Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Beslagen ramen

Sinds wij kunststof kozijnen hebben laten plaatsen, zijn die (nieuwe) ramen 'smorgens beslagen. We zijn niet van enkel naar dubbel glas gegaan, zijn niet anders gaan stoken of zo.
Iemand herkenning? Ideeen voor tips? Oorzaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

02-04-2011 om 10:21

Ventileren

Staan de ventilatieroosters in je ramen allemaal open? De beslagen ramen komen door vocht in huis. Dat kun je alleen tegengaan door 24 uur per dag te ventileren.

Sascha2

Sascha2

02-04-2011 om 10:22

Geerke

Kan het zijn dat de kozijnen, nu ze van kunststof zijn, helemaal tochtdicht zijn? Dan zou dat de condens verklaren. Die zou dan eerst toch via kiertjes verdwenen zijn en nu dus geen weg naar buiten kunnen vinden. Zit er een ventilatierooster in het kozijn? Zo ja, dan zou ik die open zetten. Verder geen tips...

Sascha2

Sascha2

02-04-2011 om 10:22

Ha tegelijk

Nou, dat is tegelijk Vic

Geerke

Geerke

02-04-2011 om 17:37 Topicstarter

Weet je wat raar is

Weet je, ventileren doen we niet anders dan daarvoor.
Ja het lijkt me ook dat het met het knuststof te maken zal hebben.
Maar weet je wat ik raar vind.... het zit aan de buitenkant. Of is dat niet raar??

judiths mama

judiths mama

02-04-2011 om 19:09

Klopt hoor, aan de buitenkant

Doordat het beter isoleert zijn de ramen aan de buitenkant kouder. Daardoor condenseert het er tegenaan.
Onze glazenwasser vertelde ook dat hij bij kunststof kozijnen met vorst sneller niet kan lappen. De ramen isoleren zo goed, dat aan de buitenkant al met -4 het water bevriest, in plaats van bij -7 (of zo ongeveer).

Ik vind die condens tegenwoordig wel fijn om te zien. De warmte blijft tenminste ìn het huis, wat natuurlijk ook de bedoeling is!

Mover

Mover

02-04-2011 om 19:46

Hier ook

Is idd een teken van (zeer) goede isolatie. Na een half uurtje is het weggetrokken bij ons.
wij waren er van te voren door de aannemer voor gewaarschuwd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.