepen met mensen die elkaar eigenlijk ook niet uit de buurt kennen, of via via. Dus dan is een groep met onbekenden snel geregeld.

Succes verder. Er loopt hier een topic met uit mijn hoofd gezegd iets als 'iedere dag een kastje', bij de huishoudrubriek. Daar zit je doelgroep .

Kaaskopje

Ik zit juist in t draadje van een kastje omdat t anders een puinhoop wordt en dat ik blij ben dat er soms iets minder puinhoop is. 😄, Ik zal me niet aansluiten bij een Facebook account want foto’s maken doe ik niet aan. Sorry Jolibo wie weet de rest wel.

Vreemd...

Dus u wil een huishoudgroepje in elkaar boksen, maar die mogen u niet kennen.
De enige manier om daar zekerheid over te hebben is ervoor te zorgen dat u weet wie zij zijn. Niet erg wederkerig dus.
Dat roept toch wel enkele vragen op, die wat meer denkwerk vereisen dan het antwoord op de vraag: "hoe verwijder ik eigeelvlekken"...

jolibo

jolibo

28-02-2018 om 10:41 Topicstarter

yvan

Hoi Yvan,

Toch is het zo vreemd niet. In het verleden ben ik actief geweest op een zwangerforum. Allemaal onbekenden, vervolgens zijn we overgestapt naar een geheime facebookgroep, omdat foto's delen dan makkelijker is. Intussen ben ik dus lid van twee zulke geheime groepen, maar niet meer actief, omdat ik uit de kleintjes ben. Iets wat je niet kent, hoeft natuurlijk niet perse vreemd te zijn...

Jasmijn

Jasmijn

28-02-2018 om 11:18

Jolibo

Waarom maak je niet een extra account aan op Facebook, onder een andere naam en ga je gewoon weer terug in de groep waar je het zo fijn vond? Dan hoef je niets nieuws te zoeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.