Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

20-10-2013 om 10:29

beslagen ramen

We hebben sinds een paar maanden een uitbouw achter met een glazen achterpui uit 5 delen, 3 delen vast glas en openslaande deuren er in. Nu had ik het van het voorjaar ook al een keer gezien maar ik weet dat aan de nieuwigheid. Maar nu is het weer raak, de hele pui is beslagen, je kunt amper meer naar buiten kijken. Aan de buitenkant!
In ons oude huis was er in de herfst en winter wel eens een randje vocht aan de binnenkant langs de kozijnen, dat komt dan door een koudebrug heb ik begrepen. Dat veegde je zo weg. Maar nu is alles andersom, de buitenkant is beslagen en de randjes langs de kozijnen zijn juist vrij.
Kent iemand dat? Wat doen we er aan? Ik vind het niet leuk om op deze mooie herfstochtend al een uur tegen flink beslagen glas aan te kijken.

Bakje

Bakje

20-10-2013 om 11:19

hihi

Wij hadden dat ook vanmorgen, toen kwam mijn man dit tegen:

http://www.noordennegroep.nl/img/Condensatie.pdf

Gefeliciteerd, je hebt het best geisoleerde glas dat er is! )))

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-10-2013 om 12:14

Grappig

Hier ook.

Dacht eigenlijk dat dat kwam omdat onze uitbouw niet goed genoeg geïsoleerd was. Hahaha, blijkbaar juist te goed dus.....

Bij de drogist te koop

Een beetje glycerine in je sopje, heb ik wel eens gehoord.
Misschien werkt een beetje handcreme met glycerine ook wel

Bakje

Bakje

20-10-2013 om 12:35

weg

Inmiddels is het hier helemaal weggetrokken.
Je zag wel duidelijk dat de ramen weer gelapt moeten worden. Confronterend hoor, op de zondagmorgen!

nathalie

nathalie

20-10-2013 om 17:02

Niet de enige dus

maar of ik er nu blij van word is wat anders. Goede isolatie prima, maar als het gevolg is dat je de hele ochtend door een waas naar de tuin zit te kijken is dat minder. Ik ga een wisser proberen, maar mijn ervaring met beslagen ramen aan de binnenkant is dat je het vocht wel wegveegt maar dat er, als de vochtigheid niet verandert, snel weer beslag zit. En anders maar eens lappen met een beetje glycerine door het water. Als iemand iets heeft gevonden wat werkt dan lees ik dat graag terug.

Fiorucci

Fiorucci

21-10-2013 om 07:44

Hier ook

Wij hebben net nieuw dubbel glas, en hier is het precies hetzelfde. Vooral de slakkensporen op de ramen zijn goed zichtbaar nu..
Maar voor dat nieuwe glas hadden we dit aan de binnenkant van de ramen, dus ik vind het allang prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.